Gå til innhold

SAS slaktes i ny LV-sikkerhetsrapport


Helge Bø

Anbefalte innlegg

SAS får knusende kritikk i en fersk sikkerhetsrapport utarbeidet av det danske luftfartsverket. Sikkerhetsarbeidet i SAS prioriteres ikke, slår rapporten fast.

Rapporten som snart offentliggjøres blir selvsagt arrogant avvist av SAS-ledelsen.

Bare så synd at det er kun det danske LV som er tøffe nok til å fortelle sannheten, mens det norske og svenske ikke våger å uttale seg kan det se ut som...

Les mer om rapporten her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Helge Bø:

Rapporten som snart offentliggjøres blir selvsagt arrogant avvist av SAS-ledelsen.


Så har jag precis sagt till mig själv att jag inte ska svara på dina inlägg så är jag här igen... Att jag aldrig lär mig.

Har du läst Lindegards svar till "Ingeniören"? Det har jag!

Faktum är att Danska LV är "lodret uenig" som det uttrycks, i bladet "Ingeniören" och deras tolkning av DLV:s rapport.

Som vanligt, Helge, så tror du i din okunnighet på allt du läser i aviserna.

Det är altså inte DLV som kritiserar SAS, det är ett fagblad som misstolkar en rapport från DLV.

Jösses!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her ble det jo forholdvis stille i forsamlingen gitt...

Jørgen, poenget er at det stilles spørsmål ved sikkerheten i SAS på høyt nivå...det er mer enn nok i seg selv.

Jeg velger å vente på rapporten før jeg for min del vil si noe mer om det. Jeg tror nok media også vil være veldig interessert i den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helge, hvor mye betaler Braathens deg egentlig?

Men en gang SAS har vert ute for noe så er du på de med en gang. Det er ikke mange flyselskaper her i verden som har så få antall menneskeliv på samvittigheten.

Og kom ikke med en slik "tenk om...." eller "Visst dette fortsetter.." hypotese.

Tenk om skjermen din eksploderer i ansiktet ditt når du leser dette, sjangsen er sikkert større for det, enn at du blir skadet under en flytur med SAS.

Når det gjelder flysikkerhet, så er ikke det at en motor stopper som bekymrer meg mest, da er det heller den økende trafikken og presset på flyveledrere, og travle flyplasser som er bekymrende.

Visst du skal bli politi, så håper jeg at du der kan vere litt mere åpen, og tilgjengelig for å se saker fra flere vinkler, og ikke skrike ut med en gang det kommer en sak som engasjerer, eller ett personangrep på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt mange ganger før så flyr SAS ett tusetalls flyvninger\\dag, så det er ikke så rart at nesten-uhell skjer.

Ta deg en tur på www.cnn.com og se hvor mange nesten-ulykker som skjer i statene, så er det kanskje ikke så dramatisk med de få som SAS har. Det er bare media som har funnet et selskap som de vil sverte. De skriver bare ting som selger, og det gjør nestenuhell med fly.

Det er ikke det at jeg ufarliggjør at nesten-ulykker skjer, sikkerheten kan alltid forbedres. Det er bare det at media overdriver, SAS er et meget sikkert selskap, det er jo derfor de ikke nøler med å ta en sikkerhetslanding.

[ 28-01-2002: Endret av: Petter Dischington ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Erlend Namdal:

Helge, hvor mye betaler Braathens deg egentlig?

Når det gjelder flysikkerhet, så er ikke det at en motor stopper som bekymrer meg mest, da er det heller den økende trafikken og presset på flyveledrere, og travle flyplasser som er bekymrende.

-Der satte du tingene skikkelig i perspektiv.

Andrew

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Helge Bø:

Jørgen, poenget er at det stilles spørsmål ved sikkerheten i SAS på høyt nivå...det er mer enn nok i seg selv.

Högt nivå? VG???

Jag ler av dig Helge!

Nej, nu får jag ta och sluta att bita på dina krokar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på cnn hvor mye som skjer i Statene skriver Petter.

Jeg kikket raskt gjennom CNN på nettet og fant et lite utvalg av saker:

Røykutvikling (kjent fenomen her hjemme) hos Delta: http://www.cnn.com/2002/TRAVEL/NEWS/01/07/plane.diverted/index.html

65 fly grounded p.g.a manglende installasjon av røykdetektorer:

http://www.cnn.com/2001/US/03/20/planes.grounded/index.html

MD80 med 46 passasjerer tok av med skadet vinge:

http://www.cnn.com/2001/US/02/02/alaska.airlines/index.html

Fly utfor rullebanen:

http://www.cnn.com/2001/US/03/17/plane.off.runway/index.html

Cabinansatte mener de får for lite sikkerhetsopplæring:

http://www.cnn.com/2002/US/01/25/gen.flight.attendants/index.html

Flystyrt på grunn av manglende de-icing:

http://www.cnn.com/2001/US/01/29/osu.crash.03/index.html

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helge Skriver først:

quote:

SAS får knusende kritikk i en fersk sikkerhetsrapport utarbeidet av det danske luftfartsverket. Sikkerhetsarbeidet i SAS prioriteres ikke, slår rapporten fast.

hmmm....så leste han kanskje rapporten(eller var det nok med svaret fra Jörgen?)...."OK da,jeg får moderere meg litt":

quote:

Jørgen, poenget er at det stilles spørsmål ved sikkerheten i SAS på høyt nivå...det er mer enn nok i seg selv.

Det neste blir vel at " det kan jo muligens skje ulykker i SAS også..."

Vær så snill å hold deg til fakta Helge.Det blir for dumt å diskutere på dine håpløse tabloid uttalelser.

mvh

Vidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...