Gå til innhold

Lær å navigere etter ADF og VOR


Anton Brondz

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har lagt merke til å at det er flere her som har gått lei av FMC og har lyst til å lære å navigere med ADF og VOR.

 

Derfor lurer jeg på hvor stor interessen for et aldri så lite ADF/VOR-kurs er. Jeg tenkte at vi kunne starte på en eller annen flyplass med en kort teoribit og så fly en tur bare ved å bruke ADF og VOR.

 

Noen som har lyst til å være med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi.. jeg hadde ikke regna med så stor interesse, flotte greier :D

 

Når det gjelder tid og sted så er jeg åpen for forslag. Mye kommer an på hvor langt vi skal fly. Selv ville jeg helst sett at vi fløy noen mindre fly denne gangen, for eksempel DHC-8/DHC-6, Fokker 50 eller lignende.

 

Når det gjelder ruta, så tenker jeg noe sånt som ENRS til ENBN eller ENRA til ENRM, men det kommer selvsagt an på flytypen.

 

Noen kommentarer eller andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom ingen har kommet med noen innvendinger, tror jeg at vi er good to go.

 

Turen, og fårsåvidt også kurset, blir på tirsdag 07.07 og starter klokka 1900 lokaltid. Alle som vil være med kan møte opp med fly på Mo i Rana, ENRA, og seg selv på TeamSpeak. Fly kan du velge selv, men jeg kommer til å fly en DHC-6 i ca 140 kts, så velg helst fly som kan fly omtrent like fort :)

 

Jeg vil også be alle om å ta et screenshot av cockpiten sin slik at jeg kan se hva slags instrumenter folk har. Ett oversiktsbilde burde holde. Send det til meg på mail (abrondz@gmail.com) eller MSN (dinolinux@gmail.com)

 

Ruta blir som følger: ENRA STM(345) STO(112.000) BNN(115.300) RVK(112.700) ENRM.

 

Husk også å smøre deg med tolmodighet, det kan ta litt tid før vi alle får stilt inn instrumentene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...