Tore Stabell Kuloe Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Andre fly enn meg på Vatsim flyr/taxer ikke jevnt i det hele tatt, det er faktisk identisk med hvordan de oppførte seg da jeg var online i 1999 eller deromkring.. Da hadde alle 56k modem, nå har de aller fleste en- eller ti megabit, så det overrasker meg at det fortsatt hakker slik. Og voicen er akkurat like hakkete og fæl som før;) Er det noen som har nogenlunde hakkefri trafikk rundt seg når de er på Vatsim? Jeg har rundt 60 i framerate, så det er ikke det som hakker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Kunne vel absolutt ikke vært mere enig Tore!! En annen ting er disse modellene, vet at det går ann å legge inn nye modeller, men det får da være grenser hvor dårlige standar modellene er.. En ting er VIP oplegget, en annen ting er stygge modeller, de ligner jo så absolutt ikke på Boeing 734 eller 738 eller hva de skal forestille... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Stabell Kuloe Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 ja, jeg trodde at de modellene som følger med Squawkbok skulle gjøre at man må velge en av typene ved pålogging slik at alle andre ser dem med en eller annen livery? Jeg har i alle fall mange det står VIP på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 De fleste til meg er smooth.Lyden er dårlig til noen ja,skyldes nok dårlige mikker og feil oppsett.Men generelt bra. Jeg har låst fps til 25. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Hvordan funker dette med SB4? Den ene gangen jeg har var innpå VATSIM så var de andre flyene trekanter med ? over. Hva ser de andre meg som? En generisk flymaskin, trekant, eller kan de se det livery jeg har? Må jeg laste ned fly til SB¤, eller skal dette enables noe sted? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 FSInn Jeg har i grunnen ikke noe nevneverdig FPS å snakke om, men andre fly oppfører seg nå litt mer normalt i alle fall. Og så kan du bruke vanlige AI-fly i steden for de stygge VIP-modellene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 FSinn holdt på å ta livet av FSX hver gang jeg startet den, pluss at den halverte FPS. Jeg er glad jeg ble kvitt den. SB4 er mye mere brukervennlig, men hvordan jeg skal få frem flyene vet jeg ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jack J Jackson Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Hei Interessant det du sier Aslak. Jeg bruker FSInn med FSX og det funker kjempebra. Har ALDRIG hatt noen CTD eller annet med FSInn og ser ikke heller noe forskjell på fps med eller uten programmet. SB4 derimot virker ikke i det hele tatt (VISTA)!!! Så jeg kan ikke uttale meg om brukervennligheten MEN etter å ha lest begge brukerveiledningen og sammenlignet så må jeg nok inrømme att SB ville jeg IKKE installert per i dag. Visst er det greit med forskjellige meninger. ;-)))) Jack J Jackson PS Har ikke merket noe med hakking mm i VATSIM. Fløy akkurat i går med en kamerat av meg og det planet var akkurat som det skulle og hadde ikke noen hakking ved taxing. DS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Stabell Kuloe Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 jeg trodde det var slik at SB leveres med en haug av liveries, slik at jeg må velge en av dem, og så vil andre fly se meg med riktig livery, fordi den er med i deres SB-flysamling. Jeg har jo reagert på at det er så grenseløst mange painter å velge mellom, og nå ser jeg at det er fullt mulig å velge f.eks en SAS MD11, eller en hvilkensomhelst kobinasjon av selskap og flytype. Jeg trodde man hadde et antall kombinasjoner som gjorde at andre så meg i riktig livery? For eksempel hadde det vært lurt at man kunne velge å få opp en liste over selskaper som SB har fly for, og deretter en ny liste med tilgjengelige flytyper selskapet har, og deretter en liten liste over liveries, om det skulle være flere. Så kunne man, om man velger å fly med en tupe som alle andre får VIP på, få en advarsel om at "nå vil alle andre se deg som et spørsmålstegn, vil du det". Jeg vil gjerne fly med en paint som gjør at alle andre ser meg med riktig paint, men jeg vet jo ikke hvilke typer som SB har, det er jo ikke noen funksjon for å få vite det, så når jeg velger meg SAS MD80, vet jeg ikke hvordan jeg ser ut for andre. Er det noen som vet hvordan jeg kan forbedre dette? Edit: Det er kanskje fordi jeg kjører SB fra en PC i nettverket,der jeg ikke har i stallert FSX. Derfor har jeg ingen liveries der. Men det ser ut som i manualen at hvis man velger en livery som finnes, står det ikke "generic" undre type, men en livery som SB har. En god ide at så mange som mulig er flinke til å velge flytype som har en SB-livery? Så får så mange sm mulig gleden av å få en realistisk opplevelse? Jeg vet ikke hvor mange fly/painter som finnes i SB, er det så mange at man burde finne en som passer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Stabell Kuloe Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 og de som flyr med FS-INN, vil de synes hos meg med riktig paint, eller er de helt sikkert VIP, alle sammen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Du har et valg i settings i SB/FSinn hvor ofte den skal oppdatere possisjonene til dine medpiloter. Tror det kan være der det ligger. Finn balansen mellom oppdateringsfrekvens og ytelse på simmen. I FSInn er det ikke noen tilsvarende innstilling, kun et valg om max fly den følger. Her bør du holde deg under 15. Håper det ordner seg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Jeg synes ikke modellen er så ille.Her er fra sist samflyvning til Kairo.Jeg har squawkbox3. Her har jo t.o.m SB3 fått med brune haler på UPS flyene.Mange addon deliverys har jo ikke det engang.UPS kalles jo som kjent for the brown santa clause i USA. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 hmm, ser ikke så værts ut det der nei.. men unasett syns jeg at texturene er utrolig dårlige. og jo desverre syns jeg nokk at B737 modellene er utrolig dårlige Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 For at SB brukere skal se FSInn brukere i rett livery (ect) kreves det selvsagt at FSInn brukerne har korrekte instillinger for flyet de flyr. Noe de fleste har. Samt at det, i modellene som brukes av SB, må finnes både en modell for den aktuelle flytypen, og livery til modellen for det aktuelle flyselskapet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Stabell Kuloe Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 de flyene jeg ser rundt meg ser ikke så krispe ut, det er sikkert. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å få til det? Ellers ser flyplasser osv. fine ut. Takk for info om SB-innstillinger. Jeg har nå satt oppdatering til 20 pr. sekund i SB, men det hjalp ikke. Det er mulig at flyene flytter seg 20 ganger pr. sekund, men det virker som 10 av oppdateringene ikke inneholder forandringer, slik at fly blir stående stille et halvt sekund, for så å bykse framover et stykker, så ti meter tilbake, osv. Er det noen som kan påstå at multiplayerfly (SB) beveger seg jevnt bortover, slik at det ikke ser helt latterlig ut? Hvis alle har det slik som meg, er det ikke vits i å forske mere på det. Et godt eksempel er når jeg ser et flpy parkere ved en gate, da er det standard at flyet kjører langt inn i bygningen, for det hopper tilbake på plass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Jeg våger å påstå at FSInn er bedre enn SB på oppdateringen av fly (mindre "hopping", ect). Litt "hopping" henger selvsagt igjen i FSInn også, men det er ikke på langt nær så ekstremt som det jeg ofte har sett i SB. Bare litt "egenerfaring" (FS9); i tiden jeg benyttet SB var det ikke uvanlig at andre fly under avgang var "overalt" på RWY (frem og tilbake, opp og ned), "skled" inn i bygninger for så å "hoppe" tilbake på plass, osv. I FSInn kommer denne oppførselen mere som "hikke" enn noe konstant. Da jeg så på noen fly som tok av fra Gardemoen for ikke lenge siden var bevegelsene ganske fine. Det samme er tilfellet på Heathrow; jevne, fine bevegelser under avgang, selvsagt med litt "hikke" nå og da, men ikke på langt nær så ille som SB. Første gang jeg installerte FSInn slet jeg også med et enormt tap av FPS. Nå for tiden sliter jeg ikke lengere med det samme problemet. Desverre aner jeg ikke hva jeg har gjort anderledes, så det er nok vanskelig for meg å hjelpe andre med dette problemet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Ellingsen Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Hvorfor bruker dere ikke IVAO i steden? En oppdatert programvare og oppdatert flydatabase. Dessuten bruker stort sett resten av Europa Ivao, med unntak av Storbritannia og Norge, typisk nok, som på meg alltid virker til å ønske å kaste loss og seile over til USA... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Den evige IVAO vs VATSIM debatten. Ser ut til at enkelte greier å dra denne inn i hver bidige post her inne. Vær så snill, bare siden årsskiftet har det bli konstantert en million ganger at noen foretrekker VATSIM mens andre foretrekker IVAO. Gjør oss alle en tjeneste, ikke lag en megadiskusjon om et emne som er diskutert og sett på fra alle mulige vinkler, enda en gang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Ellingsen Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Jeg kan bare konstaterer at Norge er blikkstille på IVAO, men resten av Europa bobler av aktivitet. Byttet nettopp over, hadde faktisk ikke hørt om IVAO før. Den eneste fordelen jeg forstår med VATSIM er at det er flere brukere i USA, så når man flyr der, bruker man VATSIM... ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 For the love of.. Silence! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Ellingsen Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 What? Hvorfor så me følelser rundt dette? Hmm, noe må det jo være når man velger å dele Europa online i to... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 What? Hvorfor så me følelser rundt dette? Hmm' date=' noe må det jo være når man velger å dele Europa online i to... [/quote'] Kan du ikke bare søke i søkemotoren?Som Magnus sier,så kommer denne uendelige diskusjoen opp igjen og igjen. Du drar jo denne laaaangt offtopic.Det blir bare Faen og dritt kasting av sånne greier som du kommer med...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Jeg fatter ikke hvorfor det skal være så vanskelig å enten fiske frem en tråd hvor temaet "VATSIM vs. IVAO" allerede eksisterer, eller å lage en ny tråd. Denne tråden handler om tekniske spørsmål i tilknytning til SB/VATSIM. Jeg klarer ikke å se relevansen i å diskutere IVAO i den sammenhengen. Tilbake til temaet; SquawkBox er ikke det beste programmet når det gjelder å få jevne bevegelser på flyene. Dette har altså med SB's programkode å gjøre (noe som angivelig ikke har blitt oppdatert på veldig mange år). FSInn benytter en annen metode/programkode for å beregne posisjonen på et fly, og har et større fokus på jevne bevegelser. Ulempen er at FSInn er noe mindre brukervenlig, et punkt SB gjør det mye bedre på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Ellingsen Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Jeg leste kun de første postene, og det handlet om dårlig representasjon av fly i online-trafikk. Slik sett synes jeg ikke dette var opp-topic. Men uansett, kan starte en annen tråd om det som var mitt del-poeng, at jeg synes det er synd at så få kontrollere velger å bruke IVAO. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Jeg foreslår at du heller søker fram en annen post som tar opp dette, og leser den før du begynner å mase opp igjen noe som er diskutert en million ganger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Ellingsen Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Jeg forslår at du stenger nebbet, å idiotforklare med uttrykk som "en million" ganger er bare frekt. Evt. kan du gi meg en link som tar opp problemstillingen: Norge / Storbiritannia - isolert fra resten av Europa. Jeg står fritt til å starte den debatten i en annen tråd om jeg ønsker det. Takk og farvell i denne tråden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.