Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjekk disse linkene, her finner du det du trenger.

Kjetil

 

God veibeskrivelse og mye info om hvor du kan stå.

http://www.osl.no/index.asp?strUrl=//templates/applications/internet/showobject.asp?infoobjectid=1029154&menuid_1=&menuid=&topExpand=&subExpand=&pid_1=&l=&cAD=&languagecode=1044

 

Kart over spotteplasser

http://www.plane-spotter.com/Airports/Norway/OSL/index.htm

 

Kart over spotteplasser og div. info

http://www.plane-spotter.com/Airports/Norway/OSL/SpotterGuide_OSL.pdf

 

Her finner du alltid oppdatert info om hvilke retning flyene lander/tar av, greit å vite så er det lettere å avgjøre fra hvilke sted det er best å ta bilder

http://www.osl.no/trafikkretning.asp

Skrevet

Men ved stor pågang inn til flyplassen og lite ut, bruker de Simulatious approaches hvis det er nødvendig. Dette vil si at de bruker både 19R og 19L samtidig for landing. Og de store flyene som Korean 747, PIA 777 osv bruker enten 01L eller 19R for Avgang alt etter som hvilken av de som er i bruk.

Skrevet

Pakistan (B777) og MyTravel (A330) bruker nesten uten unntak østre bane til avgang. MyTravel benytter østre bane nesten uten untakk til Landing også, men Pakistan ofte lander på vestre bane.

 

Korean Air bruker nesten uten untakk vestre bane. Icelandair og Continental kan finne på å lande på vestre men ta av på Østre :cry:

Skrevet
Pakistan (B777) og MyTravel (A330) bruker nesten uten unntak østre bane til avgang. MyTravel benytter østre bane nesten uten untakk til Landing også' date=' men Pakistan ofte lander på vestre bane.[/quote']

 

Sitter i en av Mytravel's 330 (Eller Thomas Cook som det heter nå) når det tar av i morra klokken (lørdag) 1725 :):D

Skrevet

Vil bare si takk til Tor Kjetil Dahl og andre som har kommet med god informasjon her jeg.

”Konefaktoren” på dette med å kravle opp gjørme voller for å se støyende stinkende aluminiumstuber er vel generelt nokså lav, så det har hitil for min del blitt med tanken hver gang jeg har kjørt forbi der oppe.

 

Men i går fikk jeg endelig tatt turen, og dro da først til vollen ved 19R. Dessverre hadde de endret retning den siste timen, men det ble en del fine avganger å se da. Var også ved sørenden av 01R men her ser jeg på kartet i ettertid at jeg muligens heller enn å følge gjerdet nedover burde tatt grusveien til enden for å komme litt høyere?

 

He he, fant vel også ut at veien inn til vollen 19R ikke er direkte tilpasset lave biler. Jeg hadde et bunnpannedeksel som hang litt lavt, men det fikk jeg effektivt rettet opp i med en tur inn til denne vollen...

 

Forresten, hvis en rullebane nå er stengt er det vel egentlig desto bedre for oss som bare skal se på, ingen fare for å misse noe fordi man er på feil sted. :)

 

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...