Gå til innhold

Har var det mange merkelige tråder.


Rune Kristiansen

Anbefalte innlegg

Satt å så igjennom forumet her for leden dag, og tenkte at gud bevaremeg vel, her var det mye rart og STOR mangel på informasjon. Virker som om folk diskuterer alt, noe jeg ser på som bra. Men informasjonen som kommer ut i forumet er verken bra eller riktig. Ta f.eks. tråden om American Airlines og codeshare med BA. For det første har ikke AA noen codeshare med BA til Norge. For det andre så flyr ikke BA med noen A320 på Norge, de flyr vanlig A319, og alle fligther fra BA flys av BA selv i egen regi (med unntak av "microfligthene" til Sun Air). Hva angår US Airways, så flyr ikke de heller codeshare med BA, men flyr i egen regi med en 757-200 (alternativt en 767-300 ved enkelte anledninger). Hva Korean Cargo 747-400F angår skal ikke denne byttes ut med det første, og absolutt ikke med noen kombi A380, ettersom alle de kombiversjonene av A380´en er lagt på is i en lang lang stund fremover...

 

Kan dere ikke heller stille spørsmål om fakta, for så å søke den informasjonen hos folk som faktisk kan fremskaffe riktig informasjon???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye rart å ta av, gitt...

For det første har ikke AA noen codeshare med BA til Norge.

Ikke riktig. AA har codeshare sammen med BA på samme måte som f.eks. SAS har en del "codeshare" ruter med Lufthansa. I praksis fungerer det slik; på passasjerens bilett står det oppført et AA rutenummer, men det er BA som faktisk flyr turen.

For det andre så flyr ikke BA med noen A320 på Norge, de flyr vanlig A319

Det er sikker også tilfellet til vanlig, men A320-maskinene stikker da snuten nordover til tider, de også ;)

Hva angår US Airways, så flyr ikke de heller codeshare med BA

Det at US Airways flyr selv betyr ikke nødvendigvis at de ikke har codeshare med andre selskaper. Blandt annet har SAS codeshare med Lufthansa fra Oslo til Frankfurt selv om begge selskapene faktisk flyr ruten med egne fly.

Hva Korean Cargo 747-400F angår skal ikke denne byttes ut med det første,

Kilde? Dette er da forøvrig først og fremst rykter, og det er ikke mange (om noen) som har hevdet noe skråsikkert her...

og absolutt ikke med noen kombi A380

Så er det vel 777 som har blitt foreslått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kan dere ikke heller stille spørsmål om fakta, for så å søke den informasjonen hos folk som faktisk kan fremskaffe riktig informasjon???"

 

Rune,

 

Det er ikke så enkelt. Dessuten får jeg som oftest riktige svar. Om svarene ikke alltid er HELT korrekte...så sier jeg takk til det jeg får likevel :smile:

 

Om noen svarer og ikke er brennsikker på det er fakta...så får de jo bare nevne det, no problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakking? Sant at han er ny her, men en av de første tingene han gjorde her på forumet var jo å hakke på alle andre her.

 

Å komme med slike utsagn ": Men informasjonen som kommer ut i forumet er verken bra eller riktig." "Kan dere ikke heller stille spørsmål om fakta, for så å søke den informasjonen hos folk som faktisk kan fremskaffe riktig informasjon???". Dette synes jeg var virkelig dårlig gjort overfor dem som har kommet med nyttig og god informasjon, og dem som har kommet med delvis fakta, noe som er også nyttig. Jeg synes han skremmer dem som har noe å dele men som ikke er sikker. Det burde jo være lov å skrive noe uten å være redd for at det er feil, unyttig, dårlig eller om det er veldig bra. Hvorfor skal noen som ikke jobber i flybransjen gidde å poste noe mere?

 

EDIT. Mitt poeng er. Man kan ikke gå inn i et rom med masse ukjente og si "Oi, de gardinene var jo helt feil, feil farge, feil lengde. Og den sofaen? Rene 40 talls. For en ekkel liten hund, den var stygg." Interesant førsteinntrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rune kan umulig ha lest noe særlig av postene på forumet. For her er det utrolig mange kunnskapsrike folk som kan det meste om flysimulatorer, datamaskiner, fly, flyruter, statistikk, info om hvor man finner ting, inside info fra sine arbeidsforhold osv.

 

Min er faring at ja, det finnes folk som svarer basert på null kunskap, men i det store og det brede så blir de fleste tråder tilslutt besvart av en som vet det, så sant han ikke allerede har besvart samme tema 10 ganger før, kun Christian på datamaskiner som er like ivrig etter å ha sagt det samme 20 ganger ;)

 

Egentlig er det utrolig mye rart folk på flightsim.no kan, det er liksom ikke noe man ikke får svar på. Spørsmål om en film man ikke husker hva heter, basert på lite info så er svaret der like etter på. Samme med sanger, flyruter, flymodeller, hvor de er, hvilke kanaler man hører de forskjellige ATC tingene på, hvilken scanner som er best, hvordan ta gode bilder av fly, hvilken flyplass som får besøk av ukjente fulgler. Virtuelle airlines, paints, add-ons osv. Et hav av info innen fly, flysim og alt mulig annet, generelt besøkt av nerder med stort kunskapsnivå, ikke alltid like siviliserte eller enige, men kunskapsrike.

 

og det er ikke hakking, flaming eller mobbing å påpeke hans kritikk når han selv tar så mye feil. Det er lov å feile.

 

Nei han har driti midt på stueteppet til de han besøker. Velbekomme sier jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva angår Korean Air Cargo sin B744F rute til OSL er det kilder på OSL som har kvitret i mitt øre at de vurderer å bytte til A330, og kjøre en mix av Cargo og Pax på tre ukentlige avganger.

 

Vet ikke om www.twitter.com er rette stedet å lete etter harde fakta! =P

 

Måtte bare, du la den ut der for meg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...