Gå til innhold

Stavanger


Anbefalte innlegg

Altså den copyrighten der er jeg ikke helt sikker på, men så lenge man ikke tjener penger på dems bilder o.l. tror jeg de ikke bryr seg så mye.

 

Noen FS9 versjon blir det nok ikke siden det er en mer komplisert metode som jeg ikke har satt meg inn i og kommer heller ikke til å gjøre det siden jeg har så og si gått helt over til FSX.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså den copyrighten der er jeg ikke helt sikker på, men så lenge man ikke tjener penger på dems bilder o.l. tror jeg de ikke bryr seg så mye.

 

You can personally use an image from the application (for example on your website, on a blog or in a word document) as long as you preserve the copyrights and attributions including the Google logo attribution. However, you cannot sell these to others, provide them as part of a service, or use them in a commercial product such as a book or TV show without first getting a rights clearance from Google.

 

If you require these commercial rights, please visit Google's permission guidelines. You can then submit your application through our online request form .

 

Please note that we'll only be able to respond to permission requests submitted through the above form.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det det med copyright da :)

Men så lenge man ikke tjener penger på det så er jeg ikke sikker på reglene.. Kanskje hvis man hadde satt på et lite merke med google osv. på sceneryet..?

 

Og jeg kan si at jeg har en liten ide i ermet om en ting jeg kom på som vil gjøre arbeidet med å finne teksturer og former til bygninger MYE lettere. Har ikke prøvd det før og tror ingen andre har det heller... Bilder vil komme, men jeg sier ingenting enda, bare at det kan bli _ganske_ så bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det ser ut til å bli bra dette her. Men jeg lager det ikke så detaljert slik at man kan gå i gatene og lese hva som står på bygningene. Bildene er jo tross alt tatt fra flyfoto.. Meninga er å kjenne seg igjen når man f. eks flyr VFR over området. :)

 

Bilder kommer så snart jeg har kommet litt lenger. Begynte nå nettopp så hittil er bare to bygninger klare. Jeg tenker på å lage litt av området rundt Stavanger sentrum, altså den vika.. :)

 

Her er et bilde. Merk at det er i en veldig tidlig fase da.. Må nok endre litt på water maskingen :P

2009-9-6_14-31-54-890.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme metode som vanlig scenery, men bare at jeg "tar bilder" fra

3D greia i stedet for å ta en tur med kameraet..

hvordan man lager scenery er litt mer enn komplisert enn å kunne fortelle hvordan i et enkelt innlegg, men de finnes mange veiledere på nettet :)

 

Ellers kan det enkelt forklares slik. Dette er måten jeg gjør det på, forklart veldig kort og enkelt:

hvordanlagescenery.jpg

 

 

Ellers går sakte men sikkert fremover her i gården, har fått på noen flere bygninger :)

2009-9-7_16-28-35-484.jpg

 

2009-9-7_16-28-41-734.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...