Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her å klør meg i hodet sammen med Anchorage Center.

Er på vei fra Kodiak til Sitka med vår nye flymaskin, men ingen av oss har egentlig noen anelde på hvilket ICAO callsign U.S Coast Guard benytter seg av.

Logisk nok flyr jeg under "USCG" i dette øyeblikk, men er dette egentlig rett?

Skrevet

Godt mulig, men jeg er nesten sikker på at jeg har sett CGX blitt brukt i real-life. Men skal kikke litt videre.

Har spurt en jeg kjenner på Chicago TRACON. Mulig han kan bekrefte/avkrefte det.

Skrevet

På hjemmesidene til vUSCG er pilotene oppført med calsign: CG-01 osv.

US Coast Guard

Du kan jo også prøve å spørre på forumet til Vatsim, under Special Operations Admin.

Edit) Under et søk fant jeg dette:

Callsignlist

Nede på listen finner jeg:

United States Coast Guard > C >Coast Guard

A = Air Force. ex: A1 "Airforce one"

R = Army. ex: R2345 "Army two three four five"

G = Air National Guard, ex: G8893 "Guard eight eight niner three"

C = Coast Guard, ex: C6109 "Coast Guard six one zero niner"

VV = Navy, ex: VVBK13 "Navy Bravo Kilo one three"

VM = Marine, ex: VM1 "Marine one"

Skrevet

Nå begynner det å ligne! Kjememessig Einar! :)

Er det noen som kan bekrefte at USCG benytter seg av "C" i tillegg til fly ID i virkeligheten? Er jo grunn til å tro det, men siden denne kilden er fra den virituelle verden er det alltids greit å dobbelsjekke. :grin:

Skrevet

Bare hyggelig Ivar.

Vi i vNATO har kontakt med mange VA's i "Special Operations" Vatsim. :)

Hvis vi ser litt nøye på callsign listen jeg linket til så finner vi f.eks:

Turkish Coast Guard med Callsign TCG

Uten å være 100% sikker så må jo det naturlige callsign for U.S Coast Guard bli UCG

Skrevet

Spørsmålet er vel om de i det hele tatt bruker noen slike koder på flight plans... ICAO flight-planen vi ser i Norge og Europa har jeg aldri sett noe til i USA. Det er mulig de sivile bruker ICAOs flightplan. Når det gjelder callsignet så er det ikke alltid slik at man bruker en ICAO-kode på flightplannen... I Norge f.eks. skrives SAVER30 SAVER30 på en flightplan. Forsvaret har ingen egen ICAO-kode (med mindre de drar utenlands).

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...