Gå til innhold

Problemer med RW


Arild Oldervoll

Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Det kan tyde på at det er andre prosesser på maskinen din som tar kapasitet. Slå av alt som går i bakgrunnen slikt som virusprogrammer når du bruker flysimmen.

Vil du gå drastisk til verks trykker du Ctrl-Alt-Del og stopper alle prosesser unntatt Explorer og Systray før du starter simulator og RW.

Hvis RW likevel er ustabil, må du redusere båndbredden den bruker. Selv om du har ISDN kan det hende du må velge modem for å få den til å oppføre seg bra.

Hilsen Vidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et fenomen som jeg har vært bortpå flere ganger.

Jeg hadde samme problemet når jeg prøvde å bruke RW fra jobben. Og for noen uker siden var det en danske som sleit med det samme.

Vet ikke hvordan det er med deg Arild, men i tilfellene jeg fortalte om over skyltes dette at vi satt bak en firewall. Denne åpner en port når vi bruker RW, men den har en funksjon som lukker porten hvis trafikken fra innsiden stopper i et visst antall sekunder (timeout, på jobben min var den mellom 20 og 30 sekunder). Så fort du sender, åpnes denne porten igjen, og du vil kunne høre andre igjen, helt til tiden går ut. Dette kan du teste ved å trykke PTT-knappen kort hvert 20 sekund, slik at porten forblir åpen.

Selv om din RW slutter å lytte til andre, er den fortsatt koblet til RW-serveren. Dette er fordi RW bruker to forskjellige protokoller: TCP og UDP. TCP brukes for å koble deg til RW-serveren, registrere deg der (på serveren og på kanalen) og hente listen over hvem som er der. Denne protokollens port holdes åpne hele tiden, fordi TCP er "connection-oriented" (dvs. at den kobler seg opp og ned til en server). Derfor er du koblet opp til RW-serveren hele tiden. Men det er UDP som står for transportering av lyden. UDP-porten lukkes etter en stund, som forklart over. UDP er en "connection-less" protokoll (med enkle, men ikke helt korrekte ord, kobler den seg ikke opp til serveren, den bare mottar data).

Jeg har desverre ikke funnet løsningen på dette, man man må prøve å komme seg rundt firewallen når man spiller.

Thomas

[ 04-03-2002: Endret av: Thomas Teslo ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker zonealarm som firewall og har Win XP.

Jeg har ingen problemer med RW!

Men det er viktig å starte opp RW som det aller første programmet , deretter FS2002 og SB.

Hvis ikke kan RW henge, det har ihvertfall jeg opplevd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode tips. Jeg har ADSL, men win 98.

Jeg begynner å bli lei av den brannmuren, for det er så mye som ikke går an å gjøre nå.

Problemet er at jeg har en ekstern boks som en ekstra firewall, og det også (tror jeg) den boksen som deler ADSL-linjen opp til flere datamaskiner. Så visst jeg slår av firewallen så har jeg bare internett på en linje (jeg tror det var slik pappa sa det fungerte).

Jeg får høre med faren min om han vet hvordan jeg kan koble ned firewallen eller komme meg rundt den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...