Andreas Grindvoll Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 http://www.airliners.net/photo/USA---Navy/Boeing-P-8A-Poseidon/1517464/L/&tbl=&photo_nr=0&sok=&sort=&prev_id=&next_id=1516655 Tar etterhvert over for US Navy sine P-3 Orionfly og vil operere med både seg selv og kunne styre ubemannede fly samtidig for å dekke et stort område. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Stilig maskin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 29. april 2009 Forfatter Del Skrevet 29. april 2009 Et annet bilde viser hvordan vingene er forlenget med raked wingtips: http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6545133 Vingene er for øvrig vinger for 737-900 imens skroget i seg selv i utgangspunktet var en 737-800. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas R.Pettersen Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 dette viser jo både hvor reliabel og alsidg 737'n egentlig er. men klarer ikke og se for meg den der med rockets og fuelpods under vingene :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 29. april 2009 Forfatter Del Skrevet 29. april 2009 Artistens inntrykk - om ikke med fuelpods (skulle vel ikke være nødvendig heller?): http://www.boeing.com/defense-space/military/p8a/K63510.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Tja, hva med en Learjet 35, da? Kan du se for deg en slik med raketter under vingene? http://www.airliners.net/photo/Learjet-35A/1368701/M/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Litt trist at de bytter ut en så stilig maskin som Orion med noe så kjipt som en 737 men... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander.Rønning Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Ja, for evolusjon er kjedelig. Blir spennende å se om Norge kjøper P-8A når Orion er brukt opp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Det sa jeg ikke, jeg sa at 737 er kjedelig... Men det er jo raske penger for Boeing som slipper å utvikle noe helt nytt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander.Rønning Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Det er helt klart at det er. Jeg tror nok at P-8A vil være en god plattform som helt klart gir nye muligheter. Edit: Lockheed utviklet vel ikke noe helt nytt de heller, når de laget Orion; den er jo basert på sivile L-188 Electra, som de aller fleste her inne sikkert vet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Ah, denne maskinen blir snasen når den for den rette fargen og rett tilbehør. P3 Orion er jo en flygende legende, men er nok på tide med en utfasing snart. Nå er jeg ikke kjent med hvordan Orion opererer, men vil ikke middels hastigheter og fire motorer gjøre jobben bedre og tryggere? Motorhavari med en 737 tilsier jo at du kun har en motor igjen.. Langt til havs kan vel ikke det være noen drømmesituasjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael A B Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 dette viser jo både hvor reliabel og alsidg 737'n egentlig er. Nettopp Hvorfor utvikle noe helt nytt når en allerede har en solid og velfungerende plattform? 737en er uten tvil en pålitelig og allsidig maskin' date=' ved siden av P-8 har Boeing i en del år også utviklet en AEW&C basert på 737-700. men klarer ikke og se for meg den der med rockets og fuelpods under vingene Er det noe lettere å se for seg en 737 med bomb bay da? :grin: Nå er jeg ikke kjent med hvordan Orion opererer' date=' men vil ikke middels hastigheter og fire motorer gjøre jobben bedre og tryggere? Motorhavari med en 737 tilsier jo at du kun har en motor igjen.. Langt til havs kan vel ikke det være noen drømmesituasjon. shocked[/quote'] Om en går femten år eller mer tilbake kan jeg godt forstå at en brukte den tankegangen, tidligere var et større antall motorer en sikkerhet. I dag har motorene blitt så driftssikre at hvis begge motorene svikter skyldes det gjerne feil som også ville ha rammet de øvrige motorene på en maskin mer mer enn to motorer. At twins uten problemer kan operere over sjø i mange timer har en vist og sikret med ETOPS i mange år. Nå er det å operere i lav høyde selvsagt ikke sammenlignbart med å cruise i FL350+, men om antallet motorer hadde vært et problem ville det nok ikke blitt noe av P-8A. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Det er vel relativt selvforklarende at man ikke har satt igang ett slik prosjekt uten å tenke igjennom behovet for antall motorer. Jeg fra min side så det fra den hypotetiske synsvinkelen, jeg som kun er vant med å ha en propell der framme. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Kråkenes Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Noen som greier å lage paint av denne til standard73en i FX? Gjerne med så mye stæsj på som mulig... :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikolai.R.Haugen Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Sitatet fra Andreas: Nå er jeg ikke kjent med hvordan Orion opererer, men vil ikke middels hastigheter og fire motorer gjøre jobben bedre og tryggere? Motorhavari med en 737 tilsier jo at du kun har en motor igjen.. Langt til havs kan vel ikke det være noen drømmesituasjon. Hvis Norge skal ha P-8 så blir jeg veldig skuffet fordi P-3 Orion er som sagt en flyvende legende,og her i Norge er det ikke skjedd en eneste havari med det flyet. De tar jo å oppdaterer/reparerer det flyet her på Andenes(Et lite bonus for det). :grin: De har jo fire motorer som også er et lite bonus. De kan kjøpe det når Orion begynner å få problemer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.