Gå til innhold

FedEx MD-11 Florida-Atlanta (HD video+bilder)


Anbefalte innlegg

Vet ikke om det er noe nevneverdig interesse for video her?

Men FedEx skulle i alle fall sende pakker fra KTLH Talahassee i Florida til RW-27R KATL Atlanta Jackson Airport, og jeg fikk tatt et par bilder underveis, samt gjort video-opptak av landingen fra cockpit.

 

Dessverre får jeg ikke filmet replay, og siden jeg flyr manuelt, og det var en god del vind, måtte jeg holde meg i cockpit. :grin:

 

 

[size:14pt]Her har vi flyet før avgang:[/size]

 

FedEx1024x768.jpg

 

 

[size:14pt]Været letter og det bærer først utover havet:[/size]

 

FedEx31024x768-1.jpg

 

 

[size:14pt]Innflyvningen som også er i videoen, så omtrent slik ut:[/size]

 

FedEx21024x768.jpg

 

 

Og her er video-snutten.

Anbefaler å dobbelklikke på den, og åpne i eget vindu slik at dere får sett den i 720-HD, hvis man først skal se. Var egentlig et eksperiment for å se om jeg klarte å få laget noe som var detaljert nok til at man ser biler osv langt der nede, uten for mye lagging på youtube.

 

[video:youtube]

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig tilbakemeldig Steve. :)

 

Ja, det er PMDG MD-11, og ja du må ha det! :grin:

 

Men seriøst liksom (som det vel heter nå for tiden), så er det nok fortsatt ikke en overdrivelse å si at dette er den best simulerte airliner som finnes for FS pr i dag.

 

Jeg kan ikke komme på noen god grunn til og la vær å anbefale det. I virkeligheten flyr de flest MD-11 i dag som cargo, så da passer det jo ekstra fint om du liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alexander Lund

Wow! Kjempe fine bilder Christian!

 

Og videoen! Mye vind på final eller?

Takk for det, ja det var over 20 knop, men i hovedsak motvind. (Du kan forresten se dette oppe til venstre i midtre display)

 

Også liker jeg altså å fly manuelt og uten autothrottle, og jeg liker å ha litt å slite med ved landing. Så derfor hadde jeg max landings vekt, fjernet kryss for disable turbulense effects i FS menyen, og da blir MD-11 en følsom dame som forlanger 100% oppmerksomhet. Det kan det nok diskuteres om hun fikk i dette tilfellet. Så det ble ikke teknisk sett den peneste landingen jeg har sett...

 

Men som de sier; boxes don`t whine, så alle var glade! :grin:

 

 

Haha, beklager at videoen ikke er interaktiv og reagerer på dine input Per. Skal forsøke å lage noe med litt mer spennende view en annen gang, men har som nevnt litt problemer med replay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars-Petter Meyer Bedin

Fine bilder,Og flott video.

Er dette FSX?

Takk for det LPMB!

 

Ja, som Alexander sier er det FSX. Det er riktignok en del tilleggsgreier. Selve byen Atlanta og flyplassen er original FSX, men jeg bruker UTX og GEX som pynter opp scenery en god del, også er det REX som lager skyer, vann og rullebaner. Til slutt er det ASA, som lager vær og vind.

 

Bruker også Radar-Contact som ATC, men tror ikke vi hørte noe til det på videoen, og dette, samt værmeldig fra ASA, ligger på en annen skjerm enn det opptaket viser. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reid Ståle Klovning

Flott film Christian!

Et tips som vil gjøre PMDG MD11 den perfekte opplevelse er å kjøre den i sammen med FS2Crew..

I sammen så er de dynamitt:)

Takk for det, og takk for tips. :)

Har såvidt tittet på FS2Crew og det ser absolutt interessant ut. Men er det mulig å skru av og på maset "on the fly" med dette?

 

Siden jeg flyr mye manuelt er jeg litt bekymret for arbeidsmengden/stressfaktoren med dette i kombinasjon med Radar Contact, hvis de prater samtidig...

 

Lars-Petter Meyer Bedin

Flotte greier! Var jo ypperlig framerate på videoklippet.

Når får vi se deg og denne på Vatsim da?

Jada, det flyter stort sett godt nok.

Men det blir vel når sant skal sies ikke mer enn akkurat godt nok, når man kjører opptak med Fraps samtidig. Det stjeler en god del resurser, og det er også litt vanskelig å få det på Youtube uten at det blir noe stutter. Men det er tålelig bra, og selv om jeg skulle ønsket det i enda bedre kvalitet og mer likt originalfilmen, så har det blitt mer interessant å lage cockpit-film etter muligheten for 720HD syns jeg.

 

Er vel ikke umulig å dukke opp på Vatsim, men er ikke sikker på om jeg har tolmodighet nok. Er en stor andel av mine turer som ikke starter og slutter ved en gate, og/eller ikke går i realtime ved cruise. Hehe, i tillegg har jeg en urovekkende høy andel flighter som ender med kriser; elektriske feil, engine out, hydraulikk problemer, smoke in cockpit, og what not... :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Men er det mulig å skru av og på maset "on the fly" med dette?

 

Selvfølgelig går det an å skru av maset hvis du føler for det:) Det fine med FS2crew er at det hjelper deg underveis fra preflight til parkert ved gate.

Jeg har konfigurert 2 knapper på yoken for å kjøre FS2Crew. Så lenge jeg ikke trykker på en eneste knapp, så tier de stilt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reid Ståle Klovning

Selvfølgelig går det an å skru av maset hvis du føler for det:) Det fine med FS2crew er at det hjelper deg underveis fra preflight til parkert ved gate.

Jeg har konfigurert 2 knapper på yoken for å kjøre FS2Crew. Så lenge jeg ikke trykker på en eneste knapp, så tier de stilt

Nei pokker ta deg altså Reid... Og jeg som trodde at nå skal det ikke brukes noe mer penger på dette tøyset på laaang tid. Så feil kan man altså ta... :whistle:

Har gjort det sånn med RC4, en knapp for "read back", og en for "gjenta det siste er du snill", så får gjøre noe tilsvarende med FSCrew da. Fikk lyst på dette nå gitt, og som du sier kan det vel sikkert være litt nyttig også, på et vis. Ikke minst for meg som tar det mest på (tvilsom) hukommelse, og ikke er så tungt inne i sjekklister underveis. :)

 

Johan Luiggi

*Kremt*Hvorfor kjenner jeg meg sâ veldig igjen i denne situasjonen*Kremt*

Haha, nei si det...

Det kan vel kanskje være fordi at dersom det vi var på jakt etter bare var kjedelige hendelsesløse flyreiser, så ville det vært langt enklere, og billigere, å bare bestille masse restbiletter med Ryanair, enn å slite med FS!? :grin:

 

@Geir,

jeg syns du har god smak. Her har vi altså funnet noe vi er helt eninge om uten diskusjon! ;)

Dvs, sånn rent utseendemessig syns jeg vel ikke McDonnell Douglas fortjener noe design-priser for vakker cockpit akkurat, men det er en flott og spennende fugl, og PMDG har gjort en helt super jobb.

 

Det syns jeg vel også man til en viss grad ser av oppdateringene. Noen merkbare bugs har det vært, men mye av detaljene på fix-log er justering av ting som vel knapt er simulert i det hele tatt på mange andre fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...