Gå til innhold

Norwegian Eagles - The Braathens Triangle! 21. des


Anbefalte innlegg

  • Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet

Ser det er en del (inklusive meg) som skal fly Fellowshipen. Kjempebra! :)

 

Hvis dere ennå ikke har installert flymaskinen og tatt dere en test tur for å bli kjent med den, samt autopiloten så er det på høy tid at dere gjør det nå. Hvis ikke kan dere få dere en real overraskelse på søndag. :grin: Er selv på vei til Svalbard, litt tørrtrening må til. :cool:

Skrevet

Hei Ivar,

 

Hvordan kan man bemanne en nedlagt flyplass, som ikke har en VATEUD-godkjent frekvens? Er dette avtalt med VaccSca på noe vis? (som Gunnar tar opp tidligere i tråden).

 

Vil ikke oppfattes som en festbrems her altså, men bare en heads up slik at du ikke blir kicka fra nettverket av en eller annen SUP...

 

Noe annet ville være om plassen var "ubemannet" og flyene "bare kom opp i kontrollert luftrom" som om de var et hvilket som helst sjøfly eller heli fra en eller annen site...

Skrevet

Har prøvd ut Fokkeren litt nå, og prøvd så vidt å fly fra OSL og opp til MES og tilbake etter VOR, og det går jo brukbart, så tror kanskje jeg skal være med på iallfall et av leggene i morgen eller når det enn var :)

Skrevet

I utgangspunktet ser jeg ikke problemet, men jeg skal si meg enig i at man ikke bare kan "finne opp" en possisjon i den forstand. Hadde blitt litt snodig å kun bemanne en flyplass som ikke finnes. ;)

 

Har derfor logget opp som ENGM_APP, hvor jeg også dekker ENFB for de som måtte ønske deg. Husk, kartene øverst på siden er ett nødvendig hjelpemiddel! :)

Skrevet

Ikke bare,bare selv med kartene. Mange av veipunktene og navigeringsfyr eksisterer jo ikke lenger. Ikke i FS eller siste airac. Så å fly en VDL5A departure uten å ha FMC som kan plotte inn koordinater,blir jo umulig? Vil jeg tro. :crazy:

 

Skrevet
Leg 1: (X) | Flytype: Fokker Fellowship F28 | Callsign: BRA220

Leg 2: (X) | Flytype: Fokker Fellowship F28 | Callsign: BRA220

 

Kan bli forandring i flytype på leg 2 ;)

Men F28 har jo ikke fmc' date=' så da blir det vanlige vectors og ils?

[/quote'] skifter fly til 737 jeg. Får ikke til den fokkern :S

Skrevet

[color:#000099][size:14pt]Bare timer igjen![/size][/color]

 

[color:#000099]Har regnet ut AVGANGSTIDENE fra de respektive flyplassene slik at vi alle ankommer samtidig på vår ANKOMST flyplass basert på flytype.

 

Douglas DC6B

ENFB 17:45 UTC

ENVA 19:20 UTC

ENBR 21:05 UTC

 

Fokker 28 Fellowship

ENFB 17:55 UTC

ENVA 19:30 UTC

ENBR 21:15 UTC

 

Boeing 737

ENFB 18:00 UTC

ENVA 19:40 UTC

ENBR 21:20 UTC

 

 

Vi benytter oss av TeamSpeak - ts.vaccsca.org og kanalen Norwegian Eagles.

 

Dette blir utrolig bra! Gleder meg! [/color] :grin:

Skrevet

Blir spennende å se hvor mange som roter seg bort i kveld, er ikke alltid VOR navigasjonen går som planlagt. :grin:

 

Da er vi i øyeblikket 6 flymaskiner på Fornebu, tror ikke det har vært så mange maskiner der på en god del år! :grin:

Skrevet

Så knall! Nå storkoser jeg meg! :grin:

 

Når det gjelder ATC nede på Fornebu kommer jeg til å logge på som ENKJ_TWR, og vil bemanne Fornebu. Kontakt meg før dere passerer SIG, eller handover fra Oslo. Forvent vectors ILS RWY 24. ;)

Skrevet

I VACCSCA setter vi svært stor pris på initiativene dine, Ivar, men her synes jeg du godt kunne reflektert litt mer over valg av flyplass. Som nevnt før her så er det...hva skal jeg kalle det... relativt utradisjonelt å åpne en nedlagt flyplass. Det strider mot kjernekonseptet på VATSIM "as real as it gets". Derfor flyr vi heller ikke på rullebaner som ikke finnes / er nedlagt.

 

Det finnes ingen regel mot dette, ikke som jeg gidder å lete frem iallefall, men det strider mot god kotyme. VACCSCA hadde et stort "farvel Fornebu"-event når flyplassen ble nedlagt, og dermed ble den også "gravlagt" i VATSIM-sammenheng.

 

Hadde konseptet vært et "memorial-event" for Fornebu skulle jeg kanskje vært enig i å åpne flyplassen, men som jeg ser det så er det et memorial-event for stakkars Braathens, men da kunne man like godt valgt ENGM som avreisested (især når logoen du har valgt for eventet er som den er).

 

Til slutt; å logge på en nærliggende flyplass for å kontrollere en annen er det slettes ingen automatikk i, og dersom det ikke er etablerte prosedyrer på det bør FIR Director for Norge kontaktes på forhånd. P.t. er det meg.

 

Kort oppsummering: Flotte initiativ, men reflekter mer over valg av eventer, samt kontakt FIR Director eller Director dersom man har en følelse av at dette ikke er "helt lov". :)

Skrevet

Satt du ENVA_APP? var nokk fler som fikk kjørt seg litt ja ;)

ikke fordi vi var så mange, men fordi vi kom rett oppi hverandre :D

Anyway! 3 stykker som gjennomførte alle 3 leggsa + Ivar som satte seg som TWR og tokk oss imot takk!

 

Dette var artig og hyggelig! håper på flere Events fra deg Ivar!

Må også få lov til å takke alle ATC som satt i kveld! takk!

Skrevet

Kai Tak er da også nedlagt,men en meget velbesøkt flyplass som t.o.m har sitt eget event. Så å fly på Fornebu får bare være så "urealistisk" som det bare vil. Ser for meg at dette blir starten på en ny era for Fornebu på Vatsim. Jeg skal fly der meget mer heretter hvertfall. ;)

SUPER tur,vellykket tiltak Ivar,som alltid! :D

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...