Gå til innhold

vatsim-fly hakker avgårde: Noen løsning?


Tore Stabell Kuloe

Anbefalte innlegg

Andre fly enn meg på Vatsim flyr/taxer ikke jevnt i det hele tatt, det er faktisk identisk med hvordan de oppførte seg da jeg var online i 1999 eller deromkring.. Da hadde alle 56k modem, nå har de aller fleste en- eller ti megabit, så det overrasker meg at det fortsatt hakker slik. Og voicen er akkurat like hakkete og fæl som før;)

Er det noen som har nogenlunde hakkefri trafikk rundt seg når de er på Vatsim?

Jeg har rundt 60 i framerate, så det er ikke det som hakker.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne vel absolutt ikke vært mere enig Tore!!

En annen ting er disse modellene, vet at det går ann å legge inn nye modeller, men det får da være grenser hvor dårlige standar modellene er.. En ting er VIP oplegget, en annen ting er stygge modeller, de ligner jo så absolutt ikke på Boeing 734 eller 738 eller hva de skal forestille...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Interessant det du sier Aslak. Jeg bruker FSInn med FSX og det funker kjempebra. Har ALDRIG hatt noen CTD eller annet med FSInn og ser ikke heller noe forskjell på fps med eller uten programmet. SB4 derimot virker ikke i det hele tatt (VISTA)!!!

 

Så jeg kan ikke uttale meg om brukervennligheten MEN etter å ha lest begge brukerveiledningen og sammenlignet så må jeg nok inrømme att SB ville jeg IKKE installert per i dag.

 

Visst er det greit med forskjellige meninger. ;-))))

 

Jack J Jackson

 

PS

Har ikke merket noe med hakking mm i VATSIM. Fløy akkurat i går med en kamerat av meg og det planet var akkurat som det skulle og hadde ikke noen hakking ved taxing.

DS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg trodde det var slik at SB leveres med en haug av liveries, slik at jeg må velge en av dem, og så vil andre fly se meg med riktig livery, fordi den er med i deres SB-flysamling.

Jeg har jo reagert på at det er så grenseløst mange painter å velge mellom, og nå ser jeg at det er fullt mulig å velge f.eks en SAS MD11, eller en hvilkensomhelst kobinasjon av selskap og flytype. Jeg trodde man hadde et antall kombinasjoner som gjorde at andre så meg i riktig livery?

For eksempel hadde det vært lurt at man kunne velge å få opp en liste over selskaper som SB har fly for, og deretter en ny liste med tilgjengelige flytyper selskapet har, og deretter en liten liste over liveries, om det skulle være flere.

Så kunne man, om man velger å fly med en tupe som alle andre får VIP på, få en advarsel om at "nå vil alle andre se deg som et spørsmålstegn, vil du det".

Jeg vil gjerne fly med en paint som gjør at alle andre ser meg med riktig paint, men jeg vet jo ikke hvilke typer som SB har, det er jo ikke noen funksjon for å få vite det, så når jeg velger meg SAS MD80, vet jeg ikke hvordan jeg ser ut for andre.

Er det noen som vet hvordan jeg kan forbedre dette?

 

Edit: Det er kanskje fordi jeg kjører SB fra en PC i nettverket,der jeg ikke har i stallert FSX. Derfor har jeg ingen liveries der. Men det ser ut som i manualen at hvis man velger en livery som finnes, står det ikke "generic" undre type, men en livery som SB har.

En god ide at så mange som mulig er flinke til å velge flytype som har en SB-livery? Så får så mange sm mulig gleden av å få en realistisk opplevelse?

Jeg vet ikke hvor mange fly/painter som finnes i SB, er det så mange at man burde finne en som passer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et valg i settings i SB/FSinn hvor ofte den skal oppdatere possisjonene til dine medpiloter.

Tror det kan være der det ligger.

 

Finn balansen mellom oppdateringsfrekvens og ytelse på simmen.

 

options_multiplayer.png

 

I FSInn er det ikke noen tilsvarende innstilling, kun et valg om max fly den følger. Her bør du holde deg under 15.

 

Håper det ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de flyene jeg ser rundt meg ser ikke så krispe ut, det er sikkert. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å få til det? Ellers ser flyplasser osv. fine ut.

 

Takk for info om SB-innstillinger. Jeg har nå satt oppdatering til 20 pr. sekund i SB, men det hjalp ikke. Det er mulig at flyene flytter seg 20 ganger pr. sekund, men det virker som 10 av oppdateringene ikke inneholder forandringer, slik at fly blir stående stille et halvt sekund, for så å bykse framover et stykker, så ti meter tilbake, osv. Er det noen som kan påstå at multiplayerfly (SB) beveger seg jevnt bortover, slik at det ikke ser helt latterlig ut?

Hvis alle har det slik som meg, er det ikke vits i å forske mere på det.

Et godt eksempel er når jeg ser et flpy parkere ved en gate, da er det standard at flyet kjører langt inn i bygningen, for det hopper tilbake på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg våger å påstå at FSInn er bedre enn SB på oppdateringen av fly (mindre "hopping", ect). Litt "hopping" henger selvsagt igjen i FSInn også, men det er ikke på langt nær så ekstremt som det jeg ofte har sett i SB.

 

Bare litt "egenerfaring" (FS9); i tiden jeg benyttet SB var det ikke uvanlig at andre fly under avgang var "overalt" på RWY (frem og tilbake, opp og ned), "skled" inn i bygninger for så å "hoppe" tilbake på plass, osv. I FSInn kommer denne oppførselen mere som "hikke" enn noe konstant. Da jeg så på noen fly som tok av fra Gardemoen for ikke lenge siden var bevegelsene ganske fine. Det samme er tilfellet på Heathrow; jevne, fine bevegelser under avgang, selvsagt med litt "hikke" nå og da, men ikke på langt nær så ille som SB.

 

Første gang jeg installerte FSInn slet jeg også med et enormt tap av FPS. Nå for tiden sliter jeg ikke lengere med det samme problemet. Desverre aner jeg ikke hva jeg har gjort anderledes, så det er nok vanskelig for meg å hjelpe andre med dette problemet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den evige IVAO vs VATSIM debatten. Ser ut til at enkelte greier å dra denne inn i hver bidige post her inne. Vær så snill, bare siden årsskiftet har det bli konstantert en million ganger at noen foretrekker VATSIM mens andre foretrekker IVAO. Gjør oss alle en tjeneste, ikke lag en megadiskusjon om et emne som er diskutert og sett på fra alle mulige vinkler, enda en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What? Hvorfor så me følelser rundt dette? Hmm' date=' noe må det jo være når man velger å dele Europa online i to... [/quote']

 

Kan du ikke bare søke i søkemotoren?Som Magnus sier,så kommer denne uendelige diskusjoen opp igjen og igjen.

 

Du drar jo denne laaaangt offtopic.Det blir bare Faen og dritt kasting av sånne greier som du kommer med......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke hvorfor det skal være så vanskelig å enten fiske frem en tråd hvor temaet "VATSIM vs. IVAO" allerede eksisterer, eller å lage en ny tråd. Denne tråden handler om tekniske spørsmål i tilknytning til SB/VATSIM. Jeg klarer ikke å se relevansen i å diskutere IVAO i den sammenhengen.

 

Tilbake til temaet;

SquawkBox er ikke det beste programmet når det gjelder å få jevne bevegelser på flyene. Dette har altså med SB's programkode å gjøre (noe som angivelig ikke har blitt oppdatert på veldig mange år). FSInn benytter en annen metode/programkode for å beregne posisjonen på et fly, og har et større fokus på jevne bevegelser. Ulempen er at FSInn er noe mindre brukervenlig, et punkt SB gjør det mye bedre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forslår at du stenger nebbet, å idiotforklare med uttrykk som "en million" ganger er bare frekt. Evt. kan du gi meg en link som tar opp problemstillingen: Norge / Storbiritannia - isolert fra resten av Europa.

 

Jeg står fritt til å starte den debatten i en annen tråd om jeg ønsker det. Takk og farvell i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...