Peter Nørkjær Skrevet 15. april 2009 Skrevet 15. april 2009 Hvis der er en ICE pilot mere, der vil forbi, så sig til. Vi finder nok en plads. Siter
Peter Nørkjær Skrevet 17. april 2009 Skrevet 17. april 2009 Kan det i øvrigt passe, at der kun er 1 Widerøe flyvning ud af 8 der er booket? :whistle: Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 17. april 2009 Skrevet 17. april 2009 stemmer nok det. jeg kaster meg på siste WIF EKCH-ENTO pga jeg reiser søndag in real fra Tromsø til Oslo så skal jeg jo også kjøre 18mil sørover etter landing Gardermoen så for å være sikker på å gjennomføre min booking ble det sånn! Siter
Rune Jensen. Skrevet 17. april 2009 Skrevet 17. april 2009 Forslag til neste event: 1. Når dere flytter flights for at de skal tilpasses eventen så flytt både departure og arrival for å unngå forvirringer. Ikke bare arrival som i mitt tilfelle (SAS1516 EGLL - EKCH) Det står: Flight moved from 21:10 to 22:00 to fit event. Likevel står departure local-time London til 18:20. Denne burde da være satt til 19:10 london-tid. 2. Bruk UTC-tid på alle flights uansett hvor de kommer fra, evt med local-time i parantes. NB! Dette er ikke ment som sutring, bare forslag. Copenhagen realtime er en fantastisk bra event som jeg ser frem til Siter
Peter Nørkjær Skrevet 17. april 2009 Skrevet 17. april 2009 Hej Rune. Hvis begge tider ikke er blevet rettet er det en fejl fra min side. Jeg har ellers været opmærksom på at rette få rettet begge tider for de flights, der er flyttet. Angående UTC/CET tror jeg 95% af "kunderne" kører på CET. Så jeg frygter, at folk begynder at komme to timer for sent, hvis vi angiver tider i UTC. Og hvordan er det nu liiiige. Er det +1 eller +2? Og så videre. Så jeg tror det er bedre service at bruge CET. Det er max 10% af flyvningerne der krydser en tidszone. Siter
Rune Jensen. Skrevet 18. april 2009 Skrevet 18. april 2009 OK, takk for tilbakemeldingen Peter. Ikke noe problem. Når det gjelder UTC så regner jeg med at dere har valgt å bruke local-time utfra tidligere erfaring. Det var bare jeg som en stund ble litt forvirret av kombinasjonen local-time og tilpasning til eventen. Dere skal uansett ha skryt for jobben dere gjør. Kan tenke meg at det ligger mye arbeid i å organisere dette Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 19. april 2009 Skrevet 19. april 2009 Da står TF-FIU og venter på meg på Keflavik gate 6. FO Jon Thor Thorvaldsson og meg selv skal fly 154 pax nedover til København. FL370 skal vi ligge på,så økonomisk som mulig :grin: Dispatcher Valdimar Petursson har forberedt vår flight i dag. Det er også satt opp ICE216 med departure 16.10Z med arrivial EKCH kl 19.10Z. 3 RL turer til EKCH i dag.Ikke værst. Ett bilde fra rwy 11,i virtual cpit.Her kommer CPT Sindri Olafsson taxende med TF-FIX,rute ICE204 til EKCH også. Se vindpølsa. Siter
TOS Skrevet 19. april 2009 Skrevet 19. april 2009 Kven veit? Kan hende eg ramlar rundtom med min BE20 og idag?..... kanskje...kanskje ikkje. Me får sjå :grin: Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 19. april 2009 Skrevet 19. april 2009 Da er jeg på vei fra Heathrow i min MD82, og denne gangen blir jeg ikke å være en halv time forsinket ved annkomst :grin: Siter
TOS Skrevet 19. april 2009 Skrevet 19. april 2009 Forresten. Nokon som veit kvar ein finn enroute charts for danmark? Har sjekka dansk AIP men fann ingen kart der. Siter
Frode Skibrek Skrevet 19. april 2009 Skrevet 19. april 2009 Navigraph NDAC3 har flotte Enroute-charts... Siter
Anders Moen Skrevet 19. april 2009 Skrevet 19. april 2009 Morro dette. 3 kvarter forsinka og greier.. FS står å klikker hvert 2 minutt.. Morsomt med slike events, men store problemer med at FS stopper opp og slikt gitt :crazy: Siter
Espen Sæther Skrevet 19. april 2009 Skrevet 19. april 2009 da var vi igang, nettopp tatt av fra John Lennon Airport(Liverpool) å er på tur til EKCH. er utrolig morro å se på vatspy hvor så utrolig mange fly som er på dep,arr å på under veis. Siter
Peter Nørkjær Skrevet 19. april 2009 Skrevet 19. april 2009 Enroutekort kan ikke hentes online desværre... Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 19. april 2009 Skrevet 19. april 2009 Da er det bare og takke for ett Flott utført EKCH realtime igjen. Da er jeg på vei tilbake til Keflavik som ICE213. Eventet gikk perfekt i år!Well done mine danske venner Var nr 5 i departure kø,men kom meg opp ca 5-6 min etter slot. Da håper jeg bare været tillater meg og lande på Keflavik i kveld. Siter
Frode Skibrek Skrevet 19. april 2009 Skrevet 19. april 2009 Da er endelig også jeg kommet meg i luften, etter litt forsinkelser pga bussene her i Trondheim Litt feil taxiing ble raskt rettet opp ettersom jeg hadde korrekte charts, og gleder meg til turen til Island. Right behind you, Mr Bedin Kan nevnes at VRoute så ut til å ha endel problemer med oppdateringene sine.KL 2135 var siste update gjort klokken 1528. Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 19. april 2009 Skrevet 19. april 2009 Der ja Frode!Men jeg ser vinden har løyet litt på Keflavik da. Nydelig Avtar du har nå forresten! Siter
Frode Skibrek Skrevet 19. april 2009 Skrevet 19. april 2009 Jo takk, Lars Petter. Kom med bussen fra strindheim og var hjemme fem på ni, med slot-time 2105. Litt rask jobbing gav uansett noe delay. Var litt redd for at jeg skulle ende med å måtte melde avbud pga at jeg fikk så kort tid til preflights, men jeg har visst gode prosedyrer og rekkefølger, så det gikk med 15 min delay. Ang avatar så søkte eg bare på google etter " Rosenborg Ballklubb innstilt på å finne kun små bilder. BIKF 191900Z 17013KT 9000 -RADZ FEW009 BKN030 07/04 Q1003 er den siste METAR jeg har. Ser den mer eller mindre riktig ut? Vil også gi en stor takk til danske og norske ATC-posisjoner for den fabelaktige jobben. Dere gjør det moro å være desktop-piloter Siter
Espen Sæther Skrevet 19. april 2009 Skrevet 19. april 2009 dette var et veeeeeldig bra event:D helt fantastisk, mye trafikk å veldig gode ATC.. ser fram til neste Copenhagen Real time:) Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 19. april 2009 Skrevet 19. april 2009 På min første annkomst parkerte jeg noen minutter før tiden. Avgang så og si nøyaktig på SLOT, og siste annkomst var mindre enn 5 minutter forsinket... Ikke mange forsinkelser å snakke om for min del i alle fall! :grin: Siter
Espen Sæther Skrevet 19. april 2009 Skrevet 19. april 2009 ble hele 15min forsinket fra EKCH til EHAM. var nr.4 for takeoff. men var bare morro. ellers var jeg 10min forsinket til ekch fra liverpool pga FS crash:P Siter
Frode Skibrek Skrevet 19. april 2009 Skrevet 19. april 2009 Bra det bare var fs som krasjet og at det ikke var RL da, Espen. :grin: Siter
Rune Jensen. Skrevet 19. april 2009 Skrevet 19. april 2009 Jeg hadde ekte crash. Established ILS 22L EKCH på autopilot og autothrottle så stallet Maddoggen! Det har jeg aldri opplevd før og jeg har flydd den mye. Det var så overraskende at jeg klarte å trykke på feil knapp på yoken da jeg skulle disconnecte autopiloten. Istedet for å disconnecte A/P så fikk jeg se flyet fra Tower-view når det gikk i sjøen Mulig jeg hadde satt for lav approach-speed eller noe... Men jeg fikk da en vellyket tur fra EKCH til EGLL først da, så da er jeg jo fornøyd Siter
Frode Skibrek Skrevet 19. april 2009 Skrevet 19. april 2009 Du fikk altså en slik følelse mange påstår å ha hatt ved nær døden-opplevelser hvor de ser seg selv ovenfra og utenifra? :grin: Siter
Werner Rafteseth Skrevet 19. april 2009 Skrevet 19. april 2009 Takk for et vel utført event Landet right on time, og tok av igjen et minutt før SLOT faktisk Siter
Rune Jensen. Skrevet 19. april 2009 Skrevet 19. april 2009 Ja, omtrent slik Kjedelig å bli snytt for landing etter en tur og spesielt på en event som dette. Heretter kommer jeg til å legge til noen knop ekstra på approach for sikkerhets skyld. Siter
Aslak Iversen Skrevet 20. april 2009 Skrevet 20. april 2009 Det hadde kanskje ikke vært så dumt å bruke holdings til en viss grad, som det var nå så ble jeg vektorert all over the place. SVD 1 C i 25 mil, så høyre 270 grader, så 360 grader, så østover før jeg igjen måtte svinge mot vest, etterfulgt av en venstresving mot øst og vectors to final. Det er ingen skam å bruke holding, og inn til CPH er dette ikke unormalt. Da jeg lå på intercept på 22L så ble jeg klarert 22R i aller siste øyeblikk, sannsynligvis pga Viking som sto på 22L med tech og ikke kom seg av banen. Det fikk det til å koke, og landingklareringen fikk jeg på 1 mile final. Etter det ble jeg glemt og måtte gi Tower en dytt når jeg kom til E3. Alltid interessant å taxe blandt fly som taxer med 60 knots og uten lys, men det gikk da. Jeg synes de greide dette veldig bra, minus for at de stengte posisjoner før eventen var over. Delivery var stengt, og den approach frekvensen som jeg skulle kontakte etter avgang gikk hjem før jeg kom til holding. Terningkast 5. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.