Hans Fredrik Sunde Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 http://hangar.no/news/117/ARTICLE/2253/2008-11-19.html :o :o Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon Larssen Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Kan en A340 lande der da?? hvis ikke kan de jo sende den til Andøya :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Fredrik Sunde Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 Når den har lite Fuel, + full autobrake kan den vel det Jeg har landet en AN-225 på Hamar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon Larssen Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Har landa en 747 på St.barths men litt OT da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christopher Andersen Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Dette er jo kjempe bra, både for turister,turistnæringen og flyspottere :grin: Jeg tenkte mer på takeoff, er vell ikke mange meterne å gå på med en full a340. :confused: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Når den har lite Fuel' date=' + full autobrake kan den vel det [/quote'] Når flyet skal fly fra Japan til Tromsø så har den gjerne fullt med fuel ombord, nesten tomt når det skal lande, værre blir det når flyet skal ta av, i Tromsø er det etter slik jeg forstår IPPC kartene 2392 meter med rullebane, full A340 trenger 3300 meter med rullebane for å ta av. Full autobrake brukes bare i nødsituasjoner hvis jeg har forstått rett, det er vel bare 1 og 2 som brukes på autobrake? :confused: Ikke skyt meg hvis jeg tar feil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Fredrik Sunde Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 Det er da ikke så langt fra Trømsø, over Nordpolen og til Japan :confused: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Tror nok ikke de er nødt til å fylle flyet til MTOW vekt, nei. Narita - Langenes er vel en tur på rett i overkant av 4000nm, mens en fullt lastet A340-300 klarer i overkant av 7000nm... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Aleksander Milde Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Eivind: Nei, en A340 kan ihvertfall ta av på mindre enn 3000m, flesland er jo bare 3000m(+ -) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Jeg sjekka siden www.scanliners.com og der står det oppført 3300 m på en A340, han mener sikkert fullt fly Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Aleksander Milde Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Tja, var ikke A340 fra Flesland fullastet med japanere? De skulle jo levere og hente. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Jeg sjekka siden www.scanliners.com og der står det oppført 3300 m på en A340' date=' han mener sikkert fullt fly [/quote'] Mulig vi snakker -5 eller -600? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Nei, a340-300 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik - C Varvik Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Var vel snakk om mellom landing i København så vidre til Tromsø. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Nei, her var det snakk om direkterute... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tord Øvrebotten Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Tja' date=' var ikke A340 fra Flesland fullastet med japanere? De skulle jo levere og hente. [/quote'] Hvis du mener i sommer, så var det 747-400. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Rivedal Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 JAL ja, men SAS brukte A340. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Aleksander Milde Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Tja' date=' var ikke A340 fra Flesland fullastet med japanere? De skulle jo levere og hente. [/quote'] Hvis du mener i sommer, så var det 747-400. Ja det vet jeg, men det var A340 og... Har vært der når A340 har vært der og 747-400. Ikke samtidig da, men begge kom fra japan. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Eivind, det er nok skjeldent max fuel. De pakker det de trenger og holding+alternate, så du kan legge til en 1-2 timers flight, her regner jeg med at Bodø eller Værnes blir ALTN, så et skudd i mørke: Totalt 60-70 tonn fuel 3300 meter er bare tull, en A345 (fant ikke noen tabell for 344) tar av på 3000 meter når den veier 360 tonn ved havnivå, og ved 360 tonn er den passe fylt! Tabellen m.m jeg refererer til finner du her Det med autobrake på en Airbus skal jeg ikke påstå noe om, jeg har ikke peiling Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 SAS flyr A343 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 3, 4, 5, det får da være grenser for hva man skal holde styr på her :crazy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Tja, fint om du i alle fall holder styr på hva du selv leter etter. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Ruben Fjeldstad Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Regner med at den blir enten å fly tom ut fra TOS til CPH eller TOS-CPH-NRT. Da den kommer inn til TOS så er det vel NRT-TOS den har fløyet tenker jeg! Så går den enten tom/ferry til CPH eller evt ARN TOS har hatt B763 og B753 og B752 mange ganger, så tror ikke det blir noe problem for en evt A343 eller A333 til å lande her da den er lett da den lander, så det tror jeg skal gå rimelig bra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agnor Bertheussen Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 God morgen! Lett og litt motvind! Blåser jo som regel friskt i Tromsø så det burde ikke være noe problem. Bare å legge rutene til Tromsø når det blåser i OL-byen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tord Øvrebotten Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Ja det vet jeg, men det var A340 og... Har vært der når A340 har vært der og 747-400. Okei! Da fikk ikke jeg med meg A340en. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.