Harald Strand Skrevet 27. mai 2009 Skrevet 27. mai 2009 Advarer folk aa fly fra Keflavik og mot gamlehjemmet Ligger naa med steady 67knop rett i sida, og guster opp! Skal slenge inn ett bilde Siter
Harald Strand Skrevet 27. mai 2009 Forfatter Skrevet 27. mai 2009 Bilde er tatt rett for det var paa det verste Siter
TOS Skrevet 27. mai 2009 Skrevet 27. mai 2009 Klarar ikkje heilt sjå kva problemet med vinden er? Ser no ut til å vere grei medvind og det går jo fint Har opplevd mykje verre vind enn dette her. Eg ber det om å sei meir konkret kva faren er? Siter
Hans Chr Haaland Skrevet 27. mai 2009 Skrevet 27. mai 2009 Du flyr jo i medvind. Blir jo fortere lunsjpause da :-) Jeg sliter med 90 knop i nesa over grensa til statene for øyeblikket, så det blir overtid på meg idag :-) Siter
Harald Strand Skrevet 27. mai 2009 Forfatter Skrevet 27. mai 2009 Boyer meg i stovet, dere har mer peiling en meg! Men for meg var dette noe helt nytt! :grin: Siter
Clamer F. Meltzer Skrevet 27. mai 2009 Skrevet 27. mai 2009 Legger inn et lite bilde av litt vind fra en tur med Dash8 Q300 i FL210 fra Leipzig til Wien 19.jan.07. Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 27. mai 2009 Skrevet 27. mai 2009 Ikke noe WOW dette akkurat :grin: Frisk vind Clamer. Har opplevd 167 knts i rævva jeg og på simmen :grin: Siter
Tore Stabell Kuloe Skrevet 27. mai 2009 Skrevet 27. mai 2009 det var i alle fall mye til å være i FL210. Siter
JRE Skrevet 27. mai 2009 Skrevet 27. mai 2009 Jeg har opplevd mer enn 150knts i nesen da jeg fløy for Ryanair, og da er det ganske kjedelig når man er på siste legen mot Stansted en sen kveld :-P. Spes når de stenger plassen.. Ellers er den vinden som nevnes her helt normal etter mitt skjønn. Som regel ganske rolig. dog kan fl200 over hardanger vidda med norlig vind på 60-80 knts kan skape en del turbulens. Men 67knts på bakken i siden er nok en del for mye ja.. -jre- Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 27. mai 2009 Skrevet 27. mai 2009 67 kts (i kastene) er jo ikke så uvanlig på i en storm/orkannatt på bakken/havet i nordnorge :-) Siter
JRE Skrevet 27. mai 2009 Skrevet 27. mai 2009 Hei Mye vind i norge :-) , men vi lander ikke med den styrken i siden. Det blir nok alt for spennende. På f.eks b737-3 brukes dette. Max wind for ground operations: 60kts Anbefalt maks sidevind grense (Tora/lda > 2000m) Inkludert gusts) Dry rwy: 40 knts Wet rwy: 35 Knts det er selvsag flere regler rundt dette her. Med f.eks winglets blir også tallene noe redusert.contaminations etc etc. Siter
Harald Strand Skrevet 28. mai 2009 Forfatter Skrevet 28. mai 2009 ahh! takker! Jeg forstaar naa at det ikke var saa mye, men det humpet godt oppe der! Kjekt aa laere noe nytt! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.