Ivar Skaugstad Skrevet 10. juli 2009 Skrevet 10. juli 2009 Det ble vel klart samme dag at dette ikke var signalet fra komponentene. Siter
Christian Paulsen Skrevet 11. juli 2009 Skrevet 11. juli 2009 Ja, det ble i alle fall avkreftet. Denne hendelsen tror jeg forøvrig må være av de mer ekstreme jeg kan huske når det gjelder mengden vås, og fri diktning, fra media. Forsåvidt syns jeg det har vært litt spesielt håndtert fra mer offisielt hold også, som dette truffet av lynet snakket fra Air France veldig tidlig. Når jeg leser den foreløpige rapporten fra BEA stusser jeg også litt på at etterforskningen ikke har fått tilgang til obduksjonsrapporter fra Brasil. Noen her som vet hva årsaken til det er? Vi får håpe de finner boksene en eller annen gang. Men av hva jeg har sett av kart over bunnforhold er vel det området der det virker mest sannsynlig at vraket liggger, det verst tenkelige. Bestående av ekstremt kupert terreng, med bratte fjell som strekker seg over 4000 meter fra havbunnen. Hvis det virkelig er akkurat der flyet ligger, skal det nok godt gjøres både å finne, og få opp boksene. Siter
Per Magnus Brenne Østhus Skrevet 11. juli 2009 Skrevet 11. juli 2009 Ja, det har vært ganske ekstremt i dette tilfellet. Det er vel litt fordi man rett og slett ikke vet hva som har skjedd med flyet... noe informasjon må man jo gi, og hvis man ikke vet hva som har skjedd blir jo den informasjonen håpløs. Mulig Brasil har sin egen etterforskning, og ikke vil "dele"? Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 12. desember 2009 Skrevet 12. desember 2009 Sakset fra VG: "Havarikommisjonen hevder at det var en A330-203-maskin som tok av fra Rio til Paris også 29. november, hevder flyselskapet det var en A330-200. Det er uklart hvilken betydning dette vil ha for hvorvidt man kan knytte de to hendelsene opp mot hverandre." Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 12. desember 2009 Skrevet 12. desember 2009 Her er det VG som surrer. Om flyet omtales som en A330-200 eller A330-203 har i grunnen ingen betydning, begge deler er strengt tatt korrekt. Problemet er at VG tror det dreier seg om 2 forskjellige fly mens "begge" flyene VG skriver om er akkurat det samme flyet... Siter
Joakim Hagen Skrevet 6. mai 2010 Skrevet 6. mai 2010 http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/ferdskriverne-til-styrtet-air-francefly-lokalisert-3202036.html Ferdskriveren er nå lokalisert. Kanskje vi får høre hva som skjedde med flyet snart.. Siter
Even Rognlien Skrevet 6. mai 2010 Skrevet 6. mai 2010 "Havarikommisjonen hevder at det var en A330-203-maskin som tok av fra Rio til Paris også 29. november, hevder flyselskapet det var en A330-200. Det er uklart hvilken betydning dette vil ha for hvorvidt man kan knytte de to hendelsene opp mot hverandre." Huff... Siter
Christian Paulsen Skrevet 6. mai 2010 Skrevet 6. mai 2010 Joakim Hagenhttp://www.tv2nyhetene.no/utenriks/ferdskriverne-til-styrtet-air-francefly-lokalisert-3202036.html Ferdskriveren er nå lokalisert. Kanskje vi får høre hva som skjedde med flyet snart.. Her syns jeg det virker som media er ute å kjøre litt igjen, om ikke annet med noen merkelige formuleringer. Det de nå har fått er nye og bedre datamodeller som definerer leteområdet, dvs et nytt og mindre område. Å si boksene er lokalisert er vel å ta i? Det har blitt jobbet hardt for å komme frem til de leteområdene de allerede leter i nå, under fase 3 av søk. Men dette nye området skal altså være mye mer begrenset, og visstnok være basert på nye datamodeller av sonar/pinger-resultater man fikk mens boksene fortsatt sendte ut noe, for et års tid siden. BAE skriver følgene på sin update/press release i dag; The French Navy Staff Headquarters this morning provided the BEA with the results of the latest analysis of the audio recordings made by the submarine Emeraude during the first phase of underwater searches. These results were obtained very recently and made it possible to define a zone of a few dozen square kilometres in which the airplane wreckage may be found. Given this latest information, the BEA has decided to extend the searches to this zone. It is in fact situated two hours sailing time to the south of the position of the ship that is currently exploring the area north-west of the last known position of the airplane. Searches will begin there tomorrow morning. Det ligger forresten en del video og litt av hvert fra letingen både nå, og tidligere, på BEA's hjemmeside. Tror det er bedre kilde for info enn Dagbladet... Er tilsynelatende en imponerende innsats som gjøres der nede, bla av den norske båten Seabed Worker. Men forholdene er jo ekstreme, så vi får håpe dette nye leteområdet gir frukter. Link; http://www.bea.aero/en/enquetes/flight.af.447/sea.search.ops.phase.3.php Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.