Gå til innhold

Just Planes Viedoes


Kim-Svenson

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en film der i fra, tok noen dager før de registrerte ordren og sendte, men de opplyser de også om at det kommer til å gjøre. Men når pakken var sendt gikk det utrolig fort å få den i mitt tilfelle i hvert fall. 2 dager eller noe sånt.

 

Uansett, sjekk om ikke filmen finnes her på Flightsim.no shoppen først da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt at både Norwegian og Widerøe er utsolgt på justplanes (og dermed får ikke andre butikker tak i nye, heller). Det samme gjelder nettbutikken her på FS.

 

nakshop.no har fremdeles DVD'en til Norwegian, bestilte den derfra og Braathens fra FS. Skulle gjerne hatt Widerøe...

 

ilmar

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ITVV er som nevnt meget gode når du skal ha inføring i de enkelte systemer.

Men hvis du har en hviss peiling på de enkelte maskinene, så blir filmene ganske kjedelige etterhvert. Da er det mest action under take-off og landing.

 

Akkurat der synes jeg World Air Routes sine er mye bedere. De har mange flighter, gjerne med forskjellige maskiner. Og har mange ruter i samme film. Gjerne også med litt presentasjon av maskinene i tillegg.

 

Jeg liker mest å se action-in-cockpit blandet med radiokommunikasjon når jeg skal se.

Blir fort trøtt av ITVV. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan som et tips nevne hvor jeg har kjøpt flere gode DVD Cockpifilmer med flyging fra særlig i den arktiske delen av Canada med f.eks. bushflyging, ambulanseflyging, cargoflyging og mye annet spennende og litt atypisk til de kanskje litt mer "ordinære" A4-oppdragene her hjemme på berget. ;)

 

Mye Cessna C208 Caravan, Beech King Air B200/90, Jetstream 31/32, Saab 340, Pilatus PC-12 og slike typer arbeidshester i sving der oppe i nord og med på disse filmene.

 

Men jeg syns dette er fine filmer med engasjerte og dyktig forklarende crew om div. ang. selve transportene, men også tidvis med forholdsvis detaljert sytemforklaring og med forklaringer og demostrasjoner av ulike detaljer fra cockpit.

 

For de av oss som liker litt utfordrende og uvanlig flyginger i spesielt arktiske områder, er flere av disse filmene virkelig å anbefale syns jeg! :)

 

Filmene får kjøpt fra http://www.takeflightvideo.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christian Andresen

Kunne godt tenke meg en cockpit video for A320-familien med innføring i prosedyrer og systemer. Er det noen der ute som kan anbefale en film?

Ja, siden du har såpass konkrete ønsker vil jeg si at tipset fra Kristoffer Rivedal er et godt råd. Det er jo selvsagt litt begrenset hvor mye i dybden man kan komme på bare en DVD film. Hehe, og jeg ble vel litt skeptisk til om det kanskje var en barnefilm, da han startet med å forklare Airbus-stikkas funksjon med at; når du dytter den fremover blir alle husene større, og trekker du den til deg blir husene mindre...

 

Men den er ganske fin syns jeg, og jeg tror du vil finne den interessant forutsatt at du ikke kan veldig mye fra før av. Hvis noen mener noe annet, at det med andre ord finnes bedre teknisk orienterte A320 filmer, så vil jeg også gjerne høre om det. :)

 

Det har selvsagt både med smak, forventninger, og ikke minst forkunnskap å gjøre, hva man liker, finner interessant, eller vil se. Men det ser ut til å være noenlunde eninghet her om at hvis det er flyteknikk og systemer du vil ha greie på, så er ITVV i en klasse for seg. Både innhold og kvalitetsmessig.

 

Jeg er feks ikke uening med Kim Jørgen, og det er mye sannhet i det han sier. Jeg deler bare ikke hans oppfatning og totalvurdering. Jeg syns eksempelvis World Air Routes fort blir litt som å se en samling youtube-klipp, mens ITVVs 5 timer's Concorde- film jo er minst like bra, og spennende, som Gudfaren og Schindler's List. ;)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...