Gå til innhold

Group flight til Kroatia - ONSDAG 25/6 kl. 1730UTC

Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

croatia.jpg

Foto: National Geographic

------------------------------------------------------------

Fløy litt nede i Kroatia i dag, ble kjent med to Kroatiske ATC'er som var meget behjelpelige. Det er ikke ofte man ser ATC der nede, så muligheten må man benytte når man har den. Vi kom derfor i snakk om det var mulig at de skulle sitte ATC i morgen (onsdag), noe de stilte seg meget positive til. Som takk for hjelpen kunne jeg fortelle de at jeg ville prøve å få med flere piloter på turen nedover, som takk for hjelpen.

Dette er uten tvil starten på ett "venneforhold", noe som åpner våre veier, ikke bare som kontrollere, men også som piloter. Hvis vi klarer å møte opp med en mannsterk flyflåte i morgen hadde dette vært utrolig artig! Synes disse gutta burde få litt oppmerksomhet, når de sa seg villige til å stille opp for oss, hvorenn vi måtte ønske det! I tillegg kan det jo tenkes at vi inviterer de til en flight i Norge, for å vise de vårt flotte land!

I den anledning er du dermed invitert med til Kroatia i morgen, nødvendig informasjon finnes under. Legg gjerne igjen ett callsign hvis du ønsker å bli med på denne spennende turen, så vi får ett ca. antall som blir med.

VELKOMMEN!

-------------------------------------------------

Gardermoen (ENGM) - Pula (LDPL)

Departure time: 19:30 lokal tid / 17:30 UTC time

Route: OSLOB UL996 SVD UL621 BAKAM UM44 KOGIM UM725 GRZ UL141 ILB UN737 GIRDA

Dist: 967NM

Enroute time: 2h 30min

Arrival time: 22:00 lokal tid / 20:00 UTC time

---------------------------------------------------------------

Scenery

Kart

---------------------------------------------------------------

Alle er hjertlig velkommen, uansett erfaring! Bli med på ukens event! :)

croatia1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er så artig å se at de fleste er så sykt "jeg må bare sjekke avtaleboken samt snakke med min sekretær, ringer tilbake om 15 min!". :grin:

Uansett flott at så mange har lyst til å bli med, vi får se hvor mange vi blir til slutt, eller om alle er opptatt i møte med HMK! :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi underveis gutter! Ser at approach allerede venter på oss nede på Pula!

For dere som ønsker å slå av en prat så er vi inne på teamspeak, ts.vaccsca.org under kanalen Norwegian Eagles. Velkommen skal dere være.

Takk til Einar og Daniel Larsen som stilte opp som ATC! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig flytur! Var fullt med fly på TCAS under hele flygningen! Desverre fikk jeg ikke landet da PCen tok kvelden, men så ut som de andre hadde det gøy.

Flygelederne var meget takknemmlige for at vi kom såppas mannsterke, ikke ofte de får så mange fly på en kveld MIDT I UKEN!

Siden de sørget for flott service til oss, har jeg derfor invitert de oppover til Norge på fredag kveld, ett egent innlegg om det kommer om ikke lenge.

Takk for en flott tur, ønsker dere alle en strålende kveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere har det utrolig gøyt med det dere driver med gutter. Hadde vært utrolig morro og vært med på en slik tur.

Bare synd jeg aldri før har flydd online og ikke helt sjønner greia.

Skal lese en del om det i dag (Nei pokker. Jobb fra 08 - 16. Så tippeligakamp kl 20. Så byen om det blir seier). Jaja, jeg får lese og øve meg i morgen kanskje - om tap, noe jeg selfølgelig ikke håper på. Hehe, ja dere skjønnte tegninga.

Som sagt, virker utrolig morro det dere driver på med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...