Svale Andre Leren Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 er ikke sikker på om han har det, men uansett et godt eksempel på hvor viktig det kan være å lese sjekklistene skikkelig :cool: distrè pilot kan være den har vært oppe før, søkte, men fant ingenting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Hehe har vert oppe før denne. Men eg ler like godt kver gang av utbruddet til han fykjaren der :grin: Bedre gloseremse skal ein leita lengje etter :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Thoresen Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Blir aldrig lei av den der :grin: Sjekkliste er noe dritt :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Det sies at det finnes to typer flygere: De som har gjort det der, og de som kommer til å gjøre det der en gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Litt sårt å tenke på i grunn, men skal ærlig inrømme jeg gruer meg til jeg kommer til å gjøre dette ja. Ekstra ille er det også å vite at det sannsynligvis er et annet menneskes flymaskin som jeg kommer til å krasjlande (han eller hun er sikkert også veldig glad i flyet sitt). Ikke noe moro å tenke på dette i det hele tatt nei og jeg gruer meg. :eek: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Det der er blitt en klassiker! :grin: Det er vel flere enn meg som har gjort samme tabbe, heldigvis på simulatoren. Har fått det inn i bakskallen at dette er det siste jeg sjekker før jeg lander, uansett, det burde kanskje flere også ha. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Ingen gear warning? Det skulle ha ult nesten hele veien ned? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Etter det eg kan hugse, så var gear warning horn blant fleire ting som var inoperativt på dette flyet, og flygaren visstnok fauk på utgåtte sertifikat eller noko slikt. Hugsar ikkje heilt i farta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Innopperativ "gear warning horn" (eller hva det nå kalles) tror jeg nok stemmer, ja. I alle fall dersom jeg kobler riktig hendelse og rapport fra Havarikommisjonen. Men jeg tror ikke "lappen" var utgått. Noen som kan bekrefte? (Jeg er ikke helt god på å lete frem slike rapporter ennå) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Lappen hadde gått ut over 14 dager tidligere, det var en feil i systemet som skulle varsle om at hjulene ikke var nede. http://www.aibn.no/items/2387/144/4462662821/LN-NFV.pdf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Det er slike rapporter som gir muligheten for etterpå klokskap hos piloter som trår over grensene som er satt av BSL. Vi lærer så lenge vi lever, ennå godt at ingen trengte å bøte med liv eller helse i denne hendelsen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Paulsen Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Nja, denne karen tegner jo et bilde av GA piloter som tar temmelig lett på ting, må jeg bare si. Ellers har jeg hørt at sunnmøringer er spesielt gjerrige, og hvis forsikringsregler for småfly likner noe på det som gjelder på veien, så er det vel dette som kommer til uttrykk i tiraden? Men men, jeg syns litt synd på fyren uansett. Det er fort gjort å tabbe seg ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Hvor mye kommer en slik skade på¨egentlig? Noen som har ett troverdig anslag kansje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Fartøysjefen ble forsent oppmerksom på at han hadde glemt å sette ned landingshjula Litt vel sent også he he... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Hvor mye kommer en slik skade på¨egentlig?Noen som har ett troverdig anslag kansje? Litt usikker på norske prisar. Men då eg kvesta to motorar på ein PA44 i haust, så rekna dei med at nye propellar og overhaling av motorane ville komme på ca 50 000$. "Heldigvis" vart flyet totalvraka så det vart berre ståande til forsikringsselskapet og NTSB hadde gjort sitt. Men kan tenkja meg at det nok er noko dyrare i Noreg. Så dersom eg gjettar på 200-300 000 kr så er vel kanskje ikkje det så langt unna? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.