Gå til innhold

3 stykk Chinok i formasjon


Tom Knudsen

Anbefalte innlegg

Atter en gang har jeg vært heldig å sett slik trafikk over Ulsteinvik, i dag observerte jeg 3 stykk av det jeg nesten er sikker på var Chinok helikoptere som fløy etterhverandre i retning Ørsta røflig heading 180 eller noe sånt fra Vigra.

 

Har også klart å tatt et bilde som kommer senere, litt langt unna men tror det ble tålig greit selv om det ble tatt med en 18-55mm objektiv.

 

Etter en samtale med Vigra flyplass fikk jeg nå vite at det var 3 stykk Chinok som var på tur fra nord til sør altså en overflygning og ikke noen øvelser..

 

Bilde kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare lyden som er spesiell.

Om en sitter helt bakerst i sivilutgaven,så føles det ut som skroget "bukter" seg frem i vertikalplanet . :)

 

Helikopter Service hadde tre stykker, tidlig på 80-tallet.

Hadde gleden av å reise med de et halvt års tid, under byggingen av Heimdalplattformen.

Vanligvis LN-OMK.

 

Til å begynne med var de veldig trange, men etter at en seterad ble tatt ut, (fra 44 til 40 seter) så ble det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på at det var britiske Chinooks her først (samtidig som RAF Lynx og Seaking), men at det er nederlandske Chinooks her nå samtidig med Cougar.

 

Har vært mye helikopteraktivitet lenge nå, men avtok en del da britene dro. Men jeg så 3 stk Chinooks (nederlandske) parkert nede på stasjonen senest i går. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...