Gå til innhold

Stavanger Lufthavn ENZV


Anbefalte innlegg

Hei

Beklager at jeg ikke har vært innom i det siste. Jeg takker for gode tilbakemeldinger. Dingsen er overbygget over gangvei ut til parkeringshuset, men uten søyler. De kommer. Jeg vurderer om jeg skal lage søylene flate istedenfor runde for å gjøre modellen så lett som mulig, men fremdeles kunne ha med detaljer.

 

Parkeringshuset vil også bli inkludert samt den nye termaninalen når den er ferdig.

 

Ingangslusene er det også kun 1 stk av. Den skal tekstureres først for så å bli kopiert til de andre stedene.

 

Det du ser nå (utenom taket ut til parkeringshuset) vil bli en UV map på 1024x1024. Det andre vil få en ny UV map. Skulle det vise seg at 1024x1024 blir for stort, blir jeg skuffa.

 

Ragnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Tromsøbrua har jeg sekskantete søyler. Når texturen kommer på, kan man ikke se at de er sekskantete. Dette gir en fin effektivitet uten at kantene sees. Tromsøbrua er 1708 vertices og 2014 faces. De to multitexturene jeg bruker er bare 256x256. På de fleste andre hengebruene er bærekablene trekantet. De vertikale kablene kunne faktisk godt vært bare en flate, med en tosidig textur.

 

For Towers ville jeg prøvd med 8 eller 10 kanter max. Har 10 kanter på Torp Tower og det ser knall rundt ut likevel. (Nei, dette tårnet er ikke noe som kommer i nærmeste fremtid) :wink:

 

Gardermoen terminalen min er 1397 vertices og 1672 faces. Texturen er 1024x1024. I det siste har jeg skalert ned texturen som skal inn i FSX til 512x512 uten at jeg ser noe kvalitetstap.

 

Når jeg slår av Ai trafikken, har jeg 60fps på Gardermoen. Ingen ting å klage på :smile:

 

Litt mer om effektivitet når jeg først er i drivet:

 

Sveising:

 

Det lønner seg alltid å sveise (weld) vertices. Hjørner blir da redusert fra 2 til 1. Man reduserer antall vertices kraftig når man sveiser. CPU får en langt enklere jobb.

 

Eksempel Broer:

 

Veibane...lager en veiseksjon på cirka 30m ferdig med texturer. Endeplatene er selvfølgelig slettet; man kan se gjennom seksjonen på langs. Bruker "array" til å gange seksjonen opp (kopier) til jeg har full lengde. Bruker "attach" til å sette de sammen. Drar til slutt en firkant rundt hele greia og velger "weld". Kan da. f.eks redusere fra 130 vetices til 70 for hele veibanen. Og det er litt av en gevinst.

 

MERK:

 

Weld kan gi uheldige bieffekter da textur kan bli sveiset til materialet. På ENGM SAS hangaren måtte jeg la være å sveise veggene til søylene. Ingen fare, mdl exporteren i gmax (om jeg husker rett) rydder opp i antall vertices for deg til en viss grad.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...