Gå til innhold

Nord-Norge 8. Mars 18-21 [Norwegian Online Day]


Anders Henriksen

Anbefalte innlegg

Norwegian Online Day - Hver søndag fra 18.00 - 21.00

Denne gangen: Nord-Norge!

Nordlys_Tromsoe.jpg

Copyright © Tor Flovik - uit.no

 

Etter å ha vært innom sør-øst, vest og midt-Norge så er det nå påtide å ta turen nordover til nordlys og fjell, søndag 8. Mars er det Nord-Norge som skal staffes!

 

Denne delen av Norge har veldig liten aktivitet både fra ATC og piloter på VATSIM, håper vi kan gjøre denne kvelden om til et kjempe unntak!

 

Flyplasser som Alta, Bodø, Harstad/Narvik Evenes, Kirkenes Høybuktmoen og Tromsø Langnes vil være online. Itillegg vil Bodø kontroll nord og center være på slik at alt fra Namsos i sør til Mehamn i nord er bemannet :)

 

ATC

ATC som trengs:

 

ENBD_N_CTR - Bodø Nord Control

ENBD_C_CTR - Bodø Center Control

ENTC_APP - Tromsø Approach

ENTC_TWR - Tromsø Tower [color:#000099]Anders Merch Grønmyr[/color]

ENAT_TWR - Alta Approach A[color:#000099]nton Brondz[/color]

ENKR_TWR - Kirkenes Tower

ENEV_TWR - Evenes Tower [color:#000099]Sindre Holberg[/color]

ENBO_APP - Bodø Approach

ENBO_TWR - Bodø Tower [color:#000099]Einar Kristiansen[/color]

 

Kan du delta som ATC, legg inn booking på VACCSCA sin hovedside og nevn gjerne i tråden her at du kan stille. Skulle det bli en voldsom interesse kan vi selvfølgelig åpne flere possisjoner.

Teamspeak kanalen til Vaccsca blir brukt for koordinering ATC imellom: ts.vaccsca.org, fint om alle kommer inn der.

 

Piloter

Kart finner du her: IPPC

Scenery: Norske Flyplasser

AFIS manual: Norsk AFIS manual

 

Flightplaner:

 

ENTC-ENAT IDLIN UM609 RATUL

ENTC-ENBO ROSKO UM609 GEPTU

ENTC-ENEV ROSKO UM609 EVD DCT

ENTC-ENKR IDLIN UM609 KIK DCT

 

ENBO-ENAT ROSVI DCT EVD UZ201 BDF DCT BADIX

ENBO-ENEV ROSVI DCT EVD DCT

ENBO-ENKR ROSVI DCT EVD UZ201 BDF UZ205 ATA UM609 KIK DCT

ENBO-ENTC ROSVI DCT EVD UM609 SJA

 

ENAT-ENBO DCT ATA UZ205 BDF UZ201 EVD UM609 GEPTU

ENAT-ENEV DCT ATA UZ205 BDF UZ201 EVD DCT

ENAT-ENKR BANSA UM609 KIK DCT

ENAT-ENTC RATUL UM609 HTK

 

ENEV-ENAT LAVNA UZ201 BDF DCT BADIX

ENEV-ENBO ULVAK UM609 GEPTU

ENEV-ENKR LAVNA UZ201 BDF UZ205 ATA UM609 KIK DCT

ENEV-ENTC ANDOR UM609 SJA

 

ENKR-ENAT DCT SDA UM609 BANSA

ENKR-ENBO DCT SDA UM609 ATA UZ205 BDF UZ201 EVD UM609 GEPTU

ENKR-ENEV DCT SDA UM609 ATA UZ205 BDF UZ201 EVD

ENKR-ENTC DCT SDA UM609 HTK

 

Husk også at østover så er det oddetall flightlevel (230,250,270,290 osv) og vestover partall flightlevel (220,240,260,280 osv).

 

Velkommen til Nord-Norge Søndag 8. Mars :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ATC listen til nå:

 

ENBD_N_CTR - Bodø North Control [color:#000099]John Moen[/color]

ENBD_C_CTR - Bodø East Control [color:#000099]Anders Henriksen[/color]

ENTC_APP - Tromsø Approach [color:#000099]Gunnar Seljeseth[/color]

ENTC_TWR - Tromsø Tower [color:#000099]Anders Merch Grønmyr[/color]

ENAT_TWR - Alta Approach A[color:#000099]nton Brondz[/color]

ENKR_TWR - Kirkenes Tower

ENEV_TWR - Evenes Tower [color:#000099]Sindre Holberg[/color]

ENBO_APP - Bodø Approach [color:#000099]Mateusz Kostrzewa[/color]

ENBO_TWR - Bodø Tower [color:#000099]Einar Kristiansen[/color]

 

Nesten i boks, hadde vært flott om noen kunne tatt Kirkenes Tower, hvis ikke blir den dekket av Bodø East Control :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ett par spørsmål til dere om man ønsker å være med på en slik tur nordover.Ønsker å starte på Værnes (Anders Moen har training og trenger trafikk)Bodø,Tromsø og om jeg rekker det Alta.Må jeg da logge av i Bodø,for så å logge på igjen når jeg vil gå fra Bodø til Tromsø eller kan man sende inn ny flightplan når man står i Bodø?

Jeg legger inn ruten i FMC og flyr med VNAV og LNAV.Når ATC er til stede skal jeg da kobble fra VNAV etter å ha nådd T/C for å ta nedstigning etter ATC's ordrer,eller kan jeg selv be om tillatelse til nedstigning etter hva som står i FMC ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært en ide og la onlinedagen foregå over en større tid av dagen' date=' feks 18-23? Er mange av oss som gjerne skulle vært med som pga tidene ikke får deltatt... [/quote']

 

Er da akkurat samme for oss som sitter ATC som piloter?

Tror det hadde blitt veldig vanskelig å få alle til å sitte 5 timer atc...

 

Men som de andre onlinekveldene så er det sikkert noen som kommer til å sitte lenger enn 21.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett par spørsmål til dere om man ønsker å være med på en slik tur nordover.Ønsker å starte på Værnes (Anders Moen har training og trenger trafikk)Bodø' date='Tromsø og om jeg rekker det Alta.Må jeg da logge av i Bodø,for så å logge på igjen når jeg vil gå fra Bodø til Tromsø eller kan man sende inn ny flightplan når man står i Bodø?

Jeg legger inn ruten i FMC og flyr med VNAV og LNAV.Når ATC er til stede skal jeg da kobble fra VNAV etter å ha nådd T/C for å ta nedstigning etter ATC's ordrer,eller kan jeg selv be om tillatelse til nedstigning etter hva som står i FMC ? [/quote']

 

 

Syns det er litt snodig man ikke også da legger treningen til Nord. slik som nå trengs og også evenes å bemannes. vil jo være større muligheter å få trafikk der det er full dekning fremfor enva i kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...