Gå til innhold

Norwegian 737 nødlanda!


Anbefalte innlegg

Hvis informasjonsdirektøren er riktig sitert i VG , er dette noe av det mest besyndelige jeg har lest:

 

- Det er helt feil at det har vært brann i motoren. Det var en indikasjon i form av en lampe som lyste om en mulig brann. Dette viste seg å ikke stemme, men flyet returnerte til flyplassen i Praha. I sånne tilfeller blir det ofte en hard landing, og i dette tilfellet ble det ene hjulet skadet og må skiftes.

 

Ellingsen avviser også at det var en nødlanding, men heller en konstruert sikkerhetslanding.

 

En indikasjon på brann er selvfølgelig alvorlig og alles skrekk, og skal utløse nødlanding. Deretter - igjen hvis hun er riktig sitert - at slike landinger ofte er harde. Nå kan det jo hende at -300'en var over max landingsvekt, men triplengde (fuelvekt) og 126 PAX skulle ikke tyde på det. Og til slutt begrepet en "konstruert sikkerhetslanding". Hva i all verden er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får vi slutte å spekkulere i det som pressen skriver.

Det kan like gjerne være en overweight landing, At hjulet ble ødelagt er besyndelig.

 

Bare en teori: Har den faktisk hatt en draging brake. Så det faktisk ble så varmt at Wheel well fire warning trigget. En riktig varm brake vil kunne smelte fuser (Smelte plugger) i felgen, som frigir nitrogenet i hjulet for å kjøle bremsen.

ved en slik fire warning må man lande så fort som mulig, ikke tid til å brenne fuel. Og hjulet er flatt. ikke punktert av skade, men av smeltede fuser.

Som sagt, bare en teori.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom han hadde en engine fire warning så har han sannsyligvis stengt av den motoren og landet single engine. Det er det ikke så mange som har gjort i RL, så at han satte seg hardt er ikke helt utenkelig.

 

Artig å se hvor fort denne saken droppet av VG netts forside. Jeg måtte hit i går kveld for å lese om dette. Leste VG nett først, og der var det ingen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får vi slutte å spekkulere i det som pressen skriver.

Det kan like gjerne være en overweight landing' date='[/quote']

 

Og din teori er jo også en spekulasjon? Uansett siterer pressen (dette mangehodete trollet!) info-sjefen i Norwegian. Jeg er enig med dem som sier at dette høres snodig ut, men sannheten kommer vel for en dag ... ;)

 

Edit: Rettet skriveleif ...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får vi slutte å spekkulere i det som pressen skriver.

Det kan like gjerne være en overweight landing' date='[/quote']

 

Og din teori er jo også en spekulasjon? Uansett siterer pressen (dette mangehodete trollet!) info-sjefen i Norwegian. Jeg er enig med dem som sier at dette høres snodig ut, men sannheten kommer vel for en dag ... ;)

 

Edit: Rettet skriveleif ...

 

 

 

Ja da, men forskellen er at jeg innrømmer at det er en teori, Kansje man kan trekke ut en mulig teori etter 35 års erfaring. Men jeg påstår ingen ting slik som pressen.

Men du har gjort det sjornalistiske kunststykket å klippe der det passet deg, slik at det ser ut som en spekulasjon. Helheten og menigen i mitt innleg ble sjornalistisk forvrengt fra å være en teori til en spekkulasjon. Sikkert gøy, men irriterende for meg.

 

Og en liten ting til. Dere må ikke tro at presseansvarlig kan noe som helst om dette. De er stort sett hentet inn fra andre medier for å dyrke kontakten med sine tidligere kontakter, slik at firma får litt god omtale. Gjelder alle firmaer i alle bransjer.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du har gjort det sjornalistiske kunststykket å klippe der det passet deg' date=' slik at det ser ut som en spekulasjon.[/quote']

 

Kanskje fordi jeg er journalist? :) Fra spøk til alvor: Det er ikke særlig problematisk å klippe som her, så lenge hele teksten din er å finne i samme tråd.

 

Dere må ikke tro at presseansvarlig kan noe som helst om dette. De er stort sett hentet inn fra andre medier for å dyrke kontakten med sine tidligere kontakter, slik at firma får litt god omtale. Gjelder alle firmaer i alle bransjer.

 

Det har du noe rett i. De aller fleste presseansvarlige er utdannet journalister og kommer fra diverse medier. Men de får selvsagt en del opplæring/innføring i bransjen de skal jobbe i, og dyrkingen av kontakter er en gjensg øvelse som foregår i de fleste bransjer. Heldigvis er det dessuten slik i dag at den slags kontakter ikke nødvendigvis medfører god omtale. Til det er pressemiljøet blitt for profesjonelt. Dette vet begge parter svært godt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...