Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Meldt stengt fra 1700z-2200z, CNO2308 står på Kvernberget med flyet fult av pax og med kaffe i cockpit og venter på beskjed (jeg er ikke ombord). Var noe mas om at selskapene som vil fly når det blir klart må file en slags plan, "FCM" kalte de det visst., og vente på en tildelt slot

Skrevet

FCM - Flight Confirmation Message, en melding flyselskapet sender til Eurocontrol og som i praksis sier "vi har tenkt å fly likevel". De vil da motta en slot som gjør at de ankommer OSL etter 2200 UTC. Skulle OSL åpne igjen før den tid får de en revidert slot.

Mvh,

Skrevet

OSL.no

Oslo Lufthavn er nå åpen for trafikk, men med sterkt redusert kapasitet. Nattens værvarsel tyder på at flyplassen vil være åpen for normal drift søndag morgen. Det er imidlertid viktig å kontakte flyselskapene for nærmere informasjon om den enkelte avgang / ankomst.
Skrevet

Artig lydklipp. Bra når sas-maskina ber om klarering..

-Ja, det kan du gjerne få, men noen flytur tror jeg ikke det blir.

-[klarering] og hvorfor tror du ikke det blir noen flytur?

-Du trenger rullebane, og det har vi ikke å tilby.

Tror brøytemannskapene hadde litt å jobbe med. Var visst glatt for pushback-traktorene også.

Skrevet
Artig lydklipp. Bra når sas-maskina ber om klarering..

-Ja' date=' det kan du gjerne få, men noen flytur tror jeg ikke det blir.

-[klarering'] og hvorfor tror du ikke det blir noen flytur?

-Du trenger rullebane, og det har vi ikke å tilby.

.

Hehe, hørte båden atcen og piloten lo godt av den der! :)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...