Gå til innhold

Cross The Pond-Westbound 2009


Tommy Hansen

Anbefalte innlegg

Bare en liten heads up for vårens mest insane event!

 

Cross the Pond 2009 – Westbound

 

Cross the Pond is back! The epic bi-annual event has returned, the Westbound event has been confirmed for Saturday 14th March 2009.

 

The fields being featured are as follows:-

 

Departing

 

• Frankfurt, EDDF

• Amsterdam Schiphol, EHAM

• Zurich, LSZH

 

Arriving

 

• Toronto Pearson, CYYZ

• Newark Liberty, KEWR

 

Registration is scheduled to open on 21st February; an announcement will be made when bookings are opened.

 

---------------------------------------------------------

 

[color:#000066]Jeg har en plan om å få litt selskap på veien denne gangen.

Så la oss gjøre en groupflight ut av dette.

De som er interessert i å være med,si ifra her.

Planen er da at vi med en gang booking er open,så finner

vi slots for,EDDF-CYYZ ,i så tett rekkefølge som mulig. Så kan vi 14 mars ha en søndag dedikert til å fly Vatsims NUMERO UNO event og skitprat på en teamspeakserver. Man kan fly valgfritt airline,men rute og slot time må bookes og følges.

For de som IKKE vet hva detter er,sjekk min fyldige tråd fra forrige event. Cross the Pond -Eastbound 2008

 

For de som kjenner at det kribler litt etter å delta,men ikke vet om de har nok erfaring til et slikt MAJOR event med all trafikk,ATC hele veien,hektisk navigering og NAT ops.

Frykt ikke. Jeg stiller meg tilgjengelig fram til eventet starter for gjennomgang av ALLE prosedyrer nødvendig for å gjennoføre en transatlantisk flyvning online Vatsim.[/color]

Inkludert:

[color:#3333FF]-Alt av preflight forberedelser

-Alt av ATC kommunikasjonsprosedyrer,både normal og NAT ops.

-Alt av operasjonelle prosedyrer for PMDG og andre Boeing aircrafts

-Alt av FMC programmering og bruk av den[/color]

 

Ergo,du har ikke noen unnskyldning for ikke å bli med! :grin:

Dere har 8 dager på å signe opp. Den 21. må vi alle selv booke en slot på event page. Mer info kommer om det når noe skjer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er booking på gang om 2 timer!!

Satser på å gjøre en booking i løpte av morradagen senest.

Tidene er 11Z-16Z EDDF-KEWR/CYYZ annenhver slot.

Så kjenn din besøkelsestid og sign opp for Vatsimhistoriens RÅESTE event noengang! Det er dette onlineflyvning handler om! :D

Hvor er det man skal booke da? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mats Brendesæter

Hei, jeg lurte på en ting angående inbound USA. Hvis jeg heller vil fly en litt mer realistisk rute som SK909 CPH-EWR samtidig som eventen foregår for å gå ATC hele veien. Vil jeg ha low priority in til Newark. For det er jo litt dumt at vi som kommer fra andre flyplasser skal få lavere prioritet enn de flygningene som er booket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... først av alt ser jeg ikke helt poenget å fly transat den dagen om du ikke booker en slot. Er da tonnevis med "realistiske" flights fra alle de valgte dep. airports.

Du vil få en alternative NAT vet jeg,men inn til EWR blir det nok meget travelt denne dagen så for alle vil jeg nok si at holdings fort kan bli en del av. At da de som er booket kan få en viss proritet inn til EWR,skal du ikke se bort ifra.

Jeg syns overhodet ikke at det er dumt at de som er med på eventet blir prioritert denne dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mats Brendesæter

Selvsagt er dette dumt for alle de som ikke får booket og skal komme inn fra andre flyplasser fra andre steder. Det må jo også være mulig med tanke på ralitets følelsen vi skal få til på Vatsim Netverket. Det er jo klart at så mye fly som flyr samme rute den dagen er jo urealistisk men allikavell. Andre fly bør ikke bli bli nedprioritert. Andre fly fra samme avgang bør kanskje det men de som kommer andre plasser fra bør ikke det. Holdinger forventer man uansett under sånn trafikk press på en gang. Men de er dyktige og fikser nok alle inn fortest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har satt opp en TS server for eventet,selv om vi sikkert kunne brukt Vaccsca sin antar jeg.

 

Uansett,server aktiv fra fredag,så er du i lufta på eventdagen for å fly CTP eller noe annet,logg deg på for litt småprat innimellom. Det blir en lang dag! Jeg er online der hele fredag,så om noen fortsatt trenger en brushup på prosedyrer eller annet før eventet,så drop by! Happy landings everyone :)

 

TeamSpeak Servernavn: FSchat.no Passord: crossthepond Logg på med navn og callsign: Tommy-PAA247

 

screenshot018tkd.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, noen skulle skrivi en post her i går kveld altså.. Sto opp 10 minutter før slot-tida mi jeg haha (glemt av hele greia)

 

Mail fra CTP fikk jeg kvart over 3 i natt, så det med at de skulle sende mail med rute og sånn dagen før, den syns jeg nå kom noe seint til å være dagen før men...

 

God tur til dere som flyr ;)

selv fikk jeg ikke logga inn på EDDF, FS bare klikka på grunn av all trafikken hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja,det mest trøblete CTP hittil,men i mål kom jeg da omsider etter 8-10 dissconnects. Særlig on ground Frankfurt. Det medførte i reslotting og 90min delay derfra. Samtidig klikka serverne helt,de viste 0 trafikk i det jeg tok av. Tower måtte spørre pilotene om hvor de var osv.

Etterhvert gikk det greit. Oceanic Clearence var speedy og on NAT Bravo gikk det rolig for seg. Men,Gander hadde noe problemer innimellom. Approach gikk bra helt til jeg fikk visual rwy 11 at Newark. Med så mye trafikk brukte texturene så lang tid på å loade at jeg ikke hadde visual på airport før 6-8nm. Så kom meg aldri lenger enn minimums.. så GA..så ctd,men med autosave fra Peter Dowson er man oppe igjen på under minuttet. Etter det,disconnects på alle servere. Etter en stund kom jeg inn igjen. Gjorde så et nytt forsøk og landet 22L ganske greit,men...mer trøbbel og holdings hadde ikke funka så bra. Final fuel: 6000lbs! Dvs at jeg brukte 228.000 lbs på turen. :o godt jeg tok de 10.000 captains reserve ombord ja! Puh.. :crazy:

Er vi med neste gang? JA SEFF...!!! :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...