Gå til innhold

VATUSA - Light up America!


Karl Mathias Moberg

Anbefalte innlegg

lightupamerica.jpg

 

Light Up America will take place on Saturday, May 30th, 2009. VATUSA is asking us to Light Up ZNY starting at 1600 EST (2000 GMT). There is no end time for this event.

 

 

Our featured airport will be Kennedy (KJFK). This DOES NOT mean that we shouldn't staff up whatever we can' date=' this just means that VATUSA is advertising Kennedy.

 

Basically, the east controllers will open the event at 2000 GMT, all of VATUSA will have a "center" up mid-event, then each position will start to close from the east to the west; the west controllers will be the last on. THINK OF A WAVE.

 

[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Har min MD11 UPS-Cargo stående i Lima, Peru for øyeblikket. Planen er å få flyttet denne opp til KSFO innen den 30 og krysse over til KJFK eller KEWR :)

 

Ellers så har jeg jo fortsatt Lufthansa B747 stående på KEWR etter Cross the Pond da. Denne er også et alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alaska er ikke med i eventet tror jeg. Har med at ideen bak eventet er at du skal ha ATC (ihvertfall center) uansett hvor du flyr, og det kan ikke garanteres opp til Alaska fordi da må man gjennom Canada.

 

Og JODA! Det er bare å komma over fra Europa! Man må ikke booke flighter, men det annbefales. JFK på østkysten skal ihvertfall være staffed nok til å kunne håndtere trafikk både fra USA og fra Europa, med sansynligvis ett par-tre approach sektorer + hele cab (altså: DEL, sansynligvis 2 GND og kansje 2 TWR - kommer litt annpå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...