Gå til innhold

Når blird et nytt Flightsim-møte i Oslo?


Gjest

Anbefalte innlegg

Håper at Tore og Bernt finner ut når det passer for dem?

Vi har jo tidligere hatt mandag og deter ingenting i veien for å finne en annen dag i stedet, hvis de savner møteleder sttiller jeg til disposisjon.

Vi har brukt Eilefs, men han Jon vil ha på Jacobs pub tror jeg, den er litt "avsides" oppe på Majorstua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å se at flightsim-møtet er etterlyst... [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

For kort å si noe om det forrige møtet var det kun Bent som meldte sin tilstedeverelse. John fikk et hjerteinnfarkt helgen før og kunne naturlig nok ikke stille. Selv lå jeg med influensa og fikk ikke med meg at John hadde tatt seg bryet med å få sendt en mail om dette før det var for sent. Det står forøvrig bra til med John selv om det tar litt tid å komme seg til hektene igjen.

Lokaliseringsdebatter blir ofte et spennende og opphetet tema i Norge. (Ref TV2, P4, hovedflyplass for Østlandet, flymuseum, sykehusadministrasjon og Kystverk for å nevne noen). Det er vel like mange meninger om sted som det er flightsimmere og vannhull i Oslo. Jeg kunne godt tenkt meg å gi Jacob'en en ny sjanse men er selvfølgelig åpen for idér! [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Grunnen til at vi tenkte å prøve noe nytt var vel at Eilefs satte opp prisene kraftig ved julebordene i fjor og "glemte" å sette de ned igjen etterpå. Og så fjernet de skiltene for Oslo Flyveklubb.

Dette med ukedag kan vi også diskutere. For min del passer hverdager best. Det er liksom enklere å huske at man også skal hjem på hverdager. Treffene har ikke som mål å bli rotbløyte. Vi møtes for flightsim og luftfart, ikke for å gjennoppleve Sydenminner. Noen andre som har tanker rundt ukedag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Well, count on me!

Må si meg enig med at vi kunne prøve en fredag... Selv om

møtene våre aldri har blitt hverken rotbløyte eller sjøslag ligger jobben neste dag alltid i bakhodet. Og da ser man ofte på klokka og prøver å komme seg hjem tidlig. Uansett er jeg med på alt. Legger til at jeg (i vente på FS2002) har anskaffet med Dreamfleets 737 - snadder! En regelrett drøm for oss cockpit-announciation fantaster(hehe)

-bernt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for alle som driver med denne hobbyen, se hva Tore skreiv om disse treffene.

Jeg har vært på de fleste på Eilefs, men det ser ut som det blir på Jacobs pub på Majorstua.

Først må det bli avklart hvilken dag det passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at det blir arrangert slike sammentreff. Da kan vi "sim-gutta" møtes, og vi kan se hvem vi driver å diskuterer med på flightsim.no. Det kan jo bli morro med litt sosialt sammvær mellem oss "sim-gutta". Ta en pils eller to, fortelle flyhistorier, juge, rett og slett ha det morro! [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Folkens,

Hadde det ikke vært en ide å lagt dette til et annet sted en en "brun kafé".

Vi vet jo at mange simmere her i Oslo - distriktet er under 18 år, og ved å legge et slikt møte til en fredagskveld i værste utetiden er vel da ikke noe særlig lurt syns jeg, og utelater vel da mange unge simmere som kanskje hadde hatt lyst til å være med på dette.

Da hadde det kanskje vært bedre å få satt opp et "system" et eller annet sted, kanskje med visning på storskjerm, og PSS 747, PIC 767 eller DF 737 på, så kunne vi tatt en gjennomgang av noe av dette, og delt erfaringer.....

Nå har ikke jeg noe tilgang til slikt utstyr, men kanskje en av dere andre har det.....

Vi kunne jo ha kjørt en session online og med ATC hadde jo vært kjempemorro..... (Kanskje da flere hadde kommet seg dit da de får se/høre hvordan dette er?)

Jeg mener, hvis dere skal ut å drikke øl, så må dere gjerne det, men trenger dere å gjøre det under et evnt simmermøte?

 

vel, ... bare noen meninger fra min side...

Arnt OK

som sier NEI til "brune kaféer"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker på om jeg kan selv neste fredag men om det er stemning for kan vi gjerne kalle inn til et Flightsimmøte denne fredagen. Er alle enig i Jacob'en på Majorstua? Er alle enig om fredag 28/9 kl 19:00?

Regner med at det er mulig å føre samtaler på dette stedet selv om det er fredags kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Arnt Kalseth:

Jeg mener, hvis dere skal ut å drikke øl, så må dere gjerne det, men trenger dere å gjøre det under et evnt simmermøte?

Men kjære deg Arnt, hvis voksne folk med felles hobby ønsker å treffes over et glass øl så må de jo få lov til det...

De som er under 18 kan jo gjøre det samme, arrangere et simtreff med brus og boller istedet (ikke meningen å fornærme noen 16-17 åringer her [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]) Ikke noe i veien for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi ikke samles på jobben min med Storsskjerm og noen som kan kjøre demo etc. først,, da kan jo alle komme med eller uten pils, så får vi gutta med sansen for en ringnes eller to holde utvidete møter på steder med dunkel belysning og nakne damer senere på kvelden ?.....bare kødd det med nakne damer da men ...dere skjønner sikker....men da tror jeg vi skal gjøre det på lørdag .......noen innspill....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Helge Bø:

Men kjære deg Arnt, hvis voksne folk med felles hobby ønsker å treffes over et glass øl så må de jo få lov til det...

De som er under 18 kan jo gjøre det samme, arrangere et simtreff med brus og boller istedet (ikke meningen å fornærme noen 16-17 åringer her [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]) Ikke noe i veien for det.

Vet ikke helt om jeg likte dette innlegget her da! Noe unødvendig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva blir neste utspill, treff for som drikker kaffe, te , øl, vin, whisky, brennevin og brus [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image]

Kansje treff for alle de religioner også [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image]

Eller eget treff for avholdsfolk.

Uansett vi tilhører i flysimmermiljøet og det er plass til alle, men det er er som ellers i vårt samfunn om vi har felles hobbyer så har vi ulike syn andre områder enten man liker øl eller ikke for det er en smak sak.

Noen liker dattera og noen mora og smaken er som baken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg synes forlaget til Geir Ove Finstad er noe som bør vurderes. Han sier at han har muligheten til å låne lokalene på jobben, med fremvisere osv.

Husk at dette er en hobby med stort spenn mellom den yngste og den eldste. Men alle sammen bør være invitert. Hvis man drar at annet sted enn en pub, vil dette ikke bli noe problem. Og så kan alle ta med seg det de ønsker av mat og drikke.

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synest det er en kjempeidé å møtes for litt mer "praktisk" flightsim'ing forann en storskjerm eller andre fasiliteter. Et slikt arrangement samler flere enn den smale gruppen av øldrikkende middelaldrede menn og eldre skoleungdommer ungdommer (les studenter). [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Samtidig håper jeg at den som ønsker fortsatt kan drikke øl og snakke flysim. Det er vel fortsatt stemning for brunt flightsim-treff??? [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image] [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image] [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort innpå fra "pasienten" (som har det fint) [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Synes det er et helt gyldig argument med alders- og ølproblemet. Og det kunne jo være snacksy med storskjerm, da [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Dere finner nok ut av det!

Har kommet meg på nett nå i dag - så jeg har ikke reagert før - og klarer neppe å komme på fredag (NB! Ikke helsa nå, men andre grunner...)

Hold meg underrettet om neste møte, jeg stiller så snart jeg kan, og heldigvis trengs det ikke legesjekk for FS - enda.....

Masse hilsener fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Arnt Kalseth:

Well, Mathias, disse konsulentene i Stavanger kommune har ikke så mye å foreta seg vet du

Merkelig påfunn...men det hadde kanskje ikke vært så dumt.

Det høres ut som en fredelig og behagelig jobb i disse harde tider...

Poenget i diskusjonen her er at flere foreslår et privat arrangement der alkohol kan stå sentralt, samtidig som mindreårige gjerne må delta...for ikke å utelukke noen pga alder. Litt av et forslag...

Det jeg ville understreke er at når noen via postinger her bestemmer seg for å møtes på en pub e.l, så bør ikke andre legge seg opp i dette pga alder, nei til alkohol eller hva det måtte være...slik dere nå gjør her. Det får jaggu meg være deres egen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Helge .

Tror kansje jeg ble missforstått litt: Jeg er personlig klar for brunt møte, bare så det er sagt. Men så også at det var en del som var på grensen til ikke og bli med på brunt møte , og da tenkte jeg at jeg kunne tilby lokaler på dagtid så kansje alle kunne bli men, og at vi brune umiddelbart reise på steder med dunkel belysning. Var ikke noe vondt ment det...prøvde bare og samle rundt flightsim, men hvist det er ønske om rent brunt møte...count on me...ok [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...