Gå til innhold

Luftwaffe viser tenner.


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Endelig, en av de mest spennende nykomlingene på warbirdfronten. [color:#000099]Focke Wulf Fw 190 A[/color] fra Classics Hangar . Og jeg kan slå fast omgående, denne godbiten går rett opp i toppskiktet av warbirds, sammen med RealAir Spitfire, A2A P-47 og Flight Replicas Me-262. For de som husker WOP sine FW-190 i FS9, så er dette langt forbi i kvalitet og realisme. Flyfeelingen er veeeldig bra, og lydkvaliteten som i Accusim P-47, ja det er nesten nifst å høre BMV-motoren komme knurrende mot deg! Litt uvant design i cockpit, så det anbefales å lese den nedlastbare flight-manual før man tar av. Rask, manøverbar og livsfarlige flyegenskaper.

Detaljert og nøyaktig modell av de første utgavene av dette berømte jagerflyet. Uhyre lite belastning på frps.

 

fw1.jpg

fw2.jpg

fw3.jpg

fw4.jpg

fw5.jpg

fw6.jpg

fw7.jpg

fw8.jpg

fw9.jpg

 

[color:#000099]Classics Hangar[/color] går rett inn i eliteserien med denne modellserien, og de har mer enn antydet at de kommer til å følge opp med "Long Nose" -versjonen seinere. I mellomtiden er de kommet ganske langt med en modell av Me-110 !! Det er gode tider for warbird-entusiaster. God tur.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takkeråbukker :D !

 

Javisst Gunnar, innkjøpene står i kø :cry: :grin: , FSX har endelig fått full uttelling, og for oss warbird-entusiaster er det himmelrike. For min del begynte det med WOP P-40. Deretter fulgte Flight Replicas Me-109 og Me-262. Deretter kom RealAir sin vannvittig bra Spitfire. Så kom Aerosoft Hughes H1-B, som egentlig satte helt ny standard i realisme. Så har det vært mye rart og noe interessant i mellom ( Aerosoft TwinOtter er veldig flott). RealFlight F6F meldte seg med i kampen om nyskapninger, men nådde ikke helt opp. Så kom A2A Accusim P-47, som er noe helt for seg selv, og altså nå Classics Hangar sin meeeget spennende Fw-190 !!! Og rett rundt hjørnet venter Warbirds P-51 og Aerosoft Catalina :D . Og så må vi ikke glemme Aerosoft F-16, som ikke har så mye med klassiske warbirds å gjøre, men som rooooler alt som har simulerte vinger. Har aldri hatt det mer gøy med FS !!

 

.......samme her Bengt, WOP Fw-190 var overfølsom i flightmodellen, men "LongNose`en var magisk!! Denne fra Classics Hangar er mye mer realistisk på alle måter, og den er skremmende morsom å fly ( og høre på...). Anbefales på det kraftigste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, denne så flott ut med spesielt en utrolig detaljert og tydelig cockpit syns jeg! :o

 

Fikk jo en helt spesiell følelse i cockpiten her av å nesten helt naturlig kunne strekke ut hendene og ta på alle bryterne, justere på instrumentene, bruke hendlene og spakene før en får liv i alle BMW-cylindrene ikke helt lydløst, griper et godt tak rundt stikka og gir seg til himmels med de både utfordrende og tildels livsfarlige tidlige 190A'ene. En fristende utfordring det etter slik en flott reklame! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takk til både gamle og nye fans :grin: . Og da tenker jeg selvsagt på fans av gode og realistiske warbirdmodeller....

 

gir seg til himmels med de både utfordrende og tildels livsfarlige tidlige 190A'ene.

 

......Det har du helt rett i Halvdan, Fw-190 var et ganske krevende og farlig fly på så mange måter, og mange ferske piloter fikk seg noen ubehagelige overraskelser, da "Ulven" snerret og bet under ukyndig behandling. ( Bl.a. kunne vi lenge finne små metallbiter av en havarert Fw-190 rett utenfor Bodø, etter at piloten/flyet steilet og gikk i bakken under innflyvning). Disse egenskapene er godt simulert i flightmodellen fra Classics Hangar. Og cockpiten bare MÅ oppleves, med superdetaljerte instrumenter uansett hvor nært jeg bøyer meg framover (jeg flyr alltid med TracIr4 ! ). Viserne beveger seg silkemykt, og er så detaljert at det er skygge under disse !!! Så skulle man nesten tro at dette krever mye av frames, men det er ikke tilfelle. Texturene er på plass omgående, og det virker som om det er NULL BELASTNING på frames :o .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ernst....du kan dette med å ødelegge konsentrasjonen til studentar :grin: Flott maskin du visar fram her. Fristar meir og meir å gå til innkjøp av FS X for å kunna frese rundt i desse drivstoffsluka her :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Ernst, er det noe interesse og få inn foredragsholder som har fløyet alle disse flyene under FLG?

 

Og som alltid, dine bilder og repotasjer, leser jeg alltid, og ender alltid opp med sikkel på pulten og et stort glis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takk skal du ha Geir-Finstad, nå var det min tur å sikle :D .

Det hadde jo vært fantastisk interessant å høre på foredrag av en med førstehånds kjennskap til diverse warbirds!! Nå vet jeg ikke om warbirdinteressen er stor nok i FS-miljøet til å forsvare dette på FLG, men det kunne sikkert krydres med aerodynamik og andre flytema, så burde det være interessant nok for både buss-sjåfører og førstereispiloter?!?! God idè!

 

......Så gjenstår det bare å finne den perfekte unnskyldningen for å reise på FLG :whistle: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Jeg har personen klar allerede, han har fløyet, Mig,Spit,Mustang,Vamp,T6,Yak,FW109, B17 etc..og han elsker Warbirds... vi kommer til og komme med aktiviteter under FLG som komuniseres om ikke lenge, de vil kunne aktivisere FS Warbirds miljøet vil jeg tro.....de e jo bare artig. Nå skal jeg til Bodø i morgen, til Luftfarts tilynet, er det ikke en del av dere Wardbirds gutta som kommer i fra Bodø?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jovisst, jeg bor selv i Bodø. Men jobber over hele Nordland. Til LT i morgen...., det var vel for flere dager siden? Er selv i Oslo nå på diverse jobbmøter og "Fotografi2009", så her går det på kryssogtvers :grin: . - Blir spennende å se hva slags program dere kommer opp med på FLG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jovisst' date=' jeg bor selv i Bodø. Men jobber over hele Nordland. Til LT i morgen...., det var vel for flere dager siden? Er selv i Oslo nå på diverse jobbmøter og "Fotografi2009", så her går det på kryssogtvers :grin: . - Blir spennende å se hva slags program dere kommer opp med på FLG. [/quote']

 

Pokker ta deg Ernst. Tenk å kommer sørover uten å tipse captein Grindstein. Straffen for slikt er hard å brutal. Du dømmes herved til 2 år med totalt FS forbud :grin:

 

Foresten en nydelig fuggel du viser frem her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...