Anders furse Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Hei tenkte at jeg endelig skulle få surra meg til å prøve ut Vatsim, men hvilken programmer trenger jeg har noen en link? Må jeg registrere meg elle noe. Setter pris på all den hjelpa jeg kan få. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Vatsim.net http://www.squawkbox.ca/ http://www.vaccsca.org/uploads/VATSIM%20step-by-steb%20intro%20-%20English.pdf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=195838#Post195838 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders furse Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Ok takk for hjelpen. Nå har jeg registrert meg og lasta ned SquawkBox. Logga meg inn på VATSIM: EUROPE-E2. men hva nå? Hvordan begyner jeg å fly? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Sjekk dette innlegget Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders furse Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Takker, men kan du bare si meg hvordan jeg kommer inn i selve spillet? Orker ikke å lese alt det der nå(Trøtt) Vil bare prøve litt før jeg setter meg ned og pugger alt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Vel, VATSIM er ikke noe man bare bør fyre i gang og prøve litt uten å lese litt på forhånd. Da det er et nettverk der man prøver å simulere virkeligheten så bør du ha god kjennskap til virkelige prosedyrer og kommunikasjon før du prøver. Derfor er det viktig at du setter deg inn i det mest grunnleggende, som Einar linker til, samt VATSIM sitt regelverk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders furse Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Kan du ikke bare si det plis? Jeg skal ikke terrorisere hele VATSIM. Og hvilken server spiller di fleste her på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Det er vel en MENING med at Einar linker til akkurat den tråden... Om du ikke forstår,så bør man lese å kunne i allefall et MINIMUM av regler og prosedyrer FØR man hiver seg ut på VATSIM. Vil man bare prøve litt litt og fly rundt online,så er vel multiplayer et bedre valg. Om du allerede har logga deg inn,så ER du jo allerede i "spillet". Resten er det ikke noen snarvei til. Så du kommer ikke utenom å lese litt. Før du registrerte deg så burde du lest det som sto HER Til venstre på toppen av siden står det også: Required reading. Noen snarvei fins ikke dessverre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders furse Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Ok nå gikk jeg inn på Siden til squawkbox og er sto det at jeg skulle conecte meg gå inn på Fsx, skrive inn ip til serveren jeg skal på(VATSIM: EUROPE-E2) Men kommer ikke inn. Noen som vet hva problemet kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Connecting to VATSIM Velg server i drop down boxen. Skriv user ID og passord. Callsign,fullt navn og aircraft type. Connect. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders furse Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Vet det, men hvordan begyner jeg å fly online? Skal jeg gå inn i freeflight eller noe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Nok en gang Sjekk dette! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders furse Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Finner ikke noe om hvordan man kommer inn i selve ''Vatsim verdenen'' Jeg dritet i det. Får heller prøve å finne noe på Youtube, men uansett takk for hjelpen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Hei igjen. Jeg skjønner overhodet ikke hva du mener med "Hvordan komme inn i Vatsim verden" Alt er tydelig beskrevet hos Scandinavian VACC > Pilot > Pilot training Section 1 Section 2 Section 3 Tutorials Virker som du ikke har tid eller tolmodighet til å lese igjennom de forskjeldige level's. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders furse Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Skal prøve å forklare deg. Jeg går inn på Squawbox og conecter meg til en server. Hva nå? Hvordan begyner jeg å fly? Skal jeg gå inn i Fsx eller hva skal jeg gjøre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Du går inn i fsx først, trykker på ALT og går på en av menyene der til høyre vil du finne Squawkbox, starter den og så er du igang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders furse Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Takk, men det funka ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Viktig; FSX -> SquawkBox 4 Og så kan det være verdt å sjekke at du har rett versjon av FSUIPC.dll... (Mye av dette finner du faktisk ut dersom du leser litt ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders furse Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Kom inn i spillet nå. Var bare å starte fsx, starte squawkbox, gå inn i freefligt på Fsx, velge flypalss(Gardermoen) Å fly. Fikk ikke akuratt så god velkomst men. Flydde med det lille ''hangliding'' flyet. Klarte å krasje i et fly på bakken. Ikke noe problem jeg gikk jo bare rett igjennom skjedde ikke noe. Så begynte jeg å text chatte med en i squawkbox menyne. Han var ikke glad, han sa du har ikke noe her å gjøre. ''Pell deg vekk tenk å krasje i et annet fly på den måten''. Har alle på Vatsim et sånt tempramang? Så chatta jeg med en litt hygligere fyr. Og fikk litt hjelp. Når jeg starter då havner jeg rett på rullebanen, han jeg chatta med sa at jeg måtte starte i gaten. Jeg spurte hvordan, han sa at jeg skulle trykke ALT når jeg var inn på Fsx. Det funka ikke. Noen som har noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Alt - World - Go to airport. Når du har valgt gardermoen, så kan du velge gate fra en meny lenger nede. I følge vatsims reglement, så er det ikke tillatt å starte rett på en rullebane. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders furse Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Takker skal teste senere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Har du lest noe av regler og prosedyrer FØR du hiver seg ut på VATSIM igjen? Section 1 Section 2 Section 3 Tutorinals Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders furse Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Takker alle sammne Nå har jeg satt meg litt inn i reglene, men jeg vet fortsatt ikke hvordan jeg skal gjøre det i praksis. Hvordan kan jeg fks ta kontakt med tårnet på fks Gardermoen når jeg fks skal fly derfra og til Tronheim. Hvordan skal jeg kontakte tårnet på Flesland når jeg nermer meg. Det er sånne radio greier jeg lurer mest på. Er det noen andre programmer som kan være lurt å ha når jeg flyr Vatsim? Finnes det noen Navigering program. Noe som er bedre enn kartet i Fsx. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Hvis du tar en titt på den øverste tropic'en her på VATSIM/IVAO så finner du denne Alle ATC har en egen freqvens.Eks: ENGM_TWR 118.30 Denne tuner du inn i COM1 på radiopanelet i cockpit Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders furse Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 oK DA TUNER JEG TIL FKS 118.30 SÅ ER DET BARE Å SNAKKE? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Ja,etter gjeldene regler og prosedyrer.Husk at det er ikke noe chattecanal Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jim Grav Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 skulle likt å kunne bruke knapp på fly stikka som ptt i stedet for knapp på tatstaturet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Jim, Sjekk her Voice i SB Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jim Grav Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 har dette oppsettet, men er sikkert noe feil her siden det ikke funker.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.