Gå til innhold

Fra brun til grå cockpit


Anbefalte innlegg

:grin:

Fra Boeing til Airbus.

 

Etter maaaaaange mange timer med PSS757 og LVL-D 767-300,så fant jeg ut at jeg må prøve konkurrenten. :o

 

Jeg er enda i oppkjøring,men begynner og herske Wilco Airbus series 1.A32X.

 

Det meste er selvlært,etter og sett på mange fine tutorialer på Youtube.Men også fått hints og tips fra andre piloter på Vatsim.

 

Tok igjen noen kjappe bilder fra dagens ENGM-EDDH tur med Lufthansa A320.Turen gikk på Vatsim.

 

Her fra cruise FL320.Fikk direct ALS vor fra Copenhagen controll.

 

dlha320db7.jpg

 

En helt annen Pedstal enn,feks 757 ;)

 

dlha3202ie7.jpg

 

Så!Fra Final rwy 05 Hamburg.Er vel like før flyet roper ut den berømte RETARD RETARD!

 

dlha320finaljd2.jpg

 

Fikk Gate 05 fra Hamburg ground.Var alene på Hamburg,synd for de var fully staffed.

dlha32oeddhqj0.jpg

 

På gate i Hamburg.

dlha32oeddh2rt1.jpg

 

Flyet er fint fint og fly,Men veldig uvant for en Boeing mann.

 

Konklusjonen blir da....Jepp dette blir luftet mye framover :)

 

Takk for titten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei æsj!

 

Ok.. Jeg må innrømme at jeg synes den VC så noe ryddig og fristende ut.. Men' date=' nei, Boeing <3.

 

Uansett flotte bilder! Ikke for å være stygg, men Airbus er ikke helt deg. Spiser du pizza og drikker øl er man Boeing, drikker man vin og spiser sushi er man Airbus! :grin: [/quote']

 

:grin:Det har du jammen rett i.Jeg er type nr 1 der ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. Jeg har begge seriene' date=' men gidda ikke bruke de når jeg ikke fikk til med FMC osv.. Funker VNAV`en i AP?

 

Synes de er så tungvinte å bruke at det er irriterende..

Men regner med at det er vel det at jeg ikke har satt meg grundig nok inn i systemene. [/quote']

 

Du bør søke på youtube,der finner du flere meget utfyllende og noen kjappe airbus tutorialer.

 

Hjalp meg masse.Er selvfølgelig en fordel at du er vant med fly med FMC,fra boeing feks,fra før.

 

i bunn og grunn så si det samme.

 

Vnav i airbus kalles noe annet,husker ikke hva :grin:

Men som jeg skrev,så er det bare og trykke på AP,så climber den og holder speeden,som FMC setter med den cost indexen du har satt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...