christopher herregården Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/article1154862.ece de som ikke har glemt landingshjulene, og de som kommer til å gjøre det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Adam Martinsen Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 And where is BEFORE LANDING CHECK LIST??? :crazy: Ah ja, man må huske på REMEMBER TO USE "BEFORE LANDING CHECKILIST" CHECKLIST :crazy: Komplisert detta... Mener å huske at det er en video på youtube eller andre seteder der en oppi Nord lander en Cessna og så gelmmer han også understellet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christopher Andersen Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 http://flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=434420#Post434420 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
christopher herregården Skrevet 19. september 2008 Forfatter Del Skrevet 19. september 2008 posta den nok gaanske likt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 På samme minutt faktisk, men det er alltid noen som vet bedre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Koppen Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Da blir det mere å gjøre for norrønafly Rakkestad igjen..Har bygd den opp før vi.Rørosfly har service på rakkestad.OG GEARWARING ER DET PÅ ALLE FLY MED RG.Synd dette skjedde er et fint fly å trene twin på.Men dem har en cougar til da. Rune Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T F Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 And where is BEFORE LANDING CHECK LIST??? :crazy: Ah ja' date=' man må huske på REMEMBER TO USE "BEFORE LANDING CHECKILIST" CHECKLIST :crazy: Komplisert detta...[/quote'] Åh, nå var du kul! Hilsen T Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Adam Martinsen Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Var ment litt ironisk, neon følte seg rørt av det? Beklager i så fall! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Stabell Kuloe Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 var det ikke et problem i en liknende situasjon at man hadde deaktivert gear-varsel fordi den hylte i ett sett når man skulle drive med steileøvelser og nødlandingsøvelser, så når man skal lande så virket ikke alarmen? ( i tillegg til at man ikke fulgte sjekklista) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Det høres veldig lett ut å huske alt; i alle fall når man sitter i sofaen eller i godstolen hjemme, gjør det ikke? En kamerat holdt på å lande et seilfly med hjulet inne. Foranledningen var "målpassering", dvs at man flyr i lavere høyde i høyere fart forbi et målområde, og trekker opp igjen for å lande i motsatt retning. Dette kan være stressende de første gangene (kan jeg tenke meg - jeg har aldri prøvd slike ting selv dessverre). Dette var årsaken til at han glemte hjulet men kom til å huske det rett før touchdown og reddet dagen likevel... Jeg vet ikke om task saturation finnes på wikipedia men det er verdt å se etter. Task saturation og stress gjør sjekklistene viktige. Mer enn det gidder jeg ikke å spekulere i hva som gjorde at den ene ikke husket å ta ned hjulene og den andre ikke husket å sjekke at det ble gjort. Those who have - and those who will... forget to lower the gear... Klubben "riddere av den hvite stripe" er høyst levende; klubben for de som har landet med hjulene inne. Selv har jeg bare landet gear up på flightsim -Men mange ganger! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.