Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I kveld (onsdag) kl. 18 norsk tid kommer jeg til å logge på som pilot på ENGM, antakelig på gate 30. Callsign vil være SAS1300. Jeg kommer i første omgang til å være der for å gi tips og hjelp til "newbes" ("ferskinger", ect), og vil gjøre mitt beste for å svare på spørsmål.

Det er selvsagt også aktuelt å ta en treningstur (ENGM -> ?) dersom det er ønskelig, det kommer selvsagt ann på hvor mange som ønsker råd og tips.

Jeg kommer også til å gjenta dette i morgen (torsdag), også det kl. 18 norsk tid på ENGM.

Dersom det blir god respons på dette, så vil det være duket for gjenntakelse.

NB: Spørsmål spesielt rettet mot FSX kan være vanskelig for meg å svare på, da jeg ikke har FSX selv.

Skrevet

Dette har jeg ventet på en stund, det å kunne spørre noen utn å være til for mye bry :)

Tenker kanskje å logge meg på, selvom jeg begynner å bli litt tryggere! flott, Alle som føler seg litt ussikre burde uttnytte denne sjansen

Skrevet

Er det noen ATC som er booka?

Hadde vært kult å tatt en treningstur for eks: ENGM-ENBR og hatt ENGM staffet med TWR elns og ENOS_CTR og ENBR_APP (bare forslag) sånn at vi ligger med ATC i øra hele veien ? :D

Gjest Espen Alsgård
Skrevet

Hei, jeg tror jeg tar meg en tur. Hvilke av de serverene skjer dette på? Det er jo flere som er europeisk.

Gjest Espen Alsgård
Skrevet

Da tror jeg at jeg er logget på. Står i nærheten av gate 30 ENGM, og venter :)

Skrevet

Harald;

Send meg en PM med noen tider som passer, så skal jeg se hva jeg kan få til...

Espen;

Det er ennå 3 kvarter igjen til jeg kommer (kl. 18).

Forøvrig;

Nei, jeg har ikke arrangert ATC. En tur er heller ikke prioritert, men det kan være aktuelt dersom det ikke er alt for mange som vil ha hjelp/svar på spørsmål.

Skrevet

Så bra at dette ble vellyket Gunnar! på fradag kommer jeg også på, har en del ting liggende som krever litt ofrklaring tror jeg.. med andre så må du nok dytte det inn med teskje :D

Skrevet

Jeg tenker å sette opp en "newbe-tur" på søndag. Først en tur ENGM - ENBR, deretter en tur ENBR - ENGM.

Ideelt sett ønsker jeg å ha med maks 2 personer hver vei, til nøds 3. Jeg vil komme til å gjennomgå litt om ruteplanlegning, samt bruk av SID og STAR.

Påmelding i denne tråden! For ENGM - ENBR er det oppmøtetid kl. 18 (norsk tid), mens oppmøtetiden for ENBR - ENGM er kl. 20 (norsk tid). Husk også å registrere dere på VACCSCA sin teamspeak server, da vi kommer til å bruke den for å kommunisere i løpet av kvelden. Adressen til VACCSCA sin teamspeak server er; ts.vaccsca.org

Av fly anbefaler jeg PMDG 737. Altså en anbefalning, ikke tvang!

Så håper jeg selvsagt at de som melder seg på ser seg litt rundt på AIP Norge; http://www.ippc.no/norway_aip/current/main.html

Skrevet

Skal huske på det, Daniel.

Btw; om søndag av en eller annen grunn ikke passer, så kan jeg alltids ta noen "private" turer i løpet av neste uke. Bare send meg en PM med forslag til tider, så skal jeg se hva jeg kan få til.

Viktig; det bør helst være kl. 18 eller senere norsk tid...

Skrevet

Påminnelse;

Jeg logger på igjen i kveld kl. 18 norsk tid som SAS1300 på Gardemoen gate 30. Jeg vil forsøke å svare på alle spørsmål etter beste evne. Jeg blir sittende til kl. 19, eller til spørsmålene tar slutt, "whichever is later"! ;)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...