Bjørn J. Jensen Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Kjedet meg litt i dag så jeg lagde et lite fotoscenery over Stavanger sentrum. Kvaliteten er ikke så bra, ei heller nøyaktigheten ved "strandlinjene" :grin: Kanskje jeg klarer å bli litt mer kjent i Stavanger nå :crazy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn J. Jensen Skrevet 2. september 2009 Forfatter Del Skrevet 2. september 2009 Lagde selv til FSX nå nettopp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Hjelset Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Det så veldig bra ut!! Bra jobbet. Du klarer ikke lage en slik en til FS9 også da. Fikk virkelig lyst på det scenery'et! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn J. Jensen Skrevet 2. september 2009 Forfatter Del Skrevet 2. september 2009 Takker, men bra jobbet er det vel strengt tatt ikke siden jeg bare brukte 5 min Kunne sikkert gjort det mye bedre, men på grunn av mangel på bilder fra kildene er det noen områder som ikke blir dekket så det ikke ser bra ut... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Må si at det der ser veldig bra ut til å være gjort på fem minutter! Har du en liten tutorial på hvordan du gjorde det? Er det noe som selv jeg kan klare? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simon Trefjord Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Dette så jo veldig bra ut. Jeg tipper det er veldig mange her fra Rogaland som hadde satt pris på om du hadde brukt litt mer tid på det, og lagt det ut på filbiblioteket. Hvis ikke,(og det er så enkelt som du sier det er) kan du jo forklare oss hvordan du gjør det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn J. Jensen Skrevet 2. september 2009 Forfatter Del Skrevet 2. september 2009 Det enkleste er å bruke SbuilderX eller FS Earth Tiles, men da kan du kun bruke en uoppdatert server fra Google Earth, Virtual Earth og noe fler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas nærbø Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 kan du lage det til Fs2004 også viss du ikke har jort det da Det ble jo dritbra Andreas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Bjørn: var det bilder fra Google Earth du brukte til Stavanger her? Er det ikke copyright på slikt, slik at man kun kan bruke det selv og ikke laste det opp noen steder? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn J. Jensen Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 Altså den copyrighten der er jeg ikke helt sikker på, men så lenge man ikke tjener penger på dems bilder o.l. tror jeg de ikke bryr seg så mye. Noen FS9 versjon blir det nok ikke siden det er en mer komplisert metode som jeg ikke har satt meg inn i og kommer heller ikke til å gjøre det siden jeg har så og si gått helt over til FSX. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Okay. Men takk for tipset i hvert fall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Altså den copyrighten der er jeg ikke helt sikker på, men så lenge man ikke tjener penger på dems bilder o.l. tror jeg de ikke bryr seg så mye. You can personally use an image from the application (for example on your website, on a blog or in a word document) as long as you preserve the copyrights and attributions including the Google logo attribution. However, you cannot sell these to others, provide them as part of a service, or use them in a commercial product such as a book or TV show without first getting a rights clearance from Google. If you require these commercial rights, please visit Google's permission guidelines. You can then submit your application through our online request form . Please note that we'll only be able to respond to permission requests submitted through the above form. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolf Økland Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 er dette mulig og få tak i noen plass.....ser jo kjempe bra ut :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn J. Jensen Skrevet 5. september 2009 Forfatter Del Skrevet 5. september 2009 Her er problemet: Men jeg kan prøve å legge inn noen bilder fra en annen kilde.. Får se hva det blir til.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ove Undheim Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Hei Kjempebra at noen orker å lage til noe her i Stavanger området :-) Hva med Norge i bilder , ofte bedre dekning enn Goggle Earth. Kan det brukes ? Mvh Ove Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jakob Arne Brønstad Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Norge i bilder er ikke greit å bruke, eller hvist du har 40000 for 1km2 så er det greit;) vi tenkte vi skulle bruke det til VærnesX, men det ble det ikke når vi fikk høre prisen;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Birkeland Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Utrolig kult! Hadde ikke giddet å lage photoscenery til Bergen da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Rønning Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Og Trondheim? Dt hadde vært fett med de største byene i norge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn J. Jensen Skrevet 5. september 2009 Forfatter Del Skrevet 5. september 2009 Så var det det med copyright da Men så lenge man ikke tjener penger på det så er jeg ikke sikker på reglene.. Kanskje hvis man hadde satt på et lite merke med google osv. på sceneryet..? Og jeg kan si at jeg har en liten ide i ermet om en ting jeg kom på som vil gjøre arbeidet med å finne teksturer og former til bygninger MYE lettere. Har ikke prøvd det før og tror ingen andre har det heller... Bilder vil komme, men jeg sier ingenting enda, bare at det kan bli _ganske_ så bra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn J. Jensen Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 Haha det funka dritbra! Hva skal man med kamera når man har det nye 3D kartet til finn.no/sesam.no? Nå går modellene på løpebånd her! :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Bilder! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolf Økland Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 bilder ja.....tenke seg til at det kan være håp om og få Stavanger av alle ting til FSX, det kan bli julafta og nyttårs afta på en gang dette her :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn J. Jensen Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 Ja det ser ut til å bli bra dette her. Men jeg lager det ikke så detaljert slik at man kan gå i gatene og lese hva som står på bygningene. Bildene er jo tross alt tatt fra flyfoto.. Meninga er å kjenne seg igjen når man f. eks flyr VFR over området. Bilder kommer så snart jeg har kommet litt lenger. Begynte nå nettopp så hittil er bare to bygninger klare. Jeg tenker på å lage litt av området rundt Stavanger sentrum, altså den vika.. Her er et bilde. Merk at det er i en veldig tidlig fase da.. Må nok endre litt på water maskingen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 De 3D-kartene på sesam.no er helt råe! Dette blir vel maks fps-kill? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn J. Jensen Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 Med tanke på oppløsningen på bildene kunne jeg gå helt ned til 256x256 bitmaps pluss at jeg lager veldig enkle bygninger med så få polygoner som mulig så det tar ikke noe særlig mer enn vanlig autogen tenker jeg. Får se når det begynner å bli en del bygninger.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haagen Tangen Eriksen Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 er det ikke en kar som lager luftambulanse-baser og.... har jo en i stavanger.. hadde jo vært flott om det kunne funket sammen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn J. Jensen Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 Jo, men tror ikke han har laget universitetssykehuset i Stavanger.. Eller har jeg gått glipp av noe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haagen Tangen Eriksen Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 kan stemme det........litt ment som et hint og...hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Øium Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Finnes det en enkel forklaring på hvordan man bruker disse 3-D kartene på finn.no/sesam.no i fsx? Eller hvordan akkurat du gjør det, Bjørn? Så jo for så vidt morsomt ut å lage noe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn J. Jensen Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 Samme metode som vanlig scenery, men bare at jeg "tar bilder" fra 3D greia i stedet for å ta en tur med kameraet.. hvordan man lager scenery er litt mer enn komplisert enn å kunne fortelle hvordan i et enkelt innlegg, men de finnes mange veiledere på nettet Ellers kan det enkelt forklares slik. Dette er måten jeg gjør det på, forklart veldig kort og enkelt: Ellers går sakte men sikkert fremover her i gården, har fått på noen flere bygninger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.