Gå til innhold

Flyskole ved Karmøy/Haugesund Lufthavn


Marius91

Anbefalte innlegg

Det er snakk om å bruke lokalene til konkursrammende Coast Air som flyskole her i Haugesund/Karmøy.

 

Hva syns dere?

 

Jeg synes det er et flott sted å ha flyskole egentlig, mtp at det er lite trafikk kombinert med veldig skiftende værforhold (ligger tross alt på vestlandskysten).

 

Kilde:

http://nyheter.radiohaugaland.no/les.aspx?artikkel=57342

 

(fant en større artikkel i haugesunds avis, men den finner jeg ikke igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eivind Oterhals

Jeg har selv planer om snart å starte opp med PPL. Blir det PPL eller ATPL som blir *satset* på?

 

Det man satser på er ATPL, men for og få ATPL må du ha PPL sertifikat.

 

Man tar normalt PPl'n i Norge for og spare tid i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tar normalt PPl'n i Norge for og spare tid i USA.

 

Dette stemmer nok ikkje. Me var vel 18-19 nordmenn i klassa mi. Og det var vel 1 eller 2 som hadde PPL eller påbyrja PPL ifrå Noreg då dei kom til USA. Og det er ikkje nødvendigvis ein fordel å ha PPL innabords før ein kjem dit. Greitt nok at ein sparar litt tid, men ein får plutseleg mykje meir nye reglar å setje seg inn i ettersom ein ikkje har fått med seg alt ifrå starten av under utdanninga. Så det har sine positive og negative sider. :-) Pluss at det vert litt ekstra med å venne seg av med "uvanar" som ein har lagt seg til undervegs :-)

 

Men at det kjem flyskule i Haugesund er eit bra tiltak. Eg vonar at dei får det til og at det vert ein konkurransedyktig skule. Nokon som har peiling på kva slags maskinar dei har planar om å ha i flåten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ventet på at det med skiftende værforhold kom til å bli kommentert. Det jeg mente, var at skiftende værforhold = piloter som tåler en støyt. Har man tenkt å fly i Norge når man er ferdig med utdannelen sin, kan det være greit å være vant med forholdene som er her.

 

Jeg merker når jeg flyr nå. Har for det meste bare flydd i fint vær, og når det plutselig blåste opp til 20kt sidevind, var det plutselig ikke så enkelt som jeg var vant til :)

 

Så det er jo ikke noe minus å lære seg å fly i skiftende værforhold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...