Gå til innhold

Hvilken programmer trenger jeg for VATSIM?


Anders furse

Anbefalte innlegg

Vel, VATSIM er ikke noe man bare bør fyre i gang og prøve litt uten å lese litt på forhånd. Da det er et nettverk der man prøver å simulere virkeligheten så bør du ha god kjennskap til virkelige prosedyrer og kommunikasjon før du prøver. Derfor er det viktig at du setter deg inn i det mest grunnleggende, som Einar linker til, samt VATSIM sitt regelverk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en MENING med at Einar linker til akkurat den tråden... Om du ikke forstår,så bør man lese å kunne i allefall et MINIMUM av regler og prosedyrer FØR man hiver seg ut på VATSIM. Vil man bare prøve litt litt og fly rundt online,så er vel multiplayer et bedre valg.

 

Om du allerede har logga deg inn,så ER du jo allerede i "spillet". Resten er det ikke noen snarvei til. Så du kommer ikke utenom å lese litt. Før du registrerte deg så burde du lest det som sto HER

Til venstre på toppen av siden står det også: Required reading.

Noen snarvei fins ikke dessverre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom inn i spillet nå. Var bare å starte fsx, starte squawkbox, gå inn i freefligt på Fsx, velge flypalss(Gardermoen) Å fly. Fikk ikke akuratt så god velkomst men. Flydde med det lille ''hangliding'' flyet. Klarte å krasje i et fly på bakken. Ikke noe problem jeg gikk jo bare rett igjennom skjedde ikke noe. Så begynte jeg å text chatte med en i squawkbox menyne. Han var ikke glad, han sa du har ikke noe her å gjøre. ''Pell deg vekk tenk å krasje i et annet fly på den måten''. Har alle på Vatsim et sånt tempramang? Så chatta jeg med en litt hygligere fyr. Og fikk litt hjelp. Når jeg starter då havner jeg rett på rullebanen, han jeg chatta med sa at jeg måtte starte i gaten. Jeg spurte hvordan, han sa at jeg skulle trykke ALT når jeg var inn på Fsx. Det funka ikke. Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker alle sammne :) Nå har jeg satt meg litt inn i reglene, men jeg vet fortsatt ikke hvordan jeg skal gjøre det i praksis. Hvordan kan jeg fks ta kontakt med tårnet på fks Gardermoen når jeg fks skal fly derfra og til Tronheim. Hvordan skal jeg kontakte tårnet på Flesland når jeg nermer meg. Det er sånne radio greier jeg lurer mest på. Er det noen andre programmer som kan være lurt å ha når jeg flyr Vatsim?

Finnes det noen Navigering program. Noe som er bedre enn kartet i Fsx.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...