Pål Bernhardsen Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Endelig en artikkel jeg virkelig liker "Flere enn du tror lider av flyskrekk. Flere undersøkelser blant flyreisende viser at rundt halvparten av de reisende egentlig føler et ubehag ved å sette seg inn i en flymaskin. - Folk uroer seg helt unødvendig, sier SAS-kaptein Espen de Lange." http://www.aftenposten.no/reise/article2870467.ece Dette er en artikkel som media kunne fint ha linket til hver gang de skal gi ut nyheter om diverse fly relaterte ting. det hadde vært noe det. Så kanskje jeg blir mindre nervøs neste gang jeg letter i FS9 i frykt for ukjent eiere av flyet, hjerteinfark, hysteri ombord og skriverier om hvor mye gebyrer jeg tar via FS-passenger. :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Andresen Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Ikke for å ødelegge inntrykket av flyving som en sikker transportmåte, men et raskt søk på Youtube viser opptil flere fly som mister vingene dessverre. http://www.youtube.com/results?search_type=&search_query=wings+fall+off+plane&aq=1&oq=wings+fall+ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Chr Haaland Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Men en svært skjelden gang, kan det gå bra alikevell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Tja, jeg har intrykket av at flere av klippene er gjenngangere i søket. En annen likhet er at de absolutt aller fleste klippene med vinger som faller av er tatt i en eller annen form for ekstrem-situasjon, som brannslukning og akrobatikk. Ellers er mangelen på vanlige, kommersielle maskiner blandt klippene påfallende... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audun Grun Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Ellers er mangelen på vanlige, kommersielle maskiner blandt klippene påfallende... Har sikkert noe med at kommersielle maskiner flyr høyt høyt, og akrofly og brannslukningsfly flyr lavt lavt ;P Poeng: Lettere å randomfilme de som flyr lavt enn de som flyr høyt =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Tja, vet sannelig hvorvidt høydeforskjell kan sees på som relevant her, for det endrer ikke det faktum at nær samtlige klipp med vinger som faller av er i ekstremsituasjoner hvor hele flyets struktur er utsatt for påkjenninger godt over det som er normalt for kommersielle maskiner. Av alle ulykker med kommersielle maskiner, så er det svært få, om noen, ulykker som har kommet av at vingene falt av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Rønning Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Selv om det egentlig ikke har noe med det og gjøre så er en ting jeg har tenkt en stund på er om det var noe med vingene på AF447, teit og spekulere men... :eek: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 De to episodene jeg umidelbart kommer på er disse: http://www.youtube.com/watch?v=Et4IETCfguE Den første er ikke verifisert så vidt jeg vet i motsetning til den siste linken. Den er definitivt real. Om du er det minste aviation interesert anbefaller jeg å se den videoen med han Israelske F15 piloten å lytte til hva han forteller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Sannes Riiser Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Den første er definitivt datalaget Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Det første er ikke ekte, og den andre omfatter en kollisjon, så ingen av delene er relevante til spørsmålet om vingene kan falle av Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.