Gå til innhold

Newbe-kveld (VATSIM)


Gunnar Seljeseth

Anbefalte innlegg

I kveld (onsdag) kl. 18 norsk tid kommer jeg til å logge på som pilot på ENGM, antakelig på gate 30. Callsign vil være SAS1300. Jeg kommer i første omgang til å være der for å gi tips og hjelp til "newbes" ("ferskinger", ect), og vil gjøre mitt beste for å svare på spørsmål.

 

Det er selvsagt også aktuelt å ta en treningstur (ENGM -> ?) dersom det er ønskelig, det kommer selvsagt ann på hvor mange som ønsker råd og tips.

 

Jeg kommer også til å gjenta dette i morgen (torsdag), også det kl. 18 norsk tid på ENGM.

 

Dersom det blir god respons på dette, så vil det være duket for gjenntakelse.

 

NB: Spørsmål spesielt rettet mot FSX kan være vanskelig for meg å svare på, da jeg ikke har FSX selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harald;

Send meg en PM med noen tider som passer, så skal jeg se hva jeg kan få til...

 

Espen;

Det er ennå 3 kvarter igjen til jeg kommer (kl. 18).

 

Forøvrig;

Nei, jeg har ikke arrangert ATC. En tur er heller ikke prioritert, men det kan være aktuelt dersom det ikke er alt for mange som vil ha hjelp/svar på spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker å sette opp en "newbe-tur" på søndag. Først en tur ENGM - ENBR, deretter en tur ENBR - ENGM.

Ideelt sett ønsker jeg å ha med maks 2 personer hver vei, til nøds 3. Jeg vil komme til å gjennomgå litt om ruteplanlegning, samt bruk av SID og STAR.

 

Påmelding i denne tråden! For ENGM - ENBR er det oppmøtetid kl. 18 (norsk tid), mens oppmøtetiden for ENBR - ENGM er kl. 20 (norsk tid). Husk også å registrere dere på VACCSCA sin teamspeak server, da vi kommer til å bruke den for å kommunisere i løpet av kvelden. Adressen til VACCSCA sin teamspeak server er; ts.vaccsca.org

 

Av fly anbefaler jeg PMDG 737. Altså en anbefalning, ikke tvang!

 

Så håper jeg selvsagt at de som melder seg på ser seg litt rundt på AIP Norge; http://www.ippc.no/norway_aip/current/main.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...