Gå til innhold

Boeing 737NG sim Sola


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Ja nå er filmen fra Sola Flymuseum klar!

 

her er det jeg og Oddvar Bjordal som lander en 737NG, er Oddvar som er PF her mens jeg selv er PNF, jeg sitter på høyresiden i en rød genser.

 

Kommer noen andre sivili fly da de spottet litt med samme kamera.

 

Den eneste Boeing 737-600 dere ser, LN-RPX, er det undertegnende som sitter ombord i!

 

Nok snakk her kommer filmen!

 

kommentarer settes pris på!

 

Enjoy!

 

 

io8Nf9sZC8M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle som lurer ,vi jobber nå med å oppgradere simmen slik at brannsystemene virker muligens også røk maskin for brann simulering i og med at vi bytter kort og oppgradering av trottle kvadrant er denne ute av drift men jeg vil melde på forumet så snart den er klar igenn

 

hyggelig med alle dere der ute som følger med på hva vi driver med håper denne 737 + 109 simmen er med å skape et fint flightsim miljø i stavanger der vi kan samles i lokalene til sola flymuseum over en helg og fly online med egne pcer og låne simmene på tur gratis mot inngangs penger for treffet ca 500.- per pers eller noe slikt,jeg ønsker også at det kan være noen kontrollere med i gjengen slik at sola torn kan være i drift da , hadde det vært noe å satse på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Tomngæng! Styrå me beinå" :D

Fin fin video. Så til litt konstruktiv kritikk. Stativ er ofte en veldig fin ting å ha med seg når man skal filme slikt med mindre håndholdte kameraer - Spesielt med mye zoom. Hadde vært kult og bare holdt en vinkel hele tiden, så kjører maskine ut av bildet uten at man følger etter halen.

 

Musikken er også mye brukt, men jeg personlig legger ikke så mye i det.

Stå på gutter :D

Damn! Lyst å fly i simulator jeg også. Hørt det er veldig dyrt (?) 100.000,- per time for A340èn i Sverige sa de på autofil. Høre jo helt villt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut! Jeg var innom museumet for en uke siden...og snakket med han gutten som sitter i resepsjonen, og han sa at den var ødelagt, er den fikset nå eller, jeg ba han sende meg en mail når den er fikset, bor i Oslo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er under restrukturering av elektronikk den var bare middlertidig kobblet slik at noen fikk prøve husk at vi jobber med denne og da kan ikke alt virke til en hver tid men jeg kan ikke maile alle som vil prøve eller ringe så dere må følge med i dette forumet selv så vil jeg skrive inn her når denne er klar for å leies ...ps dette er ikke jobben min men en hobby og det er mye arbeide å bygge en slik simulator det kan sikkert de andre i norge bekrefte det er ikke alt som kan bare kjøpes og plugges rett i en pc. serlig ikke når vi bruker snart 7 pcer for å kjøre denne bare det er som å jobbe som en IT ansvarlig i en bedrift samtidig som jeg har kobblet 1,2km med ledning bare i taket så vær litt tolmodig det er dere vi lager dette til å vil glede dere med denne så den dag kommer :-) vil bare ha mest mulig simulert i denne så jeg vil ikke stoppe på halv veien for at en skal prøve nå ,som dere sikkert har lagt merke til så bygger jeg også en annen simulator sammtidig håper med dette at dere forstår meg og de andre medhjelperne i museumet PS det er nemligen ferie tid

 

 

men ikke ta meg feil stortrives med å bygge simmene og vil ikke fra råde noen om å snekre noe hjemme det er toppers å ha noe å knaste på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det spørs hvor mange timer snakker vi om for noen sitter jo våken hele natta

 

men utgangs punktet er 500.- i timen men det synes jeg er billig for en slik ting i utgangspunktet, men vi kan sikkert finne en løsning for et opplegg over eks 2 dager med litt rabatt ..ps husk at time prisen er ikke basert på en kl time men en flight på en time ,med landing taxi til gate så startup og planlegging er ikke inklusiv så en time blir kansje 1,5 klokke timer bare for å si det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...