Gå til innhold

Skulle lære og lande


christopher herregården

Anbefalte innlegg

Det høres veldig lett ut å huske alt; i alle fall når man sitter i sofaen eller i godstolen hjemme, gjør det ikke? :P En kamerat holdt på å lande et seilfly med hjulet inne. Foranledningen var "målpassering", dvs at man flyr i lavere høyde i høyere fart forbi et målområde, og trekker opp igjen for å lande i motsatt retning. Dette kan være stressende de første gangene (kan jeg tenke meg - jeg har aldri prøvd slike ting selv dessverre). Dette var årsaken til at han glemte hjulet men kom til å huske det rett før touchdown og reddet dagen likevel...

 

Jeg vet ikke om task saturation finnes på wikipedia men det er verdt å se etter. Task saturation og stress gjør sjekklistene viktige. Mer enn det gidder jeg ikke å spekulere i hva som gjorde at den ene ikke husket å ta ned hjulene og den andre ikke husket å sjekke at det ble gjort.

 

Those who have - and those who will... forget to lower the gear... Klubben "riddere av den hvite stripe" er høyst levende; klubben for de som har landet med hjulene inne.

 

Selv har jeg bare landet gear up på flightsim :) -Men mange ganger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...