Ragnar Egeland Skrevet 16. september 2009 Skrevet 16. september 2009 Ønsker å produsere ENZV med så mye detaljer så mulig uten at det får for stort negativ inflytelse på frame raten Siter
Rolf Økland Skrevet 16. september 2009 Skrevet 16. september 2009 er det snakk om hele flplassen? uansett dette ser vanvittig lovende ut.... Siter
Ragnar Egeland Skrevet 16. september 2009 Forfatter Skrevet 16. september 2009 Der er snakk om hele flyplassen om det er mulig. jeg har ingen problem med å produsere dette grafisk, men å få det til å fungere trenger jeg hjelp fra andre. Ragnar Siter
Roger Johannessen Skrevet 16. september 2009 Skrevet 16. september 2009 Nice. For FS9 eller FSX? Siter
Rolf Økland Skrevet 16. september 2009 Skrevet 16. september 2009 dette i sammen med Bjørn sitt stavanger scenery må jo bli fantastisk, er jo julafta å nyttårs afta på en gang detta..... som vi gleder oss :-) Siter
per berge Skrevet 16. september 2009 Skrevet 16. september 2009 Woaoo, nå skal det bli gøy med approch "sjøveien" inn til Sola ja. Detta gleder jeg meg til. Siter
Thomas Hjelset Skrevet 16. september 2009 Skrevet 16. september 2009 Dette ser jeg frem til å følge med videre på! Bra jobbet så langt =) Siter
Karl Mathias Moberg Skrevet 17. september 2009 Skrevet 17. september 2009 Har to ting jeg ønsker å kommentere.. Ser flott ut, men 1. hva er den dingsen som stikker ut mot "oss" på venstre side, hvis det er taket over utgangen, ser den litt rar ut to be honest. 2. Du mangler nye terminalen!!! Siter
Kim Vanvik Skrevet 17. september 2009 Skrevet 17. september 2009 Dette ser veldig bra ut. Det som står ut er vell overbygget til gangveien ut til parkeringshuset regner jeg med. Siter
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 18. september 2009 Skrevet 18. september 2009 Ser veldig bra ut. Karl Mathias: Husk at det er i startfasen da Siter
Ragnar Egeland Skrevet 24. september 2009 Forfatter Skrevet 24. september 2009 Hei Beklager at jeg ikke har vært innom i det siste. Jeg takker for gode tilbakemeldinger. Dingsen er overbygget over gangvei ut til parkeringshuset, men uten søyler. De kommer. Jeg vurderer om jeg skal lage søylene flate istedenfor runde for å gjøre modellen så lett som mulig, men fremdeles kunne ha med detaljer. Parkeringshuset vil også bli inkludert samt den nye termaninalen når den er ferdig. Ingangslusene er det også kun 1 stk av. Den skal tekstureres først for så å bli kopiert til de andre stedene. Det du ser nå (utenom taket ut til parkeringshuset) vil bli en UV map på 1024x1024. Det andre vil få en ny UV map. Skulle det vise seg at 1024x1024 blir for stort, blir jeg skuffa. Ragnar Siter
Andrew Thomsen Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 På Tromsøbrua har jeg sekskantete søyler. Når texturen kommer på, kan man ikke se at de er sekskantete. Dette gir en fin effektivitet uten at kantene sees. Tromsøbrua er 1708 vertices og 2014 faces. De to multitexturene jeg bruker er bare 256x256. På de fleste andre hengebruene er bærekablene trekantet. De vertikale kablene kunne faktisk godt vært bare en flate, med en tosidig textur. For Towers ville jeg prøvd med 8 eller 10 kanter max. Har 10 kanter på Torp Tower og det ser knall rundt ut likevel. (Nei, dette tårnet er ikke noe som kommer i nærmeste fremtid) :wink: Gardermoen terminalen min er 1397 vertices og 1672 faces. Texturen er 1024x1024. I det siste har jeg skalert ned texturen som skal inn i FSX til 512x512 uten at jeg ser noe kvalitetstap. Når jeg slår av Ai trafikken, har jeg 60fps på Gardermoen. Ingen ting å klage på :smile: Litt mer om effektivitet når jeg først er i drivet: Sveising: Det lønner seg alltid å sveise (weld) vertices. Hjørner blir da redusert fra 2 til 1. Man reduserer antall vertices kraftig når man sveiser. CPU får en langt enklere jobb. Eksempel Broer: Veibane...lager en veiseksjon på cirka 30m ferdig med texturer. Endeplatene er selvfølgelig slettet; man kan se gjennom seksjonen på langs. Bruker "array" til å gange seksjonen opp (kopier) til jeg har full lengde. Bruker "attach" til å sette de sammen. Drar til slutt en firkant rundt hele greia og velger "weld". Kan da. f.eks redusere fra 130 vetices til 70 for hele veibanen. Og det er litt av en gevinst. MERK: Weld kan gi uheldige bieffekter da textur kan bli sveiset til materialet. På ENGM SAS hangaren måtte jeg la være å sveise veggene til søylene. Ingen fare, mdl exporteren i gmax (om jeg husker rett) rydder opp i antall vertices for deg til en viss grad. Siter
Harald Strand Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Hvordan går det med scenaryet Ragnar? Siter
Christopher Andersen Skrevet 13. januar 2010 Skrevet 13. januar 2010 Dette så jo meget lovende ut! Stå på! Siter
Andreas_Iveland Skrevet 13. januar 2010 Skrevet 13. januar 2010 Virkelig flott, dette blir bra, gleder meg til å se mer. Siter
Ragnar Egeland Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Skrevet 25. januar 2010 Hei Takker for interesse. Jeg hadde et opphold i produksjonen grunnet jobb. Jeg har startet igjen, men jeg jeg vet ikke når det blir ferdig. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.