Gå til innhold

Prøv russiske fly selv!


Bård Harald Einset

Anbefalte innlegg

Hei igjen

Leste debatten om Øst/Vest nedenfor, og ber alle om å

laste ned ulike russiske fly og prøve selv. "Vakkert" kan

vel diskuteres, men jeg synes mange russiske fly har en

egen "tøffhet" over seg som jeg savner ved vestlige fly.

Så vidt jeg vet er det gjengs for de fleste russiske/sovjetiske fly at de har utmerkede "rough field" egenskaper (få asfaltstriper i Sibir....). Land gjerne på en grusstripe ett eller annet sted med en Antonov 24 RV.....

En aldeles utmerket site med utrolig mange russiske fly/paneler/sounds/sceneries finner du her:

http://www.flightsim.krsk.ru/index_e.htm

MVH

Bård Einset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg Bård,selv om jeg faktisk syns at flere Russiske fly er vakkre ta f.eks MiG-29 etter min mening er det et av de vakkreste fly noen gang bygd.

Og Russerene har jo mange rare og gode ideer som ta f.eks luftinntaket til MiG-29 som kan lukkes under takeoff for å forhindre å få stein og dritt inn i motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

Er du sikker på at den kan lukke luftinntaket ved avgang? Vil ikke motoren da stoppe p.g.a. luftmangel?

Jeg vet ihvertfall at de bruker disse klaffene til å lukke luftinntaket til heftige unnamaøvere i dog fight. Har en video om Mig-29 der de demonstrerer det. Mig'en ligger først, med en bandit på tailen, så drar Mig'en opp og stenger luftinntaket, den stopper da helt opp, og glir tilbake (ser ut som en voggebevegelse) og så åpner den luftinntakene og gir full AB, og vips, så er Mig'en den nye banditen :-)

Mener denne manøveren kalles "cobra".

BTW: Gå til startsiden på den russiske siden og velg russisk som språk. Du vil da få adgang til endel pay-ware add-ons. Endel av de begynner å bli litt gamle, men dette var virkelig en gullgruve for et par år siden. Webmasteren legger de ut for sine "kamerater" i Russland som ikke har råd til payware. Jeg har ihvertfall blitt fortalt så.

[ 28-10-2001: Endret av: Christian Håkonsen ]

[ 28-10-2001: Endret av: Christian Håkonsen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mig-29 kan lukke luftinntakene ved take off og taxing. Men da åpnes samtidig noen andre luftinntak oppå kroppen. Har et lite modellfly (scala 1:72) der jeg har stengt de vanlige inntakene. Oppå kroppen rett bak cockpiten er det to andre inntak som er åpne. Dette gjøres, som sagt før i dette emnet, for å hindre sand og annen dritt i å komme inn i motorene. De russerne er smarte...... [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg henger meg på fanklubben, synes også at de russiske flyene har en egen "stil". Var forresten en tur til Litauen i sommer, fikk et lite hakeslepp da jeg gikk ut av bussen på Gardermoen og så en YAK-40 stå der. Ikke akkurat den mest tillitsvekkende dingsen jeg har sittet i. Ekstremt trangt. La merke til at det ikke så ut til å være noe opplegg for surstoffmasker i taket (ingen bagasjehylle, bare glatte taket). Satt og funderte på om vi hadde kommet til å overlevd dersom trykket hadde blitt borte. Serveringen bestod bl.a av en flaske øl, med korka på, ingen øljekk. Men på stolryggen foran var det en solid metallkrok som bordklaff. Den fungere fint som flaskeåpner. Tipper den ville fungert som skalleåpner også, ved en evt. krisesituasjon med pasasjerene i nødlandingsposisjon. Men rett skal være rett, flyturen forløp silkefint, en av de mykeste landinger jeg har opplevd. Jeg gjorde et videoopptak av dette flyet på hjemturen og brukte lyden til å lage en lydpakke for YAK40 i FS98. Skikkelig feit lyd, høres ut som en sirkelsag!

Laget dessuten en repaint av YAK40 med Air Lithuania etter at jeg kom hjem. Synes det er litt morsomt å ha de flyene jeg faktisk har fløyet med i sim-flyparken. Har også laget en repaint av Tupolev 134 med "Hemus Air" (Bulgarsk) sine farger. Tenkte kanskje at noen andre kan være interessert i disse flyene, så spørsmålet er: har noen et forslag til hvor jeg kan legge ut disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...