Gå til innhold

VATEUD Full Coverage, 26/04, 1700-2100z


Anders Henriksen

Anbefalte innlegg

VATEUD Full Coverage, 26/04, 1700-2100z

vateud%20full%20coverage.png

 

VATEUD is pleased to announce the Full Coverage event on Sunday 26th April from 1700 to 2100z.

 

VATEUD's vACCs are all working together to bring you a fantastic evening on VATSIM. Expect all countries to be covered and also, a minimum of one Approach in each country. This means that all FIR's within Europe will have ATC coverage, something we rarely see on VATSIM.

 

There are no specific rules to this event. Just fly across Europe and enjoy the very best of European ATC for 4 hours..... Remember, wherever you go, you will be guided by our talented ATC. Each vACC is making a point in opening as many stations as possible to make your journey a touch more "realistic" and enjoyable.

 

Location: VATEUD division (Europe)

Contact: Fred Navarro vateud6@vateud.org

http://events.vateud.org

-------------------------------------------------------

 

I forbindelse med dette eventet er alle som har ATC rating i Norge oppfordret til å ta en possisjon.

VATEUD skal nemlig prøve å staffe hele Europa og da trenger vi din hjelp til å få Norge til å synes på Vroute, vatspy og ServInfo.

 

Book den possisjonen du ønsker på http://www.vaccsca.org. Vaccsca sin ATC post om eventet ligger her.

 

Ellers er det bare å ønske piloter og ATC velkommen til crowded skyes i Europa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var meningen å ha Vigra-Værnes shuttle imorgen, men alle NOD det blir noe av annonserer jeg på forumet i egen post.

Sånn som denne gangen kom dette eventet foran, men er jo ingen grunn til at du ikke kan bemanne Værnes :)

 

Poenget denne kvelden er jo å bemanne så mange posisjoner som mulig i et land.

 

Til nå er Vigra, Værnes og Gardermoen booket samt ENOS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har kvelden deres vært, noen spennende historier å fortelle?

 

Selv startet jeg kvelden i Zurich. Fant det godt å "støtte" Kroatia i kveld, som på tross av to bemannede flyplasser og CTR hadde lite trafikk. Turen gikk derfor til Zagreb. Etter en kort mellomlanding med min Embraer Lineage 1000 gikk turen videre til Dubrovnik. Dessverre endte turen med en CTD på finalen til bane 12, men hadde uansett en flott kveld med ATC hele veien fra Zurich til 10nm final bane 12 på Dubrovnik.

 

Ser at USA holder samme event i slutten av Mai, I'll be there! :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe spennende å fortelle, men jeg hadde en knallfin tur fra Shippol til Nice med MD11P. Kult å fly når alle posisjoner er bemannet hele veien og frekvensbytte skjer nesten hele tiden.

 

Eneste jeg stusset over var at jeg allerede før jeg kom til sveitsisk luftrom av Reims CTR ble presset ned til FL230 (lå på FL350 og det var 120nm til T/D på fmc). På FL230 ble jeg liggende helt til jeg entret STAR for Nice.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være flere grunner. Den mest sannsynlige er vel at du har satt sammen en rute med høyderestriksjoner. Vet ikke hvordan Sveits var bemannet, men hvis de hadde både Upper og Lower online kan det hende at de var litt firkantet.

 

Om du vil sjekke om flyveplanen din er korrekt eller om den inneholder noen restriksjoner, kan du sjekke Eurocontrol sin text editor. Her vil du få opp bemerkninger på ruten din. Alt du må gjøre er å lime inn denne malen:

 

(FPL-KLM9999-IS

-B734/M-SDRWY/C

-EHAM0650 <=== Airport and the time of departure in UTC

-N0440F330 ROUTE <=== Speed/FL + route ("ROUTE" changed by your own route)

-DEST0130 <=== Destination + flighttime ("DEST" to be changed by the apt code)

-0)

 

Bytt ut avreiseflyplass EHAM med den du reiser fra. Sett inn hastighet og ønsket høyde (N0460F370 f.eks.) etterfulgt av ruten du vil fly. Til slutt endrer du DEST til flyplassen du skal til etterfulgt av estimert flytid. Om det er noen spørsmål er det bare å stille dem.

 

Mvh

Mathias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vroute er ikke alltid like oppdatert. Det er ikke rart om denne inneholder feil i forhold til ny AIRAC. Det må også nevnes at Eurocontrol tar med tids-spesifike restriksjoner. Den ruten du ønsker å fly kan være helt i orden alle andre dager enn idag. Et eksempel kan være militære øvelsesområder som blir tatt i bruk f.eks. fra 13:00-16:00 i morgen. Dersom du skriver at du ønsker å fly gjennom dette luftrommet i dette tidsrommet i morgen, vil du få en feil i programmet.

 

Mvh

Mathias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...