Gå til innhold

Helikoptersimulator?


Dan-Arve Bratland

Anbefalte innlegg

Hei jeg leter despert etter en god (realistisk!!) helikopter simulator som kn gi meg god trening i det å fly helikopter. Mestrer flsim2002 sine helikopter men de er ikke helt relistiske.

PLease gi meg noen navn på simultorer som gjør t jeg kn få en god peil på hvordn det er å fly helikopter

[ 16-01-2002: Endret av: Dag Johansen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

Dersom du er ute etter helikoptersimulator til PC, vil jeg påstå at FS2000/FS2002 er noe av det mest realistiske du kan forvente deg. Det du aldri vil få forran en skjerm, er følelsen av om du beveger deg forrover eller bakover når du hovrer. Dette er du nødt å ha sidebilde/sidesyn for å oppfatte. Dette er jo desverre umulig med bare pc med en skjerm.

Testet den nye simmen som er mye brukt og faktisk godkjent som prosedyre trener av FAA i USA for tiden ( fly-it). Der er samme problemet, kun bildet forran deg, grafikken er faktisk basert på Microsoft sine scenarioer. Men prisen på denne simmen var 90.000 dollar. Personlig, vil jeg påstå at en god pc, og FS2002 gir nesten samme nytten.

Du sier du mestrer helikopteret på simmen, kanskje det er på tide med en demo time i et virkelig helikopter. Vil nesten påstå det er enklere å fly helikopter real.

Kontakt Norcopter, Norsk Helikopter Skole, eller Fjellfly for demotime da vel!

Ha en fortsatt fin uke

MVH

Roger Larsen

 

quote:

Opprinnelig postet av Dan-Arve Bratland:

Hei jeg leter despert etter en god (realistisk!!) helikopter simulator som kn gi meg god trening i det å fly helikopter. Mestrer flsim2002 sine helikopter men de er ikke helt relistiske.

PLease gi meg noen navn på simultorer som gjør t jeg kn få en god peil på hvordn det er å fly helikopter

[ 16-01-2002: Endret av: Dag Johansen ]

[ 17-01-2002: Endret av: Roger Kvammen Larsen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Dan-Arve Bratland:

Hei jeg leter despert etter en god (realistisk!!) helikopter simulator som kn gi meg god trening i det å fly helikopter. Mestrer flsim2002 sine helikopter men de er ikke helt relistiske.

PLease gi meg noen navn på simultorer som gjør t jeg kn få en god peil på hvordn det er å fly helikopter

[ 16-01-2002: Endret av: Dag Johansen ]

Akkurat det der: Endret av: Dag Johansen

Får brukeren som skrev inlegget beskjed om hva / når du endrer inlegget hans / hennes ?

Eller bare endrer du inlegget som du selv føler for ?

Skjønner at du sikkert har en god grunn for å gjøre det, men HVA kan en slik grunn være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Dan-Arve Bratland:

Hei jeg leter desperat etter en god (realistisk!!) helikoptersimulator som kan gi meg god trening i det å fly helikopter. Mestrer flsim2002 sine helikopter, men de er ikke helt realistiske.

PLease gi meg noen navn på simultorer som gjør at jeg kan få en god peil på hvordan det er å fly helikopter

[ 16-01-2002: Endret av: Dag Johansen ]

Den mest realistiske helikoptersimulatoren jeg vet om, er Longbow 2 fra Jane's

Men, jeg tror den er bortimot kul umulig å få tak i nå om dagen...... noen andre som vet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Frank Olav Pettersen:

Virker som du er litt irritert Dag,så jeg legger ved en vits så du kommer i bedre humør [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]


Dag irritert? Aldri!! Mer sindig og rolig person skal du lete lenge etter. Men som svært mange andre her kan han bli litt oppgitt over de mange "diskusjonene" som er startet her på grunnlag av bagateller.

Glad og lystig hilsen (til tross for at jeg er blitt "gammel" siden sist jeg var innom her)

Ole-Jørgen [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

Kjøpte Commache 4 forleden, og er ikke imponert. Det ble med 10 minutt før det ble slettet fra hardisken, og gidder nok ikkje prøve igjen. Realismen på flymodellen er usannsynlig dårlig og lite realistisk.

Dårlig reklame fra meg dette, men jeg er ærlig og sier det jeg mener. Kanskje jeg er for kravstor? vet ikke.

Uansett skulle noe være interessert i en utgave av Commache4, 199,- pluss frakt. Send meg en e-mail på larsenroger@hotmail.com.

Ha en fin kveld

Roger Larsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøsses! SimCopter var i vertfall den første helisimulatoren min, hadde allerede prøvd FS95. Eg husker eg hadde fløyet Simcopter i et par uker uten å få en eneste skade, så jeg spurte mamma om hun ville ha følt seg trygg visst jeg fløy et helikopter og hun satt på [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Pssst:Jeg var liten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er noen Kranglefanter vet dere det jeg trenger ikke helikopter simulator jeg har vært i hughes2000 for noen år siden nå og det kan ingen helosim slå .

Ps ingenting slå Virkeligheten. [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jan Håkon,

Når du er så godt igang kan du fortelle hva en Hughes 2000 er, og gjerne vise en link til et bilde eller noe sånt!

venter i spenning,

Roger Larsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...