Gå til innhold

[VATSIM] Copenhagen Realtime April 19th


Tore Urvik

Anbefalte innlegg

Forslag til neste event:

 

1.

Når dere flytter flights for at de skal tilpasses eventen så flytt både departure og arrival for å unngå forvirringer. Ikke bare arrival som i mitt tilfelle (SAS1516 EGLL - EKCH) Det står: Flight moved from 21:10 to 22:00 to fit event. Likevel står departure local-time London til 18:20. Denne burde da være satt til 19:10 london-tid.

 

2.

Bruk UTC-tid på alle flights uansett hvor de kommer fra, evt med local-time i parantes.

 

NB! Dette er ikke ment som sutring, bare forslag. Copenhagen realtime er en fantastisk bra event som jeg ser frem til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Rune.

Hvis begge tider ikke er blevet rettet er det en fejl fra min side. Jeg har ellers været opmærksom på at rette få rettet begge tider for de flights, der er flyttet.

 

Angående UTC/CET tror jeg 95% af "kunderne" kører på CET. Så jeg frygter, at folk begynder at komme to timer for sent, hvis vi angiver tider i UTC. Og hvordan er det nu liiiige. Er det +1 eller +2? Og så videre. Så jeg tror det er bedre service at bruge CET. Det er max 10% af flyvningerne der krydser en tidszone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, takk for tilbakemeldingen Peter. Ikke noe problem. Når det gjelder UTC så regner jeg med at dere har valgt å bruke local-time utfra tidligere erfaring. Det var bare jeg som en stund ble litt forvirret av kombinasjonen local-time og tilpasning til eventen.

 

Dere skal uansett ha skryt for jobben dere gjør. Kan tenke meg at det ligger mye arbeid i å organisere dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da står TF-FIU og venter på meg på Keflavik gate 6.

FO Jon Thor Thorvaldsson og meg selv skal fly 154 pax nedover til København. :)

 

FL370 skal vi ligge på,så økonomisk som mulig :grin:

 

Dispatcher Valdimar Petursson har forberedt vår flight i dag.

 

Det er også satt opp ICE216 med departure 16.10Z med arrivial EKCH kl 19.10Z.

3 RL turer til EKCH i dag.Ikke værst.

 

Ett bilde fra rwy 11,i virtual cpit.Her kommer CPT Sindri Olafsson taxende med TF-FIX,rute ICE204 til EKCH også.

Se vindpølsa. :)

753d.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er endelig også jeg kommet meg i luften, etter litt forsinkelser pga bussene her i Trondheim :D

Litt feil taxiing ble raskt rettet opp ettersom jeg hadde korrekte charts, og gleder meg til turen til Island.

 

Right behind you, Mr Bedin :D

 

Kan nevnes at VRoute så ut til å ha endel problemer med oppdateringene sine.KL 2135 var siste update gjort klokken 1528.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk, Lars Petter. Kom med bussen fra strindheim og var hjemme fem på ni, med slot-time 2105. Litt rask jobbing gav uansett noe delay. Var litt redd for at jeg skulle ende med å måtte melde avbud pga at jeg fikk så kort tid til preflights, men jeg har visst gode prosedyrer og rekkefølger, så det gikk med 15 min delay.

 

Ang avatar så søkte eg bare på google etter " Rosenborg Ballklubb innstilt på å finne kun små bilder.

 

BIKF 191900Z 17013KT 9000 -RADZ FEW009 BKN030 07/04 Q1003 er den siste METAR jeg har. Ser den mer eller mindre riktig ut?

 

 

Vil også gi en stor takk til danske og norske ATC-posisjoner for den fabelaktige jobben. Dere gjør det moro å være desktop-piloter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ekte crash. Established ILS 22L EKCH på autopilot og autothrottle så stallet Maddoggen! Det har jeg aldri opplevd før og jeg har flydd den mye. Det var så overraskende at jeg klarte å trykke på feil knapp på yoken da jeg skulle disconnecte autopiloten. Istedet for å disconnecte A/P så fikk jeg se flyet fra Tower-view når det gikk i sjøen :( Mulig jeg hadde satt for lav approach-speed eller noe...

 

Men jeg fikk da en vellyket tur fra EKCH til EGLL først da, så da er jeg jo fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde kanskje ikke vært så dumt å bruke holdings til en viss grad, som det var nå så ble jeg vektorert all over the place. SVD 1 C i 25 mil, så høyre 270 grader, så 360 grader, så østover før jeg igjen måtte svinge mot vest, etterfulgt av en venstresving mot øst og vectors to final. Det er ingen skam å bruke holding, og inn til CPH er dette ikke unormalt.

 

Da jeg lå på intercept på 22L så ble jeg klarert 22R i aller siste øyeblikk, sannsynligvis pga Viking som sto på 22L med tech og ikke kom seg av banen. Det fikk det til å koke, og landingklareringen fikk jeg på 1 mile final. Etter det ble jeg glemt og måtte gi Tower en dytt når jeg kom til E3.

 

Alltid interessant å taxe blandt fly som taxer med 60 knots og uten lys, men det gikk da.

 

Jeg synes de greide dette veldig bra, minus for at de stengte posisjoner før eventen var over. Delivery var stengt, og den approach frekvensen som jeg skulle kontakte etter avgang gikk hjem før jeg kom til holding.

 

Terningkast 5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...