Ragnar Egeland Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 Dette emnet var oppe for en tid tilbake siden, men nå er det kommet en bekreftelse: Aerosoft har bestemt seg for å produsere en ny simulator så sant Microsoft ikke ombestemmer seg. http://www.forum.aerosoft.com/index.php?showtopic=27229&st=220 Ragnar Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 1. september 2009 Skrevet 1. september 2009 Og det tror jeg ikke MS kommer til og gjøre, i følge mine kontakter langt opp i MS. Så det kan jo bli bra. Siter
Kenneth Rønning Skrevet 1. september 2009 Skrevet 1. september 2009 Blir bra vis aerosoft gjør det, de leverer jo stortsett kvalitet, så gleder meg. Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 1. september 2009 Skrevet 1. september 2009 Kan jo bli interessant det, gudene skal vite at det trengs... Jeg er egentlig ganske glad for at MS ikke skal gi ut flere halvferdige flight sim-versjoner. Håper de legger det litt bedre til rette for oss som liker å fly andre ting enn GA og luftbusser, og muligheter for våpensimulering hadde også vært knall. Siter
Ragnar Egeland Skrevet 1. september 2009 Forfatter Skrevet 1. september 2009 En av årsakene til at jeg har fulgt tådene hos Aerosoft angående en ny simulator, er at de som utviklere av addons kjenner alle flaskehalsene til FSX. Dermed vet de iallefall hvordan det ikke skal gjøres. Jeg poster et par utsagn fra Mathijs Kok: "The problem with FSX was that the game engine does not scale well with performance. Take for example the fact that high end graphics cards (like the 285 GTX) SLOW DOWN fsx instead of helping it along. All the game engines we are looking at will not have this problem, meaning that you will always be able to buy your way out of low performance. It's far to early to speak about performance, but the simple fact is that all new high end games will demand new high end systems. It would be plain stupid to build a sim for a platform that is outdated." "I know that CEA software very well, what what the video shows is NOT what they got right now. Just a few weeks ago I had a few hours in one of their newer sims using a domed display. It was stunning to say the least. And of course stunningly expensive, just the curved screen that the system displayed on did costs more then all of my cars together (some people know that that means a bit...)". http://www.cae.com/en/ Ragnar Siter
Andrew Thomsen Skrevet 1. september 2009 Skrevet 1. september 2009 Jeg er bare glad at hele FS serien blir nedlagt fra MS siden...for det har alltid vært mer begrensninger enn muligheter til utvikling. Som scenerydesigner hadde jeg langt mer frihet i Fly II. Med MSFS ble jeg bundet på hender og føtter, men måtte likevel hoppe over til FS da Fly serien opphørte og MS fortsatte. Pest (Fly II, max 1024x768) eller kolera (MSFS) - fritt valg :grin: Det er mange flotte ord fra Aerosoft. Det gjenstår å se om det er handling bak preiket. I mellomtiden skal jeg grave meg litt mer inn i X-Plane. Siter
per berge Skrevet 1. september 2009 Skrevet 1. september 2009 Joda, blir sikkert bra dette, om du betaler deretter ,o) Hva skjer med 3de parts addon isåfall? Tviler på AES vil tilate andre utviklere å selge addon til deres plattform. Bare for å strø litt sand i maskineriet der alle tilsynelatende bare ser positivt på dette. Siter
Martin Adam Martinsen Skrevet 1. september 2009 Skrevet 1. september 2009 Nå har jeg ikke lest denne tråden hos Aerosoft, men nevner de noe angående fly dynamics? Fordi hvis de ikke lager noe bedre enn det som er i FS så er hele poenget bortkastet. Spennende prosjekt. Håper de ikke konsentrerer seg kun om grafikken. Siter
Christian Paulsen Skrevet 1. september 2009 Skrevet 1. september 2009 Poster: Ragnar Egeland"The problem with FSX was that the game engine does not scale well with performance. Take for example the fact that high end graphics cards (like the 285 GTX) SLOW DOWN fsx instead of helping it along". Faktum og faktum fru blom... Dette "GTX285 slow down"-snakket fra M Kok setter forsåvidt fingeren på noe interessant, men det er altså en sannhet med store modifikasjoner, og diverse "men". Det som er et faktum er at FSX ytelsesmessig skalerer så og si lineært med klokkefrekvens, eller rettere sagt trådytelse, på prosessoren (CPU). Det er veldig mye, og mer enn noe annet spill jeg kjenner til. Det blir for enkelt og si at FSX skalerer dårlig med ytelse (performance), men det er korrekt at det skalerer veldig dårlig med grafikkprosessor-ytelse (GPU), og det er motsatt av alle andre moderne spill. Og selv om ytelsen har mer enn doblet seg siden FSX kom ut, så har M Kok rett med tanke på fremtiden, vi vil bare se små økninger i ytelse pr tråd fremover. Det er flere kjerner og paralellisering som gjelder fremover, så maskinvare utviklingen har gått fra MSFS designen nå. Men det skal bli veldig spennende å se hva Aerosoft kommer opp med her, og jeg tror vel de skal få merke at det er enkelt nok å kritisere FSX, men langt fra enkelt å blidgjøre/tilfredstille FS-miljøet, eller for den saks skyld spå ytelses-skalerbarhet 5 år frem i tid. At de vil hoste opp noe som grafikkmessig ligger milevis over FSX, og som utnytter Tri-SLI samtidig som det kan kjøre på en laptop tar jeg for gitt, men om det også blir bedre på alle andre områder, er åpent for personlige tilpasninger, en god plattform for tredjeparts addon- produsenter, osv, er jeg noe mer spent på. Andre har jo prøvd uten å lykkes i særlig grad, vi har jo feks X-Plane, som på mange måter er et flott alternativ, men som kanskje har vært mer opptatt av å hylle sin egen fortreffelighet og idiotforklare FSX brukere, enn å få komersielle addon-aktører og brukere til å satse på det? Jeg vet ikke, men det er i alle fall bra at det nå tvinger seg frem nye alternativer, og så lenge det finnes et stort nok marked, vil det nok kommer produkter. Hvor de kommer fra er egentlig mindre viktig, utover at det er et pluss hvis det ikke er Microsoft. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.