Erik Karlsen Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Er det noen som har lyst til og bli med til Gardemoen i dag søndag? Har bare vært der 1 gang og fant ikke noen bra plass og stå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Hadde gjærne blitt med jeg, men kan ikke i dag... Kanskje en gang til uka da det er spådd litt bedre vær? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Karlsen Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 Jobber kvelden til uka,men kan neste helg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Karlsen Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 Nå har jeg akkurat kommet hjem fra min 2 tur på Gardemoen. Jeg fant vollen:-) Tok ca 160 bilder¨ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Vi er 3 stykker fra forumet som har tenkt oss til Gardermoen Tirsdag 22 Juli. Vi kommer ned ca 10.30 og blir å ta bussen til Vigstein (Like ved Vollen 19R). Vært hyggelig å møte noen andre også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Karlsen Skrevet 14. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2008 Tirsdag passer fint for meg. Har fri den uka, Hvis ingen blir syke da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Helberg Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Hvis været er bra kommer jeg dit i 11 tiden, og blir et par tre timer :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Man må jo være der når 777en kommer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Karlsen Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 Når kommer den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Er det snakk om PK751 fra Lahore? (PIA Pakistan Int.) med ord ankomst 17:00 som har ny tid 16:10? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Ja, men jeg snakket da om Tirsdag 22 Juli altså Tirsdag i neste uke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 OK, men det er på tide å stikke snart om du skal se på 777 i dag også hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 AP-BGL er på vei fra øst ( http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=126234 ) og er cirka over Kongsvinger nuh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Larsen Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Synn at jeg er på ferie den 22.Juli, men jeg får bli med en annen gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 På tur nordover fra Oslo svingte jeg bortom for å se om jeg fant denne vollen deres, men hvor er den? Vegbeskrivelse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Kjetil Dahl Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Sjekk disse linkene, her finner du det du trenger. Kjetil God veibeskrivelse og mye info om hvor du kan stå. http://www.osl.no/index.asp?strUrl=//templates/applications/internet/showobject.asp?infoobjectid=1029154&menuid_1=&menuid=&topExpand=&subExpand=&pid_1=&l=&cAD=&languagecode=1044 Kart over spotteplasser http://www.plane-spotter.com/Airports/Norway/OSL/index.htm Kart over spotteplasser og div. info http://www.plane-spotter.com/Airports/Norway/OSL/SpotterGuide_OSL.pdf Her finner du alltid oppdatert info om hvilke retning flyene lander/tar av, greit å vite så er det lettere å avgjøre fra hvilke sted det er best å ta bilder http://www.osl.no/trafikkretning.asp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Helberg Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Er det slik på Gardermoen, at så lenge de lander fra nord så bruker de primært 19R Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Vanligvis, ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Men ved stor pågang inn til flyplassen og lite ut, bruker de Simulatious approaches hvis det er nødvendig. Dette vil si at de bruker både 19R og 19L samtidig for landing. Og de store flyene som Korean 747, PIA 777 osv bruker enten 01L eller 19R for Avgang alt etter som hvilken av de som er i bruk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Pakistan (B777) og MyTravel (A330) bruker nesten uten unntak østre bane til avgang. MyTravel benytter østre bane nesten uten untakk til Landing også, men Pakistan ofte lander på vestre bane. Korean Air bruker nesten uten untakk vestre bane. Icelandair og Continental kan finne på å lande på vestre men ta av på Østre :cry: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Karlsen Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Når jeg vare der på Søndagen så landet MyTravel på 19L Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Hvor må man ta bussene som går til vollen fra? Den bussterminalen ved togstasjonen og SAS hotellet? Noen som vet når bussene går derfra til stoppestasjonen vollen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kent-Ruben Johansen Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Pakistan (B777) og MyTravel (A330) bruker nesten uten unntak østre bane til avgang. MyTravel benytter østre bane nesten uten untakk til Landing også' date=' men Pakistan ofte lander på vestre bane.[/quote'] Sitter i en av Mytravel's 330 (Eller Thomas Cook som det heter nå) når det tar av i morra klokken (lørdag) 1725 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Når jeg vare der på Søndagen så landet MyTravel på 19L Kan ha mye med at deler av døgnet så er 01L og 19R stengt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Karlsen Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 De landet på begge to,men mest på 19 R. Det var noen utenlanske som landet på 19L Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Er det noen som vet hvor lenge 01L/19R skal være stengt? Ser på IPPC at den er nå stengt for arbeid... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Banen er stengt store deler av Lørdag og Søndag morgen frem til midten av August mener jeg å ha lest ett sted her på jobb.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 https://www.ippc.no:443/ippc/notambyid.jsp?bulletinId=ENGM-0169/08 Lurer på om B) 0807182100 C) 0807201300 innebærer at NOTAM om arbeidet er gyldig fra 18 juli 2100 til i morgen 20 juli 1300 (flytid ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T F Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Affirm... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Paulsen Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Vil bare si takk til Tor Kjetil Dahl og andre som har kommet med god informasjon her jeg. ”Konefaktoren” på dette med å kravle opp gjørme voller for å se støyende stinkende aluminiumstuber er vel generelt nokså lav, så det har hitil for min del blitt med tanken hver gang jeg har kjørt forbi der oppe. Men i går fikk jeg endelig tatt turen, og dro da først til vollen ved 19R. Dessverre hadde de endret retning den siste timen, men det ble en del fine avganger å se da. Var også ved sørenden av 01R men her ser jeg på kartet i ettertid at jeg muligens heller enn å følge gjerdet nedover burde tatt grusveien til enden for å komme litt høyere? He he, fant vel også ut at veien inn til vollen 19R ikke er direkte tilpasset lave biler. Jeg hadde et bunnpannedeksel som hang litt lavt, men det fikk jeg effektivt rettet opp i med en tur inn til denne vollen... Forresten, hvis en rullebane nå er stengt er det vel egentlig desto bedre for oss som bare skal se på, ingen fare for å misse noe fordi man er på feil sted. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.