Gå til innhold

Flystevne


Jakob Arne Brønstad

Anbefalte innlegg

Gjest Emil-André Gundersen

Det blir jo konge det :) ja man trenger LN-TEX og LN-WNH

haha Da har vi jo Dakota norway og Warbirds of norway.

noen må stille med En p-51 også. selv stiller jeg Vampen.

 

Alphasim sin Harvard AT-6 er drit Bra :) noen som hvet hvor jeg kan finne PAint til Alphasim sin Vampire ?

 

Her er alle flyene som er med i Warbirds of Norway

 

og her Dakota Norway.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emil-André Gundersen

Ehh ja Dato, om et Par uker kansje ? hadde vært stilig viss du hadde orker og lagd et program til FlyShowet, men hadde jo selføgelig vært stilig med det ordentlig programmet som er på kjeller år. med at dakotaen kommer fra torp osv.

vi trenger kansje en frivilig Fotograf med KRaftig PC og godt Scenery til og ta bilder :grin:

jeg kan jo Eventuelt Bli med og lage programmet til Flyshowet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stiller hvertfall opp med en F-16 på vegne av Virtual Norwegian Airforce. Skal ikke se bort i fra at vi stiller med flere fly (par F-16, hercules eller Seaking). Hadde vel kansje vært bedre å hatt det i Bodø? Er jo Bodø Airshow 14-15 juni. Da blir det jo også lettere med tanke på ATC, størrrelse på flyplassen samt sivil trafikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok at det kreves mye mer planlegging enn et par uker for et slikt event som vi snakker om her.

Veldig mye som må koordineres for å få et vellykket arrangement.

Ikke minst om et slikt event skal bli en hit,så bør jo deltakerantallet være minimum 20 vil jeg si. Da får man på VATSIM fort et problem med disconnections osv. For at det skal være noen vits,med så mange forskjellige fly og liveries,så kreves det som Ole Johnny var inne på tidligere at alle har alle paintene og fly til alle. Ergo kreves det FSInn for alle. Å se fly som et " ? " som i SB med mange modeller så er noe av vitsen borte mener jeg.

Så Multiplayer med en database med en amling av modeller og paints,bør være et seriøst alternativ. Går fint med ATC der åsså.

Selvfølgelig går det fint an å teste ut denne ideen på Kjeller e.l. i mindre skala,men for et stort flystevne med masse forskjellige fly så kreves det noen erfarne arrangører og grundig planlegging.

I tillegg få spredt ideen til enda fler over lengre tidsrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emil-André Gundersen

Ja var det jeg hadde tenkt, kjeller er et fint prøve sted.

jeg stiller med en Dehaviland Vampire, men når ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult at så mange kan stille opp ;)

 

Tror nok at det kreves mye mer planlegging enn et par uker for et slikt event som vi snakker om her.

Veldig mye som må koordineres for å få et vellykket arrangement.

Ikke minst om et slikt event skal bli en hit' date='så bør jo deltakerantallet være minimum 20 vil jeg si. Da får man på VATSIM fort et problem med disconnections osv. For at det skal være noen vits,med så mange forskjellige fly og liveries,så kreves det som Ole Johnny var inne på tidligere at alle har alle paintene og fly til alle. Ergo kreves det FSInn for alle. Å se fly som et " ? " som i SB med mange modeller så er noe av vitsen borte mener jeg.

Så Multiplayer med en database med en amling av modeller og paints,bør være et seriøst alternativ. Går fint med ATC der åsså.

Selvfølgelig går det fint an å teste ut denne ideen på Kjeller e.l. i mindre skala,men for et stort flystevne med masse forskjellige fly så kreves det noen erfarne arrangører og grundig planlegging.

I tillegg få spredt ideen til enda fler over lengre tidsrom. [/quote']

 

Ja, kanskje en god idè å ta det på MP, men da må vi få til en, eller flere som kan være ATC!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult at så mange kan stille opp ;)

 

Tror nok at det kreves mye mer planlegging enn et par uker for et slikt event som vi snakker om her.

Veldig mye som må koordineres for å få et vellykket arrangement.

Ikke minst om et slikt event skal bli en hit' date='så bør jo deltakerantallet være minimum 20 vil jeg si. Da får man på VATSIM fort et problem med disconnections osv. For at det skal være noen vits,med så mange forskjellige fly og liveries,så kreves det som Ole Johnny var inne på tidligere at alle har alle paintene og fly til alle. Ergo kreves det FSInn for alle. Å se fly som et " ? " som i SB med mange modeller så er noe av vitsen borte mener jeg.

Så Multiplayer med en database med en amling av modeller og paints,bør være et seriøst alternativ. Går fint med ATC der åsså.

Selvfølgelig går det fint an å teste ut denne ideen på Kjeller e.l. i mindre skala,men for et stort flystevne med masse forskjellige fly så kreves det noen erfarne arrangører og grundig planlegging.

I tillegg få spredt ideen til enda fler over lengre tidsrom. [/quote']

 

Ja, kanskje en god idè å ta det på MP, men da må vi få til en, eller flere som kan være ATC!

i squawcbox kan man jo velge hvor mange fly som skal legges til i "player" lista ( under multiplayer i innstillinger) under Copenhagen realtime skal den være uinder 5Nm, for å ikke få disconection heletiden. er bare å sette den lavere da:P

 

tror dette blie hjempe bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emil-André Gundersen

Blir bra dette her med MYE planlegging og Vilje :grin:

men Dato ? må jo bruke mye av dagen på dette her så en lørdag eller søndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i Squawkbox kan man jo velge hvor mange fly som skal legges til i "player" lista ( under multiplayer i innstillinger) under Copenhagen realtime skal den være uinder 5Nm, for å ikke få disconection heletiden. er bare å sette den lavere da:P

Joda,men hjelper lite om man plutselig har 30-40 fly within 2nm... :crazy:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jeg se før jeg tror det. Jeg vet ikke om det kommer til å bli aktuelt under CPH overload en gang. En slik trafikkmengde har jeg aldri sett før :crazy:

Sidste EKCH RealTime i Oktober 2007 var trafik mængden ikke så stor. Men for et år siden til "EKCH Realtime" i April 2007 forsvandt flyene hele tiden.

Jeg sad som "Tower departure" og havde store problemer med piloter der blev lined up og så blev disconnected. Så kunne vi holde der og vente to minutter på, at han kom på netværket igen, så han kunne blive sendt afsted.

Så jo, det kan sagtens ske! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg kom fra ESSA til EKCH under oktobereventet, så var det såpass mye trafikk at begge motorer rett og slett sluttet å respondere under approach uten at jeg rørte noe som helst! Ga på thrust som bare faen, men ingenting skjedde. Jeg var ikke nærme E-tasten engang, men jeg gikk rett i sjøen foran 22 og unngikk såvidt broen. Det var rimelig heavy med trafikk der akkurat da, følte jeg :) Men det har sikkert vært verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...