Vegard Mardahl Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Får vel prøve å unngå den da Ivar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Dette ser veldig bra ut! Gleder meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 19. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2008 Ser det er en del (inklusive meg) som skal fly Fellowshipen. Kjempebra! Hvis dere ennå ikke har installert flymaskinen og tatt dere en test tur for å bli kjent med den, samt autopiloten så er det på høy tid at dere gjør det nå. Hvis ikke kan dere få dere en real overraskelse på søndag. :grin: Er selv på vei til Svalbard, litt tørrtrening må til. :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 20. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2008 [color:#000099][size:11pt]Norwegian Eagles warm-up![/size][/color] Fornebu er bemannet i kveld mellom klokken 19:00 UTC - 20:00 UTC. Benytt timen bra, og spre ordet! Kart finner dere innledningsvis! Velkommen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Urvik Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Hei Ivar, Hvordan kan man bemanne en nedlagt flyplass, som ikke har en VATEUD-godkjent frekvens? Er dette avtalt med VaccSca på noe vis? (som Gunnar tar opp tidligere i tråden). Vil ikke oppfattes som en festbrems her altså, men bare en heads up slik at du ikke blir kicka fra nettverket av en eller annen SUP... Noe annet ville være om plassen var "ubemannet" og flyene "bare kom opp i kontrollert luftrom" som om de var et hvilket som helst sjøfly eller heli fra en eller annen site... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Moen Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Har prøvd ut Fokkeren litt nå, og prøvd så vidt å fly fra OSL og opp til MES og tilbake etter VOR, og det går jo brukbart, så tror kanskje jeg skal være med på iallfall et av leggene i morgen eller når det enn var Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Jeg vil anbefale ENGM_W_APP med tanke på å kontrollere ENFB, og med nødvendige kommentarer i ATIS. Å logge på som ENFB_TWR er ingen ubetinget god idé... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 20. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2008 I utgangspunktet ser jeg ikke problemet, men jeg skal si meg enig i at man ikke bare kan "finne opp" en possisjon i den forstand. Hadde blitt litt snodig å kun bemanne en flyplass som ikke finnes. Har derfor logget opp som ENGM_APP, hvor jeg også dekker ENFB for de som måtte ønske deg. Husk, kartene øverst på siden er ett nødvendig hjelpemiddel! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Ikke bare,bare selv med kartene. Mange av veipunktene og navigeringsfyr eksisterer jo ikke lenger. Ikke i FS eller siste airac. Så å fly en VDL5A departure uten å ha FMC som kan plotte inn koordinater,blir jo umulig? Vil jeg tro. :crazy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 20. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2008 Det er sant, men man trenger jo ikke gjøre det vanskeligere enn det er. Jeg bruker BBU VOR og SKI VOR for "exitpoints" når jeg tar av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Jeg må nok trekke meg fra de 2 første leggene, da familien skal dra meg med til byn på juleshopping så jeg møter sikkert opp på siste istedet sorry åsså! Edit: jeg fikk lurt meg unna og er med allikvel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Leg 1: (X) | Flytype: Fokker Fellowship F28 | Callsign: BRA220Leg 2: (X) | Flytype: Fokker Fellowship F28 | Callsign: BRA220 Kan bli forandring i flytype på leg 2 Men F28 har jo ikke fmc' date=' så da blir det vanlige vectors og ils? [/quote'] skifter fly til 737 jeg. Får ikke til den fokkern Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2008 [color:#000099][size:14pt]Bare timer igjen![/size][/color] [color:#000099]Har regnet ut AVGANGSTIDENE fra de respektive flyplassene slik at vi alle ankommer samtidig på vår ANKOMST flyplass basert på flytype. Douglas DC6B ENFB 17:45 UTC ENVA 19:20 UTC ENBR 21:05 UTC Fokker 28 Fellowship ENFB 17:55 UTC ENVA 19:30 UTC ENBR 21:15 UTC Boeing 737 ENFB 18:00 UTC ENVA 19:40 UTC ENBR 21:20 UTC Vi benytter oss av TeamSpeak - ts.vaccsca.org og kanalen Norwegian Eagles. Dette blir utrolig bra! Gleder meg! [/color] :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Looking forward, Ivar! Julebrusen er innkjøpt og potetgullet ligger klart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre S. Lillehaug Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Ahh. Har ikke deltatt i en eneste norwegian eagles tur. PCen hvor det er grafikk er på reperasjon. Får den tilbake i morgen, men er det noen planer for en tur i nærmeste fremtid? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Luiggi Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Skifter til 737! BTW, ENGM_W_App som kontaktes fra ENFB? Flymaten(rester av favorittretten min) ligger klart og FS er allrede fyrt opp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2008 Blir spennende å se hvor mange som roter seg bort i kveld, er ikke alltid VOR navigasjonen går som planlagt. :grin: Da er vi i øyeblikket 6 flymaskiner på Fornebu, tror ikke det har vært så mange maskiner der på en god del år! :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Beklager 40 min forsinket, så vi får bare kjøre på opp til ENVA så vi rekker neste legg ned til ENBR Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Luiggi Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Yess, da var de 7 i luften! Manglet 4 her! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Jeg er på vei. Delay due to Late incoming aircraft. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Da er 1. leg over for min del! Blir spennende med neste, på tur mot Bergen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Endelig nede, en stressende tur syns jeg.. ihvertfall når man måtte følge VOR ut av ENFB, men gikk greit blir hyggelig ned til ENBR Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2008 Så knall! Nå storkoser jeg meg! :grin: Når det gjelder ATC nede på Fornebu kommer jeg til å logge på som ENKJ_TWR, og vil bemanne Fornebu. Kontakt meg før dere passerer SIG, eller handover fra Oslo. Forvent vectors ILS RWY 24. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Morsomt dette her Synes jeg klarer meg bra til å ha første flight med Norwegian Eagles, har landet "just on time" begge steder! Gleder meg til siste legg, med ATC på ENFB og greier! Bra opplegg, Ivar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Schøyen Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 I VACCSCA setter vi svært stor pris på initiativene dine, Ivar, men her synes jeg du godt kunne reflektert litt mer over valg av flyplass. Som nevnt før her så er det...hva skal jeg kalle det... relativt utradisjonelt å åpne en nedlagt flyplass. Det strider mot kjernekonseptet på VATSIM "as real as it gets". Derfor flyr vi heller ikke på rullebaner som ikke finnes / er nedlagt. Det finnes ingen regel mot dette, ikke som jeg gidder å lete frem iallefall, men det strider mot god kotyme. VACCSCA hadde et stort "farvel Fornebu"-event når flyplassen ble nedlagt, og dermed ble den også "gravlagt" i VATSIM-sammenheng. Hadde konseptet vært et "memorial-event" for Fornebu skulle jeg kanskje vært enig i å åpne flyplassen, men som jeg ser det så er det et memorial-event for stakkars Braathens, men da kunne man like godt valgt ENGM som avreisested (især når logoen du har valgt for eventet er som den er). Til slutt; å logge på en nærliggende flyplass for å kontrollere en annen er det slettes ingen automatikk i, og dersom det ikke er etablerte prosedyrer på det bør FIR Director for Norge kontaktes på forhånd. P.t. er det meg. Kort oppsummering: Flotte initiativ, men reflekter mer over valg av eventer, samt kontakt FIR Director eller Director dersom man har en følelse av at dette ikke er "helt lov". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Helstad Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Fytte grisen fikk kjørt meg skikkelig når dere kom inn ja . Godt og friske opp kontrolleringa mi . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Satt du ENVA_APP? var nokk fler som fikk kjørt seg litt ja ikke fordi vi var så mange, men fordi vi kom rett oppi hverandre Anyway! 3 stykker som gjennomførte alle 3 leggsa + Ivar som satte seg som TWR og tokk oss imot takk! Dette var artig og hyggelig! håper på flere Events fra deg Ivar! Må også få lov til å takke alle ATC som satt i kveld! takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Helstad Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Var nok jeg som var på ENVA_APP ja Alexander 3 go-arounds og mye fram og tilbake^^ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Kai Tak er da også nedlagt,men en meget velbesøkt flyplass som t.o.m har sitt eget event. Så å fly på Fornebu får bare være så "urealistisk" som det bare vil. Ser for meg at dette blir starten på en ny era for Fornebu på Vatsim. Jeg skal fly der meget mer heretter hvertfall. SUPER tur,vellykket tiltak Ivar,som alltid! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Takk for en flott tur med masser av bra ATC!Artig og være med på alle legene En liten notis: ENBR_APP sendte meg nesten i fjellveggen :crazy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.