Gå til innhold

Rygge flyplass


Alexander Sletvold

Anbefalte innlegg

Skal nok få litt flere bilder etter hvert til dem som skal lage dette.Kjenner en som har planer hehe.

Skal ta noe bilder der men som dere vet så er det mye restrisjoner pga den millitære delen,det med å ta bilder,mot den miliære delen merkelig nok.

Begynner å jobbe litt på RYGGE til neste helg.

 

Rune

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg er nok blant en av de som har fått bakgrunnsmateriale fra Geir Ø. Og prosjektet er absolutt ikke dødt, men har nok stoppet opp litt pga av mangel på bilder av terminalen bl.a. Jeg har selv ikke hatt mulighet for å dra dit ennå. De andre som var med på dette prosjektet har jeg ikke hørt mer ifra desverre.

 

Når det er sagt så er en god del gjort med hensyn til grunnriss og ground layout i Gmax takket være kjempefint bidrag av materiale fra Geir Østtveit. Får vi realisert dette vil denne plassen bli helt nøaktig lik den i virkeligheten. Det hadde ikke vært mulig uten Geir's bidrag, så¨hjertelig takk så langt.

 

Slik det står nå har det ingen hensikt å gå videre før mere nærbilder er på plass. Jeg kunne ha gått noe videre på det som finnes av bilder, men det blir fort for unøyaktig og basert på antagelser, og jeg vil ha dette så likt rl som mulig. Jeg har også flere ganger vært i kontakt med Rygge om evt fotografering, de er positivt innstilt til dette prosjektet men slipper oss ikke inn på flysiden desverre.

 

Så det jeg trenger i første omgang er:

 

1. Bygninger,: 'rett på' bilder fra hver side, spesilet fra flysiden, gjerne også nærbilder som kan settes sammen

1b. Parkeringshus fra alle kanter

2. All skilting, de som peker til taxebaner og rullebaner

3. Merking på asfalt: Noe har jeg her ifra oversiktbilder, men lite

nærbilder fra de nye oppstilligsplassene

4. Oversikt/områdebilder fra både sør og nordenden av rullebanen.

5. Bilder av tårnet..

 

For å gå enda videre skulle vi gjerne også hatt gode satelittbilder/luftfoto

 

For øvrig så har jeg en Afcad ferdig, SID/STAR til PMDG, og har i tillegg koda endel approaches til bruk i standard GPS receiver til FS. Dersom noen vil ha dette, så send meg en PM. Merk at her er det ingen bygninger osv, kun en Afcad beregnet på deault FS, men jeg har gjort endel endringer:

 

- added Rygge ATIS. Note freq 135.175 due to FS limitations

- added Rygge Ground frequency

- moved GP on the ILS to correct position

- added DME to correct position

- moved PAPI lights to correct position

- moved TACAN (RYG dme in FS) to correct position

- changed aprroach light to the closest match /Calvert

- added apron and parking spots

- added tower viewpoint

- taxiways corrected, adusted and added correct designators according to AIP

 

- moved LLZ transmitter building

- moved GP antenna

 

Per Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er laget ett scenery til Fs9 med hele rygge (Ikke etter at den sivile flyplassen kom) Men dette ble visst stoppen av forsvaret. Men kan hende han som har laget dette endrer dette sånn at det blir til den sivile delen bare.

 

Sceneriet har aldri blitt stoppet av forsvaret.... Vi lever da tross alt ikke i en bananrepublikk... Rygge sceneriet til NA er ca 97% ferdig, hovedsaklig bare statisk F-5A utenfor skv hus hangar C og 720 UH-1B'n som står igjen. Men designeren Kjell Arild Bersås har meg bekjent sluttet med FS scenery design, så det ble aldri gjort ferdig/gitt ut. Så det er bare utvalgte beta testere som har gleden av KAB's absolutt fantastiske arbeid med Rygge....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...