Gå til innhold

ta med deg flyet ikke båten på hengeren


Toril Madsen

Anbefalte innlegg

prisen er ikke ille om man sammenligner med en av de litt dyrere volvo/bmw/mercedes og båter som allerede finnes i Norge. Absolutt oppnåelig om man går flere sammen.... bare begynne å spare.

 

Nemlig! Det ligger mange fritidsbåter i norske båthavner som koster minst like mye. Jeg er ikke et øyeblikk i tvil om hva jeg ville valgt ... :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, bra ikke sant? :)

 

 

It’s flying pure and simple with fewer complexities

 

In conjunction with the 2004 creation of Light Sport Aircraft category, the Federal Aviation Administration (FAA) created the Sport Pilot license (SPL). The SPL is a new type of pilot certificate designed to get you safely and easily trained for recreational flying in Light Sport Aircraft. By restricting recreational flying for sport pilots to daytime, good weather, and in uncongested airspace, much of the complexities of learning to fly have been removed.

 

As a result, the time and cost commitment to learn to fly are now half what they previously were. New pilots can be safely trained in a matter of weeks, versus months. Additionally, all hours logged sport flying can be applied toward higher pilot ratings, like the Private Pilot License. As a result, the new SPL is perfectly suited for beginner pilots, even as they aspire to eventually fly larger, more complex, transportation aircraft.

 

Sport Pilot License

 

 

- Training cost (estimated): $2,800-$3,500

- Type of airplane: Any that meets LSA classification

- In-flight training: 20 hours (minimum)

- Medical Requirements: Drivers License or FAA Medical

- Minimum Age: 17

- Certification Process: must pass an FAA written and practical examination

- Flying at night: No

- Flying cross country: Yes

- Flight in inclement weather or clouds: No

- Flight in controlled airspace: Yes with additional instructor sign-off

- Occupants: 2 (pilot and passenger)

- Altitude limit: 10,000 ft. MSL (mean sea level)

 

Partial contents of table courtesy of EAA.

 

For more information, visit the EAA at http://www.sportpilot.org/ or the AOPA at http://www.aopa.org/sportpilot/.

© 2008 ICON Aircraft, All Rights Reserved. | Legal | Privacy Policy | Contact | Site Map

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi vil få se en enorm utvikling på slike lette GA fly til en rimeligere og rimeligere penge de neste 10 årene, slik at fly blir tilgjengelige for et bredt publikum. I fremtiden vil det være like vanlig å ha båt/hytte/motorsykkel som det vil være å ha et eget fly i garasjen. Dette vil nok da også føre til flere ulykker, og da tenker jeg på menneskelige feil. Håper at produsentene klarer å gjøre disse idiotsikre i bruk, men det tror jeg dessverre ikke er mulig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...